• sander de ruite
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-02 17:55
Heb Gisteren een nieuw systeem opgebouwd
En kom er niet helemaal uit..het beeld blijft namelijk
De hele tijd op standbye staan.

Af en toe krijg ik eens signaal het maakt ook niks uit of ik m aan de onboard dvi of de videokaart aansluit.
Pc start wel op want als je beeld krijgt start die gewoon op.

Asus moederbord
Amd 1090t
4x2gb geil gegeugen
Asus 6950 2gb.
Samsung Spinpoint hd103sj
Ocz 600w voeding.

Heb al ander geheugen gebruikt maar dat maakte niks uit.
Zonder de videokaart in het systeem blijft het probleem

• masterdome
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09-2025
Wat voor monitor heb je? Misschien dat de input verkeerd staat ingesteld?

• sander de ruite
Dat is een asus VS228H.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-02 17:17
Je weet zeker dat het niet aan de monitor zelf ligt? (Even testen op een andere desktop/notebook).

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
probeer, mits mogelijk het scherm op een ander systeem en kijk of het daar wel normaal op werkt.

Ik heb het ook eens gehad, dat het scherm op standby bleef staan. Maar mijn HDD startte ook niet door. Het bleek een kapotte condensator (6 jaar oude voeding) te zijn in mijn voeding. Vervolgens heb ik deze vervangen en alles werkte weer optimaal. Dus check ook je voeding even ;-) (of is hij nieuw?)

-Geeft het systeem een piep af, als het scherm niet aangaat maar op standby blijft staan?

-Heb je het idee dat het systeem wel doorstart? (of blijft hij hangen, ik kon dit horen aan mijn HDD door mijn oor er praktisch naast te leggen, hehehe)

-Reset de bios (knopje op moederbord / jumper) , kan het probleem ook nog wel eens fixen. het kan ook zijn dat het moederbord niet helemaal lekker is.
-Zit de juiste voedingskabel wel goed in de grafische kaart? / is het de juiste.

Ik zal nog even verder denken over een mogelijke oplossing.

[ Voor 62% gewijzigd door Dr.Root op 06-09-2013 11:18 ]

Verwijderd

sander de ruite schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:17:

Af en toe krijg ik eens signaal het maakt ook niks uit of ik m aan de onboard dvi of de videokaart aansluit.

Zonder de videokaart in het systeem blijft het probleem
Dat snap ik dus niet......
Met videokaart start het systeem wel normaal op?
Over welk moederbord praten wij?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 12:07 ]

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Bedoel je dat je beeldscherm wel aanspringt wanneer er een dedicated gpu in je desktop zit?

Je hebt momenteel een Amd 1090t in je systeem en deze beschikt niet over igp, dus dat kan de reden zijn dat er geen beeldsignaal wordt gestuurd naar je monitor wanneer er geen gpu aanwezig is in je systeem.

• sander de ruite
Oke zonet een andere monitor geprobeerd maar maakte ook niks uit.
Heb de 6950 in mijn eigen pc geprobeerd en die werkte wel ook heb ik mijn voeding erin geprobeerd maar dat maakte ook geen verschil.
Het zit m dus echt in het moederbord/cpu..

Wat me wel opviel is dat er wat restJes koelpasta tussen de cpu pinnetjes zat maakt dit uit?
Het is niet heel erg veel

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Koelpasta tussen je socket van je mobo en je cpu kan nooit goed zijn inderdaad ;). Kun je dit voorzichtig proberen weg te halen?

• Dr.Root
sander de ruite schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:09:
Oke zonet een andere monitor geprobeerd maar maakte ook niks uit.
Heb de 6950 in mijn eigen pc geprobeerd en die werkte wel ook heb ik mijn voeding erin geprobeerd maar dat maakte ook geen verschil.
Het zit m dus echt in het moederbord/cpu..

Wat me wel opviel is dat er wat restJes koelpasta tussen de cpu pinnetjes zat maakt dit uit?
Het is niet heel erg veel
:| Wow.. Dat maakt wel degelijk uit.. ben benieuwd of je dat er uberhaubt zonder schade uit/af gaat krijgen man! (laat gelijk even weten hoe je het er 'schadeloos' uit hebt gekregen, misschien handig voor een tweaker die dit een keer gaat meemaken.. :p

[ Voor 10% gewijzigd door Dr.Root op 07-09-2013 07:33 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Voeding lenen en uitwisselen om te testen.(lenen omdat je dadelijk dubbele hardware hebt).
En niet de voeding van jou in een andere pc inbouwen, want dan weet je nog niet of het werkt in je eigen pc.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Bad Brains

<(0.o)>

JustwilliamNL schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:43:
Koelpasta tussen je socket van je mobo en je cpu kan nooit goed zijn inderdaad ;). Kun je dit voorzichtig proberen weg te halen?
Er zijn maar weinig pasta's die geleiden (arctic silver zou er een kunnen zijn), het is niet ongewoon om je volledige socket vol te smeren met koelpasta om condensatie tegen te gaan bij phase change koeling.
Dus denk dat je het daar niet hoeft te zoeken.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Verwijderd

Om een systeem te diagnoseren trek je alle componenten eruit behalve de basis.

Vanaf daar ga je testen. Werkt geheugenreepjes niet? Probeer er dan 1 in 1 slot. Wissel deze ook met het andere reepje. Staat ook in de faq beschreven. Nu ga je dingen doen die helemaal niet toedoen zoals pasta, beeldscherm en dergelijk.

• sander de ruite
Probleem opgelost!
Het moederbord resetten aan de hand van de jumper was voldoende!

• Dr.Root
sander de ruite schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 09:19:
Probleem opgelost!
Het moederbord resetten aan de hand van de jumper was voldoende!
-Reset de bios (knopje op moederbord / jumper) , kan het probleem ook nog wel eens fixen. het kan ook zijn dat het moederbord niet helemaal lekker is.

Geen dank! >:)
Pagina: 1