thuisnetwerk upgraden

Pagina: 1
Acties:

• GuuZ1982
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-04-2021
Ik heb op dit moment de volgende opstelling Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2m3kbiv.jpg.

De router op zolder is zo geconfigureerd dat dhcp uit staat en deze als een switch(?) met wifi werkt.
Ik ben niet echt thuis in netwerken maar wat ik graag zou willen is dat ik op zolder ook een 1gbps verbinding heb en dat ik ook min 300mbps wifi heb op zolder.

Op dit moment moet ik op zolder connectie maken met een ander wifi netwerk dan beneden.

Wat kan ik het beste realiseren om op zolder naast bovenstaande ook mijn wifi netwerk van beneden door te trekken. Is dat mogelijk?

In de toekomst wil ik waarschijnlijk ook bedraad netwerk op de 2e verdieping hebben. Meest makkelijke oplossing lijkt me dan om een 3 tal utp kabels via gaten van de verwarmingsbuizen van zolder af te laten komen. Daarnaast wil ik ook IPTV op zolder maar dat is volgens mij een kweste van nog een 2 powerlines aanschaffen en klaar.

There is no difference between extreme oppositions.

Verwijderd

Op beide WiFi hetzelfde SSID zetten (EXACT gelijk). Verschillende kanalen. In geval 2,4 GHz (b/g/n) minimaal 5 kanalen uit elkaar (dus bv. kanaal 3 beneden, en kanaal 8 of hoger op zolder).

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ja, en dus nieuwere apperatuur voor boven kopen. Zelf zou ik voor een gbit switchje en een access point gaan.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• GuuZ1982
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-04-2021
ShadowAS1 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:00:
Ja, en dus nieuwere apperatuur voor boven kopen. Zelf zou ik voor een gbit switchje en een access point gaan.
Dank voor je advies, is een tweede gb n-router ook een goede optie ben ik dan niet goedkoper uit?

There is no difference between extreme oppositions.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:36
Als je tevreden bent over het apparaat beneden dan kun je uiteraard zonder problemen diezelfde kopen voor boven, en dan het standaard riedeltje op zolder:

- WAN-poort afplakken, niet gebruiken
- DHCP uitzetten
- LAN-adres instellen in zelfde subnet als de rest van je netwerk op een ongebruikt IP buiten je DHCP-scope
- WiFi-instellingen exact gelijk aan beneden, enkel een ander kanaal.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ja dat kan ook ja, ik zei alleen waar mijn voorkeur naar uit gaat :P

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Pagina: 1