Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EXCEL] Aanpassen cel naar gelang invulling andere cel

Pagina: 1
Acties:

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03:21

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Straight to the point:

Situatie:
Cellen "F13" en "J13" op blad "Sjabloon (Kort)" zijn restrictieloze cellen zonder formule, met voorwaardelijke opmaak.

Het doel:
Wanneer cel "A7" op blad "Controller" een waarde toegekend krijgt van "2", moet de inhoud van bovengenoemde cellen verwijderd worden (zonder daarbij invloed te hebben op de voorwaardelijke opmaak)

Probleem:
Voor zo ver ik weet kan de inhoud van een andere cel niet op basis van normale Excel formule veranderd worden. Dit moet via een VB script. Het probleem is echter dat mijn kennis van VB script praktisch niet bestaat. Ik heb met verschillende examples van het internet e.e.a. getracht voor elkaar te krijgen, maar als mijn plempsel uberhaupt al draait heeft het in ieder geval niet het gewenste resultaat.

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat bedoel je met "verwijderd worden"? Moet de cel leeg lijken (display) of moet alle content fysiek weg zijn?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Kun je dit niet oplossen met een ALS voorwaarde? Als "2" > dan een lege waarde laten weergeven, en alles wat niet "2" is ...... (vul maar in wat je dan in gedachten had).

Of denk ik dan te simpel?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En over welke Excel versie gaat het hier?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad gewoon standaard als-dan met waarde "". Waarom werkt dat niet?

VBA is overigens voor een "echte" verwijder-actie ook prima te doen: [google=excel conditional delete cell] ==> https://groups.google.com....public.excel/p0HeKFdFGn8 o.i.d.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
BtM909 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 01:11:
Wat bedoel je met "verwijderd worden"? Moet de cel leeg lijken (display) of moet alle content fysiek weg zijn?
De platte tekst, oftwel de inhoud van het betreffende cellen. De cellen zelf moeten dus niet verwijderd worden.
ThinkPadd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 01:18:
Kun je dit niet oplossen met een ALS voorwaarde? Als "2" > dan een lege waarde laten weergeven, en alles wat niet "2" is ...... (vul maar in wat je dan in gedachten had).

Of denk ik dan te simpel?
Nee, dat is ook de gedachte: ALS A7 op Controller 2 is DAN moet de inhoud van cellen F13 en J13 op Sjabloon (Kort) verwijderd worden. Het probleem is echter dat je dit middels een standaard formule binnen Excel niet kan doen, dit kan alleen middels een script en hier zit het probleem!
CptChaos schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 01:20:
En over welke Excel versie gaat het hier?
Excel 2013
F_J_K schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 01:22:
Inderdaad gewoon standaard als-dan met waarde "". Waarom werkt dat niet?

VBA is overigens voor een "echte" verwijder-actie ook prima te doen: [google=excel conditional delete cell] ==> https://groups.google.com....public.excel/p0HeKFdFGn8 o.i.d.
Ja, dit kan middels een standaard ALS formule, het probleem is dan wel dat die formule in cel "F13" en in "J13" geplaatst moet worden! Gevolg: Er kan geen platte tekst meer in deze cellen geplaatst worden op het moment dat A7 1 is zonder daarbij de formule weer te verwijderen. En dat is dus niet de bedoeling.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

wjjkoevoets schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 01:31:
Ja, dit kan middels een standaard ALS formule, het probleem is dan wel dat die formule in cel "F13" en in "J13" geplaatst moet worden! Gevolg: Er kan geen platte tekst meer in deze cellen geplaatst worden op het moment dat A7 1 is zonder daarbij de formule weer te verwijderen. En dat is dus niet de bedoeling.
Bedoel je de opmaak, of de inhoud? Als de inhoud:: dan voldoet de ALS-formule die je per cel moet invoeren. Als de opmaak en voorwaardelijke opmaak niet zou voldoen (?) dan wil je inderdaad VBA gebruiken. Met mijn links en evt. de resultaten van de opnemen-knop moet je dan al een eind komen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
En hoe ga ik dat voor elkaar krijgen dan? De bedoeling is juist dat "F13" en "J13" geen formule bevatten, maar beschikbaar moeten zijn voor plain text. En voor zo ver ik weet is het niet mogelijk om de waarde van een cel aan te passen vanuit een andere cel met standaard formules.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

wjjkoevoets schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 07:08:
En hoe ga ik dat voor elkaar krijgen dan?
Begin met het linkje dat F_J_K je eerder gaf te volgen. Probeer hoever je komt. Je hebt al eerdere probeersels. Post die hier en leg uit wat je wel snapt, vraag concreet om verduidelijking wat je niet snapt. Leg uit wat er niet werkt: ' het doet het niet' is geen uitleg.
Gegarandeerd dat we op deze manier tot een oplossing komen. :)
De bedoeling is juist dat "F13" en "J13" geen formule bevatten, maar beschikbaar moeten zijn voor plain text.
Dat is inmiddels wel duidelijk. Waarom dat zo is is niet helder. Met voorwaardelijke opmaak zou je bv prima de content kunnen verbergen. Worden die cellen verder nog ergens voor gebruikt dan? Je uitleg is te summier.
En voor zo ver ik weet is het niet mogelijk om de waarde van een cel aan te passen vanuit een andere cel met standaard formules.
Dat is helemaal waar.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Sorry dat ik hierop niet meer gereageerd heb, het is erg druk geweest de laatste tijd.

Eigenlijk heb ik jullie ook compleet voor niets lopen vervelen, want het kon wel degelijk met voorwaardleijke opmaak. Ik heb de optie om een celinhoud alsmede de fontkleur op wit in te stellen compleet over het hoofd gezien. Sjah, dan ben je pas echt een noob!

Ik heb de inhoud van mijn cel dus "leeg" kunnen maken door de celinhoud alsmede de tekst wit te maken ;)

Bedankt!

Pagina: 1