Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell Inspiron 15R SE of aanbieding van lokale winkel

Pagina: 1
Acties:

• BottOm
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-07 23:25
Dag iedereen!

Familie van me is op zoek naar 2 laptops voor hun schoolgaande jongens van 15 en 16 jaar. Gebruik is dus hoofdzakelijk voor school en laptop moet ook makkelijk mee te nemen zijn. Natuurlijk zullen ze ook naar films kijken en spelletjes erop spelen.

Budget: Tussen 600 en 800 / per laptop. Liefst zo laag mogelijk aangezien er 2 moeten gekocht worden.

Ik heb de afgelopen dagen het forum gelezen en gevolgd. De Dell Inspiron 15R SE wordt heel veel aangeraden om verschillende goede redenen!

Ze hebben zelf al wat gezocht naar laptops en hun oog was gevallen op 2 laptops uit een foldertje van de lokale computerboer.
1) HP Pavilion 17" Multimedia notebook met Intel Core i7-3632QM
AMD Radeon HD 8670M
Hard disk 1TB, 6GB DDR3
17,3" 1600 x 900
799€ op pagina 7 van folder
Pricewatch link: pricewatch: HP Pavilion 17-e099ed

2) Acer Aspire V5 15" met AMD Quad Core A10-5757M
AMD Radeon HD 8750M
Hard disk 1TB, 8GB DDR3
15,6" 1366 x 768
699€ op pagina 8
Geen pricewatch link gevonden

Ondanks het feit dat zowel de HP als Acer een betere CPU hebben (van wat ik mag geloven van CPU compare sites), zijn ze hun meerprijs waard ten opzichte van de Inspiron? Ik vermoed van niet maar had graag jullie mening hierover gehoord.

Waar ik niks van afweet is de kwaliteit van het scherm. Het scherm van Dell is Full-HD met resolutie van 1.920 x 1.080. Is dit scherm dan zoveel beter?

Bedankt voor jullie input! Opmerkingen zijn altijd welkom!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Ze zijn in geen enkel opzicht beter. Van de i7 gaan ze helemaal niks merken en de A10 is niet of nauwelijks beter dan de i5 in de Dell. Sowieso zijn de schermen crap en boven de €600 is er eigenlijk geen enkele reden om niet voor een 1080p scherm te gaan. Voor het geld dat je tevens spaart kun je er een SSD erin zetten en heb je een goede laptop voor een mooie prijs.

Verwijderd

De Dell is zeker de veel betere keuze, die hp pavillions zijn vrij slecht(hoewel niet onbruikbaar zoals er hier door een aantal mensen wel beweerd wordt) en Acer heeft over het algemeen een vrij slechte naam. Het nadeel van de Inspirons op dit moment is dat ze in Nederland in tegenstelling tot Duitsland en de VS nog niet met Haswell leverbaar zijn. Op de adviesprijs van de Inspiron kun je nog behoorlijk wat korting krijgen, dit topic houdt zich daar mee bezig.

Om welke 'goede redenen' wordt de Inspiron dan zoveel afgeraden volgens jou?

Verwijderd

Wat de posters boven mij zeggen. Ik zou niet weten waarom de laptops hierboven beter zouden zijn dan de inspiron 15R SE. Laat staan dat je daar extra geld voor neer wil tellen. Een 1080p scherm is gewoon een enorme plus.

Zelfs als de inspiron 15R SE geen 1080p scherm zou hebben zou ik die nog verkiezen boven de 2 opties in de topicstart. Er zijn belangrijkere dingen dan de snelheid van de CPU.
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:27:
Het nadeel van de Inspirons op dit moment is dat ze in Nederland in tegenstelling tot Duitsland en de VS nog niet met Haswell leverbaar zijn.
Dat is alleen de inspiron 15R/17R. Zonder 1080p scherm dus.

• BottOm
  • Laatst online: 22-07 23:25
Bedankt voor de feedback iedereen!

@lucash: kan helaas geen SSD selecteren in de Dell shop voor de Inspiron 15R SE
@Rozco: zal het kortingtopic nog eens goed bekijken! En de Inspiron wordt overal aangeraden

• lucash
Zelf de SSD erin zetten. Is niet zo moeilijk en veel goedkoper dan een SSD door Dell erin te laten zetten als dat mogelijk was. (en je kan zelf de juiste SSD kiezen en niet die de fabrikant gebruikt)

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Inderdaad zelf de SSD erin zetten, de: http://tweakers.net/product/335398/samsung-840-series-evo/ of de: http://tweakers.net/product/322904/crucial-25-inch-m500/
Ik zou persoonlijk voor de EVO gaan, die heeft 2x hogere schrijfsnelheden en hogere 4k leessnelheden. Voor het tientje extra is het dat uiteindelijk wel waard.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ghoxer schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:47:
Ik zou persoonlijk voor de EVO gaan, die heeft 2x hogere schrijfsnelheden en hogere 4k leessnelheden. Voor het tientje extra is het dat uiteindelijk wel waard.
Mits het in de cache past, anders wordt de Samsung juist trager. Ben het wel met je eens dat de Samsung de betere SSD is. Volgens mijn datarecoverybedrijf is Samsung naast de meest betrouwbare SSD ook de SSD die het makkelijkst te herstellen is na een crash (ja, zelfs SSD's die niet van OCZ zijn kunnen crashen).

En bovenstaande van Acer en HP Paviljoen klopt. Acer is zelfs zo slecht, dat het eigenlijk oplichterij is. HP heeft alleen een slechte lijn en dat is de Paviljoen. Verder maakt HP wel erg goede machines.

[ Voor 14% gewijzigd door Trommelrem op 06-09-2013 08:52 ]

• lucash
Heeft Crucial niet juist extra beveiliging in de SSD's zitten die Samsung niet heeft voor als t eens crasht?

• Thmz159
  • Laatst online: 22-11 08:16
De Crucial verbruikt in idle een stuk meer (3x zoveel volgens de benchs) dan de Samsung EVO.

Ik heb net ook een SSD voor m'n laptop gekocht en ben voor de 840 EVO gegaan omdat hij zuinig is, snel is en Samsung wel een goede reputatie op gebied van SSD's heeft (goede firmware enzo). Het TLC geheugen van de Samsung boeit me niet zo, aangezien ik tegen dat de write cycles van de EVO op zijn ik toch al een nieuwe SSD zal hebben. En SSD's gaan meestal kapot door een fout van de controller of firmware bug. En versleten geheugen zie je aankomen (reallocated sectors in de SMART) en dan verlies je geen data.

En de prestaties zakken inderdaad als je door de buffer gaat, maar hoe vaak schrijf je nu meer dan 3GB data aan één stuk tegen 400-600MB/s?

[ Voor 10% gewijzigd door Thmz159 op 06-09-2013 10:24 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-11 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

Als ze de laptop ook mee gaan nemen naar school is het wellicht te overwegen om te kijken naar schermgrootte. Een laptop van 17'' meezeulen is geen pretje. Dan is 14'' misschien beter.

Sowieso zou ik schermkwaliteit boven processor zetten. 1080p is een genot voor je ogen.
En de hd omruilen voor een SSD (128 Gb vind ik zelf al best ruim voor een laptop) en de originele in een kleine behuizing drukken als externe schijf. Altijd handig als backup en voor de enorme collectie pr0n huiswerk die ze willen bewaren.

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1