Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Scanner opeens zeer langzaam

Pagina: 1
Acties:

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 10:53
Sinds een tijd heb ik een EPSON SX430, een all-in-one printer/scanner. Werkte altijd prima (op wat WiFI-problemen na maar dat boeide me niet zo), tot nu.

De scanner is ontzettend langzaam; het scannen van een simpele brief duurt al gauw 5 minuten als het niet meer is, terwijl dit normaal binnen 20 seconden gepiept was. Ik heb niets met de instellingen gedaan, ik snap niet waar dit vandaan komt. DPI staat op 300, dat kan het langzame scannen echt niet verklaren. Ook lagere DPI is enorm langzaam. Ik draai Win7 64-bit met alle updates, en de software van de printer is ook geupdate. Eveneens heb ik 3rd party software geprobeerd, maar idem dito..

Enige wat ermee gebeurd is, is dat de scanner laatst verplaatst is vanwege een verhuizing. Maar daardoor zal het toch niet opeens langzamer gaan scannen..

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer de printer op een andere PC. Als je daar hetzelfde probleem hebt moet het wel aan de printer liggen en zal er toch misschien iets defect zijn. Even de fabrieksinstellingen op de printer herstellen zou ik ook even proberen.

• Black-Death
Ik heb nu even geen andere pc om mee te testen. Fabrieksinstellingen heb ik ge-reset maar geen resultaat :(

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
USB of Wifi aangesloten?

• Black-Death
Probleem treedt op bij zowel USB als Wifi

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Door de verhuizing is er stof gaan rondvliegen in de scanner en nou is er een sensor vuil misschien?
Hoe scant hij langzaam, aan een stuk door of haperend?
Heb je nog garantie?

• Black-Death
Soldaatje schreef op donderdag 05 september 2013 @ 22:35:
Door de verhuizing is er stof gaan rondvliegen in de scanner en nou is er een sensor vuil misschien?
Hoe scant hij langzaam, aan een stuk door of haperend?
Heb je nog garantie?
Kan ik zien of een sensor vuil is? Lijkt me onbegonnen werk..
Hij scant haperend..
Of ik garantie heb zou ik even moeten opzoeken :)

Edit: ja heb nog garantie, hij is net iets minder dan 1 jaar oud.

[ Voor 7% gewijzigd door Black-Death op 05-09-2013 22:38 ]

• Black-Death
Op wonderbaarlijke wijze werkt hij weer.. Was van plan er gisteren mee terug te gaan naar de MediaMarkt, maar besloot eerst toch nog om voor de tweede keer de software opnieuw te installeren.. En nu doet ie het weer :')
Pagina: 1