Beste tweakers,
Ik zat vandaag Far Cry 3 te spelen met mijn nieuwe MSI gtx 660 ti Power Edition.
Opeens valt mijn computer uit.
Dus ik voel boven mijn case en het was loei heet daarbinnen.
Dus ik zet mijn computer weer aan en run Far Cry 3 weer, alleen dit keer met msi afterburner en on screen display van temp, fps en power usage.
En ja hoor nog geen 5 minuutjes spelen en hij is op 80 en hij gebruikt rond de 90% tot 96% power.
Opvallend was dat in msi afterburner de fan gewoon nog op 36% stond.(heb hem dus maar even op 45% gezet en toen was de temperatuur alweer 75 graden nog steeds veel maar niet veel boven de standaard temp.)
Ik runde het spel maxed out op ultra met 3 schermen van 1024 x 1280 en gaf ongv. 41 fps.
Is dit gedrag normaal voor deze kaart op Far Cry 3?
Ik heb dit overigens niet gehad met games zoals crysis 2 en battlefield 3.
Mijn vraag is dus nu:
1. Zijn deze temperaturen goed voor deze kaart?
2. Zo nee wat kan ik eraan doen?
Mijn momentele setup is:
-Coolermaster HAF 932
-Amd phenom ii x4 965
-Msi gtx 660 ti power edition
-8 gb kingston 1066 mhz ram
-OCZ stealthxstream 500 watt
-ASRock 890fx deluxe 3
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Max
Ik zat vandaag Far Cry 3 te spelen met mijn nieuwe MSI gtx 660 ti Power Edition.
Opeens valt mijn computer uit.
Dus ik voel boven mijn case en het was loei heet daarbinnen.
Dus ik zet mijn computer weer aan en run Far Cry 3 weer, alleen dit keer met msi afterburner en on screen display van temp, fps en power usage.
En ja hoor nog geen 5 minuutjes spelen en hij is op 80 en hij gebruikt rond de 90% tot 96% power.
Opvallend was dat in msi afterburner de fan gewoon nog op 36% stond.(heb hem dus maar even op 45% gezet en toen was de temperatuur alweer 75 graden nog steeds veel maar niet veel boven de standaard temp.)
Ik runde het spel maxed out op ultra met 3 schermen van 1024 x 1280 en gaf ongv. 41 fps.
Is dit gedrag normaal voor deze kaart op Far Cry 3?
Ik heb dit overigens niet gehad met games zoals crysis 2 en battlefield 3.
Mijn vraag is dus nu:
1. Zijn deze temperaturen goed voor deze kaart?
2. Zo nee wat kan ik eraan doen?
Mijn momentele setup is:
-Coolermaster HAF 932
-Amd phenom ii x4 965
-Msi gtx 660 ti power edition
-8 gb kingston 1066 mhz ram
-OCZ stealthxstream 500 watt
-ASRock 890fx deluxe 3
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Max