Plezant. Krokant. Galant.
Wat bedoel je precies met 1e DNS? Bedoel je de primaire DNS-server die je ingesteld hebt op de netwerkadapter? Die kun je aanpassen met Set-DnsClientServerAddress. Bijvoorbeeld:
Set-DnsClientServerAddress -InterfaceAlias "Ethernet" -ServerAddresses 192.168.200.181
Een andere optie is om dit te doen met sconfig.
Als het echt om een DNS-record gaat, dus een entry in een zone van de DNS-server dan kun je de DNS PowerShell cmdets gebruiken. http://technet.microsoft.com/en-us/library/jj649850.aspx
Set-DnsClientServerAddress -InterfaceAlias "Ethernet" -ServerAddresses 192.168.200.181
Een andere optie is om dit te doen met sconfig.
Als het echt om een DNS-record gaat, dus een entry in een zone van de DNS-server dan kun je de DNS PowerShell cmdets gebruiken. http://technet.microsoft.com/en-us/library/jj649850.aspx
Bedankt voor je reply.
Ik heb mij inderdaad even vergist met het verschil tussen de primaire (1e) DNS en de DNS-record.
Ik zal dit commando zometeen even invoeren en kijken wat hij naar buiten spuugt.
Ik heb mij inderdaad even vergist met het verschil tussen de primaire (1e) DNS en de DNS-record.
Ik zal dit commando zometeen even invoeren en kijken wat hij naar buiten spuugt.
Waarom niet de server management tools op een Windows 8 werkstation installeren en vanaf je werkstation de server bedienen? Kan je toch de GUI gebruiken.
@CMD-Snake
Omdat dat niet de opdracht is van mijn opleiding
anders had ik het ook wel gedaan
.
Ik moet een complete server installeren met DHCP, DNS en AD via de Core, niet met andere tools, helaas.
Omdat dat niet de opdracht is van mijn opleiding
Ik moet een complete server installeren met DHCP, DNS en AD via de Core, niet met andere tools, helaas.
Uitvoer server:Jazzy schreef op donderdag 05 september 2013 @ 18:31:
'Set-DnsClientServerAddress' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.
Gebruik je wel PowerShell (anders werkt het niet) en heb je de juiste CMDlets wel geladen?
Sorry maar zou het niet wat zijn om de technet documenten er eens op na te slaan of gewoon in het algemeen er op te googelen? Dit is nu niet echt een gecompliceerde vraag en als dit een school opdracht is dan lijkt het mij dat je dit zelf op moet zien te lossen.
Hier is een overzicht van een groot aantal commands:
http://technet.microsoft....ry/ee441258(v=ws.10).aspx
Uit deze lijst:
Hier is een overzicht van een groot aantal commands:
http://technet.microsoft....ry/ee441258(v=ws.10).aspx
Uit deze lijst:
Als je echter bedoelt (is mij namelijk niet echt duidelijk uit je antwoord) dat je een DNS record hebt aan gemaakt zul je de juiste CMDlets moeten laden.At a command prompt, type:
netsh interface ipv4 add dnsserver name=<name of primary DNS server> address=<IP address of the primary DNS server> index=1
At a command prompt, type:
netsh interface ipv4 add dnsserver name=<name of secondary DNS server> address=<IP address of the secondary DNS server> index=2
Repeat as appropriate to add additional servers.
Verify by typing ipconfig /all and checking that all the addresses are correct."
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ik heb hier eigenlijk vrij weinig aan toe te voegen. Schoolopdrachten zijn wel toegestaan op GOT, maar dan moet je wel een duidelijke probleemstelling hebben, en goed aangeven waar je tegenaan loopt en wat je zelf al geprobeerd hebt.Shunt schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:02:
Sorry maar zou het niet wat zijn om de technet documenten er eens op na te slaan of gewoon in het algemeen er op te googelen? Dit is nu niet echt een gecompliceerde vraag en als dit een school opdracht is dan lijkt het mij dat je dit zelf op moet zien te lossen.
Dit is dus niet de bedoeling. Als je even simpel googled met de termen "windows 2012 core set dns servers", dan is de eerste hit al een Technet Artikel waarin verteld wordt hoe dit ingesteld kan worden. Ik sluit het topic dan ook.Tompecht schreef op donderdag 05 september 2013 @ 18:27:
Kan iemand mij het commando geven zodat ik de DNS er weer goed in kan zetten?
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()