Toon posts:

NAS van buiten home network benaderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Western Digital Mybook Live, deze heeft een intern ip adres: 192.168.2.99
Nu heb ik dus in de Mybook live, FTP onder network aangevinkt. Vervolgens heb ik in de router port forwarding op poort 8085 gezet, en daar het ip adres van de Mybook live aan toegevoegd.

Echter kan ik geen verbinding krijgen met de Nas via ftp, wel als ik het interne ip adres gebruik, maar het externe ip adres werkt niet.

Dit heb ik in de url getypt: ftp://gebruikersnaam@externipdres:8085

Wat heb ik verkeerd gedaan waardoor het niet werkt?

Alvast bedankt

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

FTP gebruikt TCP port 21. Je hebt TCP port 8085 extern open gezet. Je router moet dus de vertaalslag van 8085 -> 21 maken. Kan hij dat wel? Misschien stuurt hij alles wel door naar port 8085 op je NAS maar daar is niks op geconfigureerd..

Trouwens, probeer het volgende eens van buiten je netwerk:
ftp://gebruikersnaam@externipdres:8085

Als je router geen NAT loopback ondersteunt kan je niet vanuit je netwerk naar je $externipadres verbinden wat dus weer intern uitkomt.

[ Voor 33% gewijzigd door webfreakz.nl op 05-09-2013 18:41 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee of de router het kan, dus ik kan het beste in de router zelf ook port 21 gebruiken?

ik vraag me af of het uberhaupt kan met die Western Digital, in de interface van de WD kun je wel via een app van buitenaf je data bekijken. Maar ik wil het niet via een app gebruiken.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2013 18:54 ]

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ja.

Veilig is FTP niet. Maar je kan ook FTP over SSH tunnelen of een VPN gebruiken.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar... volgens mij ligt het aan de Western Digital, Lijkt erop alsof ie goed dichtgetimmerd is.

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Je moet het in de router aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik, daar heb ik port forwarding op 21 gezet. Nat staat ook aan.

Ik krijg er iig geen verbinding mee.

Mybook Live -- > 192.168.2.99:21
Port forwarding in router poort 21 open gezet en gekoppeld aan Mybook live.

ftp://gebruikersnaam@publiekip:21

Geprobeerd via mobiele telefoon te benaderen:werkt niet.

Ik kan wel als ik http://publiekip:21 krijg ik de interface met instellingen vd mybook te zien, wat kan ik er verder nog aan doen?

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2013 19:26 ]

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:10
Staat jou provider het gebruik van poort 21 wel toe?

Kijk is met een port checker of dat werkelijk open is.

Verwijderd

Topicstarter
port checker geeft aan dat ie open is. Provider is KPN

Ik kom ook wel in de UI van de Mybook nu, maar ik kan geen verbinding maken via FTP met die mybook.

Ik zie nu wat: ik kan in de Mybook geen port 21 ingeven voor de WD2GO poort, ik kan vanaf poort 80 tot 65535, dit geeft een foutmelding weer in de UI van de MYBOOK.
Standaard poorten hiervoor zijn 80 en 443, via het web dus. Als ik de poorten zo laat staan, komt er dit te staan: Klaar
Uw apparaat is gereed voor externe toegang. Navigeer naar de secties hieronder om mobiele toegang toe te voegen of registreer u voor een account voor webtoegang.

Wil dit zeggen dat het per se met een app van Western Digital moet?

Denk dus dat het 'm hierin zit? Vreemd wel, want ik kan wel in de Mybook een "FTP" vinkje aanvinken, verder echter geen instellingen daar.

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2013 19:36 ]

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 19:30:
Wil dit zeggen dat het per se met een app van Western Digital moet?
Geen idee, maar het lijkt dat dit topic nu niet meer in #Netwerken thuis hoort ;)

Pagina: 1