Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Opstartproblemen zelfbouw pc

Pagina: 1
Acties:

• NightShot
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-11 15:09
Goedeavond,

Vanmorgen startte mijn pc vanuit het niets niet meer op. Ik kreeg de melding: 0xc000009a. Hierna wilde de pc niet verder starten dan de BIOS. Wanneer ik hem aanzette, kwam ik direct in de bios.
Volgens de microsoft site moest ik de volgende stappen ondernemen:

Stap 1: Uw computer herstellen met het menu Opties voor systeemherstel
Stap 2: De update voor Windows (KB2534366) installeren
Stap 3: Windows 7 SP1 opnieuw installeren

Aangezien de computer niet wilde doorstarten, heb ik Windows 7 home premium (SP1) gewoon in zijn geheel opnieuw geinstalleerd.

Na de nieuwe installatie ging hij natuurlijk vanzelf opnieuw starten, waarna ik weer hetzelfde probleem had. Keer op keer vast in de bios ( F8 en F11 werken niet )
Pc helemaal uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet, waarna hij doorstartte en ik de drivers van het moederbord heb kunnen installeren. Daarna dus weer een reboot, en zit ik weer vast in de bios. F8 en F11 werken weer niet, en ook via de bios kan ik niet met de Windows dvd starten.

Ik heb alle recente forums gecheckt die me enigzins relevant leken, maar ik kom er niet uit.

Specs:
Mobo: Asrock Z75 Pro 3
CPU: Intel i5 3570K
GPU: Gigabyte Radeon HD7950 3GB
Mem: 8GB Corsair XMS3 DDR3 1600mHz
HD: Samsung 840 EVO 250GB & Seagate 1TB ST1000DM003
PSU: XFX PRO550W

Wie redt me.. PULEEEEEEASE

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

als je het ding hebt geherinstalleerd dan kun je denk ik de software wel uitsluiten. Ik zou beginnen de hardware eens te checken. Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om je op weg te helpen hoe je eea kunt troubleshooten.

• NightShot
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-11 15:09
Dankje voor de snelle reactie. De troubleshooter was ik al tegengekomen in de vorige topics. Ik heb hem meerdere malen doorgenomen en eigenlijk alles geprobeerd.
Ik bedacht me dat ik gister een nieuwe muis heb gekocht, de pc was nog niet opnieuw opgestart met deze muis. Dus net de oude muis weer aangesloten, en hij start gewoon door...

Weet niet of dit een bekend probleem is? Er zit intern geheugen in de muis, dus misschien dat daardoor de boel een beetje buggy wordt? Is een Roccat Kone Pure.