Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Portable Laptop goede prijs/kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:02
Hallo Allen!

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Het gaat om een Laptop voor mijn vriendin. Ze gaat voornamelijk teksten schrijven, internetten bloggen etc. Misschien een beetje photoshoppen e.d. Dit zal allemaal in het Duits gebeuren dus laptop moet Duits zijn. Het gaat er om dat ze met de laptop weer een flinke tijd vooruit kan.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Ze heeft een budget van maximaal 1000 euro, maar dan moet het wel een goede prijs/kwaliteit verhouding zijn!
Zelf was ik erg fan van de Acer Aspire V7
Maar deze 14inch is helaas volgens mij nog niet leverbaar in Duitsland en ik kan moeilijk vinden wanneer dit wel het geval zal zijn! Dit geld tevens voor de nieuwe Lenovo U330 en U430. Weet iemand daar iets over?

Daarom ben ik op zoek gegaan naar laptops die wel al in duitsland verkocht worden. Ik kwam daarbij bij de volgende laptops:
Toshiba U940-11x
Deze kost op de duitse amazon slechts 629 euro. Is dit een goede koop? Scherm e.d zijn niet echt om naar huis te schrijven maar de algemene specificaties lijken me niet slecht voor de prijs.

Of deze Toshiba:
Toshiba u840w-10r
Deze heeft een apart breed scherm, weet niet of dat te doen is. Hij kost op Amazon 655 euro.

Of deze iets verouderde Acer:
Acer Aspire S5
Kost op Amazon.de 865 euro. Erg licht, weet niet goed wat ik er verder van moet vinden.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, waarschijnlijk wel. Accuduur en gewicht zijn beide belangrijk!

Specifieke eisen
De laptop moet een duitse toetsenbordindeling hebben! Daarom het liefst bestelbaar via amazon.de. Of natuurlijk via een nederlandse winkel waar duitse indeling wordt verkocht. Ze woont wel in Nederland. Daarnaast nog een puntje, 14inch lijkt ons een prima formaat, 15 inch laptops zijn allemaal te groot.

Ik heb inmiddels al flinke tijd lopen zoeken en ik weet het niet meer. Dus laat maar komen die alternatieven!

• Biemold
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 00:36
Zou wel een laptop nemen met tenminste 900 pixels in de hoogte. De Sony Vaio Pro 13 bied veel voor zijn geld en is momenteel met gratis battery slice: http://www.sony.de/customise/vn-pro

Of op lapstars.de een Thinkpad L430, wel een i3 maar die presteert ongeveer hetzelfde als een ULV i5: http://www.lapstars.de/Th...nkpad-L430-2464CTO-1.html

De Vaio is zeer licht, heeft een hoog resolutie scherm en 4 jaar garantie, Thinkpad heeft een een mindere accuduur met 3,5 uur op 6 cell, slechter scherm, zwaarder, 1 jaar garantie maar wel 380 euro goedkoper.

• Patox
Thanks voor je reactie!

We hebben inderdaad de vaio pro 13 ook al een aantal keer overwogen. Met surfspot korting 10% was het echt een goede deal maar die korting hebben we inmiddels niet meer. Daarnaast met die wifi problemen maakt het dat we deze liever niet kopen.

Ik ben geloof ik vergeten te vermelden dat er iniedergeval ook een stukje SSD in moet zitten voor het snel opstarten!

Zijn er nog andere opties?

Verwijderd

Toshiba en Acer staan niet echt goed bekend. De Lenovo S440 of S540 zijn misschien interessant, met Haswell, dun en licht en betaalbaar(vanaf 650 euro). Zijn vanaf september/oktober leverbaar. Dell is ook over het algemeen wel redelijk goed maar op het moment niet echt interessant, voornamelijk oude Ivy Bridge modellen.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Als t goed is zijn de wifi-problemen opgelost bij de Vaio Pro.

• Patox
Thanks Rockzo voor die S440 en S540 tips. Had ik gek genoeg nog niks over gelezen of gehoord.
Krijg sowieso het idee dat we deze twee maanden nog even af moeten wachten zodat we de beste keuze kunnen maken. Dell komt geloof ik ook zo rond volgende week en eind oktober met wat nieuwe latitude modellen.

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Je noemde dat je de Vaio pro overwoog, maar dat het jammer is dat Surfspot geen korting meer geeft. Op de site staat momenteel:
"Tablet aanbieding: Alleen geldig van 3 September t/m 9 September 2013
Of volgende week de VAIO® Pro 13 waarbij je een batterij krijgt die 18 uur lang meegaat, 4 jaar garantie en het voordeel kan oplopen tot meer dan € 320. Vaio Pro 13 aanbieding: Alleen geldig van 10 September t/m 16 September 2013"

Dus blijkbaar gaan ze je volgende week weer blij maken!

Verwijderd

Van de laptops uit de topicstart kan ik alleen de acer V7 aanraden. Het scherm van de toshiba's, allebei, is behoorlijk slecht. De acer S5 heeft hetzelfde probleem. De lenovo's idem (tenzij ze toch nog een 1080p IPS scherm gaan leveren, dat stond op de planning meen ik.)

De acer V7 is goed, maar bevat een GPU die jij niet gaat gebruiken. Ik kan echter niet zo snel iets anders bedenken in deze prijsklasse met een redelijk scherm. De XPS 13, die in nederland goedkoop is, is in DE best duur. De vaio pro is dan een makkelijkere keuze.

• Patox
Ze heeft zich nu over de eis heengezet om een duits toetsenbord te willen, wat de zoektocht een stuk makkelijker maakt! Wel blijft het enorm moeilijk om te kiezen uit het eigenlijk beperkte aanbod.

Ik heb vandaag de Dell xps 13 geconfigureerd, met IPS 1080p scherm, 3rd gen I7 en 256GB SSD voor 950 euro. Minpunten, geen touch, accuduur van om en nabij slechts 3,5 uur. Daarnaast viel me eigenlijk tegen dat je maar 1 jaar garantie krijgt. weegt 1,3 kg..

Mijn vriendin heeft vandaag de V7 14'' bekeken bij de Saturn. Helaas was het de configuratie met slechte resolutie van 795 euro. Ze was wel tevreden met de bouwkwaliteit en dergelijke, dus we gaan misschien voor de configuratie met 1080p. Dat kost dan wel 200 euro meer. Weegt wel al 2,1 kg!

Vraag is of er echt geen alternatieven zijn. De vaio Pro is haar ook wat te fragiel qua gevoel. (hij zal vast wel goed gebouwd zijn maar meer voor het gevoel). Wordt ook best kostbaar.

Verwijderd

De vraag is wat je met een alternatief bedoelt. Je hebt nog steeds andere ultrabooks, zoals de macbook air, asus zenbook UX31A en (oude) samsung 9. Maar naar mijn mening zijn deze direct inferieur aan de vaio pro.

De XPS 13 is te overwegen, maar voornamelijk omdat je meer specs voor minder krijgt.

• Patox
Waar blijft Dell dan met zijn nieuwe latitude's? Die zouden toch vanaf gisteren beschikbaar komen?
nieuws: Dell kondigt Latitude 3000- en 5000-laptops aan

Ook de S440 van lenovo zou in september leverbaar worden, ook nog niet helaas..

Met alternatief bedoel ik eigenlijk idealiter 14'' met full hd scherm, redelijk portable en liefst niet té duur.

Verwijderd

Dat zijn ze ook:

latitude 15 (rebrand van inspiron 15R)
latitude 14 (rebrand van inspiron 14R)
Latitude E7440
Latitude E7240

De latitude 15 is erg interessant, 2.32kg, 6+ uur accu, 1080p, HD 8850 GPU ( =~GT 750m) voor minder dan €700. De latitude E7440 kost € 1,348 met 8GB, 1080p en 128GB SSD. (en kortings hacks)

De prijzen naar de dell site zijn ex. btw.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2013 15:18 ]

• Patox
Ben ik weer, sorry voor het uppen van mijn eigen post maar ik heb nieuwe input.
De V7 14 inch komt dus helaas niet in duitsland uit. Deze kost 999 euro (de full HD versie).

Is dit dan een goed alternatief? Het is de Lenovo S440..
http://www.notebooksbilli...a8-4799-bd2d-f6cbbcc62452

Ik twijfel er ook over of het de moeite waard is om full SSD (256GB) te nemen voor een meerprijs van 180 euro (ook I7.. maar weinig toegevoegde waarde denk ik):
http://www.notebooksbilli...f2-48fb-806d-8f9185cd0d1e

edit:
Zie ook nog een U430 Touch optie:
http://www.cyberport.de/?DEEP=1C31-2EK&APID=6

Mijn vraag is dus hoe verhouden deze laptops zich tot de Acer aspire V7

Dank voor jullie reacties!

[ Voor 15% gewijzigd door Patox op 04-10-2013 14:27 ]

Pagina: 1