Toon posts:

Past een 2e videokaart in mijn computer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik heb een vraag ik heb een computer gebouwd.
Specs:
Moederbord: Asus M5A78L-M/USB3,sAM3+
Processor: AMD FX-6300
Voeding: Corsair 500 Watt
Videokaart: MSI GTX 650 1gb (Geen TI Versie)
Bestuuringsysteem: Windows 7 OEM

En nu wil ik graag een 2e videokaart in mijn computer doen
Om dat mijn Msi GTX 650 een beetje lagt wil ik er een 2e kaart bij doen om zo lag te voorkomen
En het me Wel erg vestandig lijkt om dat ik 2e schermen gebruik
Ik dacht aan nog een MSI GTX 650 1 GB

Alleen weet ik nu niet als mijn voeding dit aan kan
En als er een tweede videokaart past op mijn moederbord
En waar ik het moet plaatste op mijn moederbord

Afbeeldingslocatie: http://pic.twitter.com/oUiNyJufrp
Als de afbeelding niet werkt hier een link er naar toe ik wist niet hoe ik het anders moest doen sorry
https://twitter.com/Kdesi...75633203173675008/photo/1

Hier boven en heb ik even twee circles getekent met een pijltjes
Moet mijn 2e videokaart hier in ? of niet ?

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:00
In dat bord past dat niet, die heeft maar 1 PCI-e slot. Beter om dan maar een andere graka te halen. ;)
Of natuurlijk een ander bord EN een andere graka.

[ Voor 19% gewijzigd door Aardwolf op 05-09-2013 17:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
marcel87 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:09:
In dat bord past dat niet, die heeft maar 1 PCI-e slot. Beter om dan maar een andere graka te halen. ;)
Of natuurlijk een ander bord EN een andere graka.
Graka is tog GrafischeKaart ?
Welke GrafischeKaart Past er bij mijn moederbord?

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Dit gaat niet werken ben ik bang. Die twee slots zijn voor netwerkkaarten en dergelijke, niet geschikt voor videokaarten. Ook betwijfel ik of de voeding twee videokaarten aan kan.

Wat bedoel je eigenlijk precies met die lag? Dat je videokaart niet zo veel kracht heeft hoeft niet de oorzaak te zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:11:
[...]

Een graka is inderdaad een grafische kaart. Maar er bestaan helaas geen grafische kaarten die in die zogenaamde pci slots passen.

[ Voor 36% gewijzigd door Daanieyel op 05-09-2013 17:14 ]

Ryzen 3600 - GTX1060

Verwijderd

Topicstarter
Daanieyel schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:12:
Dit gaat niet werken ben ik bang. Die twee slots zijn voor netwerkkaarten en dergelijke, niet geschikt voor videokaarten. Ook betwijfel ik of de voeding twee videokaarten aan kan.

Wat bedoel je eigenlijk precies met die lag? Dat je videokaart niet zo veel kracht heeft hoeft niet de oorzaak te zijn.

[...]

Een graka is inderdaad een grafische kaart. Maar er bestaan helaas geen grafische kaarten die in die zogenaamde atx slots passen.
Ik bedoel met lags eigenlijk een fps lags als ik een game speel zo als battlefield medal of honor

• Aardwolf
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:11:
[...]

Yes graka=grafische kaart, of althans zo noemde ik het ff voor het gemak.

Met een 660Ti 2GB zou je mss al verder komen, stukken sneller alweer dan de 650 non-Ti Boost en helemaal ten opzichte van de non-Ti. Ik denk dat die 650 als eerste te weinig VRAM heeft en verder gewoon een te smalle geheugenbus samen met de langzamere kloks gaat dat niet lekker lopen op multi-screen.

Je zou dat nog kunnen checken door GPU-Z te installeren en bij of na een spel te kijken wat de max. mem load en of memcontroller load is geweest. Als dat gewoon hoog is, zal dat vast en zeker de bottleneck zijn schat ik zo. ;)
Daanieyel schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:12:

Een graka is inderdaad een grafische kaart. Maar er bestaan helaas geen grafische kaarten die in die zogenaamde pci slots passen.
Onwaar natuurlijk he!!!!

Bijvoorbeeld uit de 600 serie: pricewatch: Zotac GeForce GT 610 PCI
En zo heb je er nog wel meer, maar daar heeft de TS vrij weinig aan. Mooiste aan die kaarten vind ik altijd dat deze meestal single slot zijn en vrij goedkoop, leuk kaartje als je diehard cpu's wilt overklokken en de graka er niet toe doet.

[ Voor 45% gewijzigd door Aardwolf op 05-09-2013 20:54 ]

• Daanieyel
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:14:
[...]

Ik bedoel met lags eigenlijk een fps lags als ik een game speel zo als battlefield medal of honor
Ja dat is wel degelijk te wijten aan de kracht van de videokaart inderdaad. Je hebt dus twee opties. Of een sterkere videokaart of een ander moederbord (en misschien voeding) met een tweede GTX 650. De grafische instellingen van de games lager zetten kan natuurlijk ook helpen.

Ryzen 3600 - GTX1060

Verwijderd

Topicstarter
Ik ging net even op GamePC.nl
En ik zag toen ik even een pc ging samen stellen dat je de zelfde moederbord als mij kon kiezen en de zelfde processor maar je had ook nog een keus voor een 2e grafische kaart
Het waren geen gtx 650 kaarten maar een msi gtx 660 kaarten
Weten jullie misschien een beetje hoe dat dan in elkaar zit ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2013 17:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
marcel87 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:17:
[...]

Yes graka=grafische kaart, of althans zo noemde ik het ff voor het gemak.

Met een 660Ti 2GB zou je mss al verder komen, stukken sneller alweer dan de 650 non-Ti Boost en helemaal ten opzichte van de non-Ti. Ik denk dat die 650 als eerste te weinig VRAM heeft en verder gewoon een te smalle geheugenbus samen met de langzamere kloks gaat dat niet lekker lopen op multi-screen.

Je zou dat nog kunnen checken door GPU-Z te installeren en bij of na een spel te kijken wat de max. mem load en of memcontroller load is geweest. Als dat gewoon hoog is, zal dat vast en zeker de bottleneck zijn schat ik zo. ;)
Thanks voor je tip ik ga dan even GPU-Z Installeren en dan even gelijk checken
Ik meld jullie het resultaat dadelijk :D

• Daanieyel
  • Niet online
Zij zullen dan wel extra geld vragen om er vervolgens een ander moederbord met mogelijkheden voor twee videokaarten in te zetten. (Overigens nooit bij gamepc.nl kopen. Véél te duur.)

[ Voor 24% gewijzigd door Daanieyel op 05-09-2013 17:22 ]

Ryzen 3600 - GTX1060

• Aardwolf
Wel vreemd, want op dat bord kan dat niet. Tenzij je een PCI graka erbij wilt stoppen, maar die zie je amper tot helemaal niet meer tegenwoordig. En dat moet je al helemaal nu niet willen, want die kan je niet in SLI zetten met je 650.

Verwijderd

Topicstarter
Maar zal ik in plaats van 2 videokaarte 1 best dure videokaart halen ?

• Daanieyel
  • Niet online
Als je je games beter wilt kunnen draaien dan is dat wel de beste keuze. Je kunt kijken naar bijvoorbeeld een GTX 760.

Ryzen 3600 - GTX1060

Verwijderd

Ik denk dat je met een enkele gtx660 wel genoeg zal hebben.
Die kan je tweedehands goedkoop krijgen.

• Aardwolf
Kijk een triple screen setup met een 660Ti zal je dit ongeveer halen, zie onderaan op deze site: http://www.techpowerup.co...0_Ti_Power_Edition/8.html

Maar goed, jij hebt "maar" 2 schermen, dus zal de FPS echt wel hoger liggen dan dat in die review staat.

Eventueel zou je naar een 670 2GB kunnen kijken i.p.v. een 760, omdat een 670 op grotere resoluties vaak sneller uit pakt. Zie: http://www.techpowerup.co...IA/GeForce_GTX_760/8.html

Maar heb je inmiddels nog gekeken naar wat GPU-Z zei? Als je op de tab "sensors" klikt kan je waar de getallen verschijnen ook nog klikken, namelijk min, max en avg bekijken over de periode dat ie heeft gemeten. FPS meten zou je natuurlijk nog kunnen doen met FRAPS. Ik dacht dat rond 30FPS als minimaal speelbaar wordt aangehouden, dus daaronder ervaar je schokken en lag.

• lassieman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01-2025
Een 650 (non-ti) kan toch helemaal geen SLI?

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie van de gtx 760 jetstream ?
Is dat ook een goeie kaart voor ze prijs ?

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 22:08:
Wat vinden jullie van de gtx 760 jetstream ?
Is dat ook een goeie kaart voor ze prijs ?
Ga nou eerst eens testen met GPU-Z

En zoals meerdere keren langs is gekomen , moederbord ondersteund maar 1 graka - geen SLI dus!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
marcel87 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:20:
Wel vreemd, want op dat bord kan dat niet. Tenzij je een PCI graka erbij wilt stoppen, maar die zie je amper tot helemaal niet meer tegenwoordig. En dat moet je al helemaal nu niet willen, want die kan je niet in SLI zetten met je 650.
Een PCI kaart wil je niet omdat een PCI slot 133MB/s aankan. Een PCI-e 2.0 poort doet 8GB/s en dat heb je met kaarten van tegenwoordig gewoon nodig. Een normaal PCI slot werkt gewoon niet omdat het niet snel genoeg is.

Persoonlijk vind ik SLI en Crossfire leuk als je veel geld hebt en 2 high-end kaarten koopt omdat je het snelste van het snelste wil hebben. Anders heeft het meestal meer nut de oude kaart te verkopen en een nieuwe snellere kaart te kopen. Ook voor de energierekening is dit veel beter.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Bij het kopen van een nieuwe kaart raad ik je aan om veel reviews te lezen.

Daarbij als tip, vooral opletten op performance (duh), warmteproductie en geluidsproductie. Het eerste is vanzelfsprekend daarnaast wil je ook graag een kaart die redelijk koel blijft tijdens load en niet te veel herrie maakt ;).

• Aardwolf
@ Pilatus en in het algemeen:
En waar zei ik dat dit allemaal niet zo was? :9 :>
In mijn 2e bericht vanaf boven heb ik een reden genoemd waarom je hooguit nog een PCI kaart wilt, maar daar is in dit geval geen sprake van.

Aan kgames zal ik ook geen 760 adviseren. Ik heb al benchmarks gepost, dus het lijkt me overduidelijk waarom. Een enkele kaart is vrijwel altijd beter, tenzij je idd of wilt patsen/teveel geld hebt of een build maakt voor de looks en het mooiste van het mooiste beeld wilt hebben of als je specifieke toepassingen draait waar je gewoon veel grafische cores nodig hebt (en dat laatste is dan niet eens perse in SLI of CF).

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

een GTX 650 is nou niet bepaald een fijne gamekaart, dus het is te begrijpen dat er lag is.

En je hebt dus een nieuwe gpu nodig, vraag is, welk budget heb je?

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 01:46:
een GTX 650 is nou niet bepaald een fijne gamekaart, dus het is te begrijpen dat er lag is.

En je hebt dus een nieuwe gpu nodig, vraag is, welk budget heb je?
180 euro ongeveer

• Aardwolf
Genoeg keus dan toch? selectie

Verkoop je eigen kaart voor een 70-80 euro oid en misschien ben je dan zelfs wel klaar voor minder dan je max. budget. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben trouwens wel opzoek naar een videokaart die een 7.9 scoort in de windows presentaties bij spelletjes
Ik ben deze kaart tegen gekomen Sapphire ATI Radeon HD7850 Is dit een goede videokaart?

Verwijderd

Windows prestatie index maakt echt niets uit, je kijkt veel beter naar benchmarks van de games die je zult spelen.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:21:
Ik ben trouwens wel opzoek naar een videokaart die een 7.9 scoort in de windows presentaties bij spelletjes
Ik ben deze kaart tegen gekomen Sapphire ATI Radeon HD7850 Is dit een goede videokaart?
pricewatch: MSI N660Ti PE 2GD5/OC
pricewatch: MSI N670GTX-PM2D2GD5/OC

Als je binnen je budget wilt blijven is de 660TI wel een goede optie. De Windows Prestatie-index zegt geen hol over je prestaties in-game ;). Als je 2 tientjes extra bij kan leggen kun je een GTX 670 halen wat ik je ook aanraad in dit geval.

• Aardwolf
Met het oog op nieuwere games die binnen 1 jaar uitkomen zou ik gewoon gaan voor een 670. En nee, ik ga niet weer de benchmarks posten, moet je maar ff teruglezen. Haalt iig dik 8FPS meer bij een 3x full HD monitorsetup, wat in dat geval 30% extra prestatie is.

Zelfs met je GT650 kan je wel 7.9 Windows prestatie-index halen, moet je gewoon ff in zo'n bestandje aanpassen... Dat is wel regelrechte bullshit als je daar je aankoop op wilt bepalen, dat zegt zo goed als niks. lol :9

In BF3 is een HD7950 multi-monitor gewoon langzamer, laat staan die HD7850 die jij noemt.

Maar goed, verhaal lijkt me duidelijk. Ik kan er dan ook weinig meer over zeggen dan lees reviews, lees dit topic nog eens door wat iedereen hier je heeft geadviseerd en kies je kaart. Succes. :)
Pagina: 1