Toon posts:

O'CD 500 @ 800 langzamer als 800...?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys,

Waarom is een Overklokt 500 @ 800 langzamer (Sisoft CPU Benchmarks) dan een niet geklokte 800...?

Thanks.

Verwijderd

Andere cache divider?

Verwijderd

Topicstarter
Nee kan niet, ik heb deze op 2/5 getweaked... KA7 mamaplank.

In prenciepe zijn ze dus gelijk.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

FFF

waar vergeliojk je hem mee?
als je hem met de zelfde cpu vergelijkt dan zou hij hetzelfde moeten zijn, maar kan heel goed dat er aan die 800 al iets veranderd is zoals de athlon die tussen door al heel wat veranderd is..
kan ook zijn dat je hem niet op hetzelfde systeem hebt getest maar ook veel uit wat voor mobo etc.
maar dit laatste zal wel niet..
mvg FFF

Verwijderd

Topicstarter
Heyyyyy FFF,

Systeem...
KA7
K7 500 @ 800
K7 800
2 x 128 pc 133mhz SDRAM
V6600

Met Sisoft Sandra, scoort die 800 200 punten meer dan de 500@800 geklokt m.b.v. GFD (8 * 100) (op het zelfde systeem dus!)... toch gek!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 08:46

admiral866

The King Personality Disorder

en hoe zit het met de microns ??
staat er een A (18 micron) of een C (25 micron) achter je nummer?

• FFF

FFF

logisch natuurlijk, zei ik toch al verandering aangebracht tijdens ontwikkeling :)
de K7 is anders vanaf de 750 de cache is op mindere snelheid maar de cpu is in zijn geheel gewoon een stukje sneller dan tot de 700, gewoon de fsb nog wat opklokken en je hebt die 200 verschil d'r zo uit :)
mvg FFF

Verwijderd

Check even met bv wcpuid van H.Oda of de steppings van de athlons wel hetzelfde zijn.
Met verschillende steppings zou je een verschil kunnen krijgen, met dezelfde stepping zou het eigenlijk hetzelfde moeten zijn.
Tenzij AMD stiekem met de cache-latency zit te rommelen, maar dat kan ik me haast niet voorstellen.

• FFF

FFF

NOG 1 KEER, die 800 is heel anders dan de serie athlon's tot de 700, en vanaf de 750 zijn er veranderingen aangebracht en deze is dus wat sneller, en het is niet zo dat als je er een naar 800 klokt dat hij dan ook ineens veranderd :)
gewoon een iets andere cpu en daar ligt het aan.
mvg FFF

Verwijderd

Topicstarter
Waar heb jij deze info vandaan FFF ?

• FFF

FFF

dat weet toch iedereen?
of weet niemand dat?
het is 100% zeker zo, en ik weet het ook van een winkelier waar ik alles heb gehaald.
mvg FFF

Verwijderd

Ik heb er nog nooit van gehoord hoor, dat ze wezenlijk anders zijn van 800 Mhz. En trouwens, ik kom zelden winkeliers tegen die weten waar ze het over hebben...

• admiral866
  • Laatst online: 08-09 08:46

admiral866

The King Personality Disorder

damn, heb ik net een Athlon700 binnen.
Maar het is een week19: dus dat kan nog leuk worden

Verwijderd

hoe kan het dat sisoft-sandra een andere
snelheid aangeeft als mijn bios???????????

• FFF

FFF

ik zeg toch zeker weten en ik heb een winkelier die een hele zaak zelf heeft en dus niet zo'n mannetje die net van school
komt en die daar voor 5,- per uur advies zit te geven. :D

• FFF

FFF

dat zijn allemaal afgeronde getallen en sisoft geeft de werkelijke aan hoeveel hij echt draait en de bios zit daar in de buurt :D
bij mij is dat ook zo, 6x112 staat hij nu en bios zegt 675, maar eigenlijk is 6x112=672
en dat geen sandra aan
mvg FFF

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 01-08 13:30
De Athlon Classics tot 700 MHz zijn gebaseerd op de K7 core op 0.25mu, de Athlon Classics van 750 en hoger zijn gebaseerd op de K75 core van 0.18mu. Tegenwoordig is het niet meer zo simpel, omdat ook veel langzamere athlons worden uitgerust met K75 cores die eigenlijk sneller genummerd zijn. Als je hem maar naar 800 kan trekken heb je wel kans dat het een K7 core is.

Verwijderd

Topicstarter
Jasper,

He? Waar heb jij 't over? Er zijn wel degelijke 500tjes en hoger die gewoon een .18mu Core hebben...

• FFF

FFF

mijn 6oo is ook 0,18 micron :D

Verwijderd

Topicstarter
1 ding, de 500 heeft een core van 650 en de 800 van 800... ik scoor nog steeds +/- 200 punten meer (sissoft CPU benchmark)... met de standaard 800... mischien omdat de core 800 is, en dat dit mischien "helpt"... maar dit heeft niks met de .25 of .18 microns... of bega ik nu een denkfout?

• FFF

FFF

lees nog één keer het bovenstaande die 800 is gewoon heel anders, is ook sneller al een 700 met een 800 core die op 800 is geklokt.

Verwijderd

Topicstarter
FFF, ik kan dat niet geloven! Dat linkt kompleet on-logisch... een zelfde CPU, maar toch ietsie sneller...

maar als jij ergens die info hebt, graag! Ik heb hier nameiljk nog nooit van gehoord... ook met andere Cpu's niet.

kan iemand dit bevestigen?

• FFF

FFF

is echt zeker maar je moet het zelf weten, weet niet waar je woont anders had ik je ff naar een winkelier gestuurd die d'r wel wat van weet. als je die eerder geloofd, scheelde eerst ook stukje in prijs de 750 en hoger waren stukje duurder, kan wel meens kijken of ik iets tegen kom....
en de cache draait juist op minder grote snelheid, dacht je dat die cpu dan net zo snel bleef, dat is de reden waarom ik eerst een maximaal 700 wou omdat die meer cache heeft maar die 750 is iets veranderd die die snalheid zo terug wint en zelfs nog sneller is (je hebt het zelf ook getest)
ik zou zeggen ga ergens naar toe waar ze d'r echt verstand van hebben zei zullen precies weten wat d'r veranderd is en waarom deze sneller zijn, dat weet ik niet meer precies.
je moet maar kijken wat je gelooft
mvg FFF

Verwijderd

Topicstarter
FFF, begrijp me niet verkeerd! ;)

Ik heb al vaak genoeg (te triest voor woorden) megemaakt, dat de winkelier ballen verstand heeft van hardware... ze kunnen alleen "verkopen" meer niet. Als je echt op "hoog" niveau dingen gaat vragen, kijken ze je aan van "sjips" en verzinnen ze een leuk verhaaltje...

Ter info heb ik hier deze info bij Tom vandaan... http://www6.tomshardware.com/howto/00q2/000412/index-01.html

Ze hebben allemaal evenveel L2 cache, alleen andere dividers... 1/2 , 2/5 en 1/3... dit weet iedereen. Het enige waaraan sommige athlons verschillen, is de Cache snelheid..

Deze site is ook goed, geeft iets "betere" info...

http://www.pcindex.com.au/reviews_athlonoctips.html

Conclusie, mijn 800 (3.2 ns cache) is sneller dan de 500@800 (3.6 ns cache) omdat ie snellere cache heeft ? Zou kunnen, maar met 200 punten verschil ? Wow, ik geluk ;)

• FFF

FFF

hij heeft minder snelle cache :'( maar iets is er verbeterd, bedoelde dat ook dat die cache op minder grote snelheid van de cpu draaide en niet dat hij meer cache heeft ofzo......
maar ok....
hij is in elk geval sneller en hoe het komt doet d';r ook niet veel toe :D
mvg FFF

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Dat de Ahtlon een tijdje alleen uitkwamen boven de 750MHz met een 0.18core, klopt ook, maar darna werd er overgegaan en waren dus alle athlon die de fabriek uit rolde een 0.18 micron :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• bille
  • Laatst online: 06-09 17:10

bille

Don't call me Buff

Weet iemand hoe ik kan zien of mijn core .18 of .25 is? Ik heb een Athlon 750 dus waarschijnlijk zal ie een .18 micron core hebben, maar als Jasper Janssen zegt dat er ook Athlons boven de 700 MHz worden gemaakt met een .25 core weet ik het niet zeker.
omdat ook veel langzamere athlons worden uitgerust met K75 cores die eigenlijk sneller genummerd zijn. Als je hem maar naar 800 kan trekken heb je wel kans dat het een K7 core is.
iemand?
thnx

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Verwijderd

Op het plastic kapje van de Athlon staat een serienummer. Helemaal aan het einde van dit nummer staat een letter. De A staat voor een .18 core, de C voor een .25 core.
Pagina: 1