Kingston SV200S3 in Vostro 3350 - extreem traag

Pagina: 1
Acties:

• hoebenp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-01 19:23
Ik heb de 500gb HD in mijn Dell Vostro 3350 vervangen door een SSDNow V200 (SV200S3).
Vervolgens een verse win7 installatie gedaan, dit ging érg traag en het installeren van drivers kost werkelijk uren.
Bios en firmware van de SSD zijn beide de meest recente versies, tevens staat het bios netjes op AHCI.
Wanneer de laptop boot vindt hij de SSD niet, alleen wanneer je hem reboot boot hij netjes van SSD.
Dus: traag en bootprobleem, waar moet ik zoeken voor de oplossing?

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Klinkt als een V200 uit de defecte serie... Maar de nieuwste firmware zou dit moeten fixen...

Maak eerst even een screenshot maken van AS-SSD benhcmark en van Crystaldisk info de SMART waardes.
Dan hebben we zekerheid voordat je overgaat op RMA.

Write snelheden van +- 30 MB/s en 4k write van onder de 5 MB/s zijn tekenen van de defecte serie...

[ Voor 35% gewijzigd door Swordlord op 05-09-2013 15:14 ]

• hoebenp
De SSD boot inmiddels helemaal niet meer.
Heb hem aan mijn desktop gehangen en AS SSD gedraaid.
seq read 271
seq write 44
4k read 19
4k write 46
Dat is ongeveer 1/4e van wat de samsung in mijn desktop haalt, heb dus een RMA request gedaan. Nu maar hopen op een snelle reactie! De SSD heeft overigens wel al een jaar gedraaid (7000 uur als bootdisk).

Weet je zo de nummers van de defecte serie wellicht?

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Deze waardes zijn beter dan de gemiddelde brakke V200 firmware die ik heb gezien.
Zou eerder denken een gebrek aan TRIM...

Heb je de drive al eens een secure erase gegeven? Dit kan een hoop vreemde problemen vaak oplossen, omdat de drive dan helemaal wordt gereset naar factory fresh.

Maar gezien je al RMA hebt aangevraagd denk ik dat je daar niet meer de moeite voor wilt doen, of wel?

[ Voor 6% gewijzigd door Swordlord op 05-09-2013 16:30 ]

• hoebenp
Heb hem nog even geformatteerd en image terug gezet, geen verschil. TRIM gechecked, staat aan.
Nog geen antwoord van kingston. :(

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Misschien zit het support team in Taiwan, die zijn nog maar net wakker.

Maar waarom ga je niet via de winkel waar je hem gekocht hebt?

• hoebenp
Via de winkel duurt langer.
Ze bieden me de SV300S37A/60G ter vervanging. 4GB kleiner, maar lijkt me een nette deal.
Pagina: 1