Afgelopen dagen heb ik veel informatie gezocht omtrent tablets; ik ben van plan om een tablet te kopen.
Mij oog is gevallen op drietal tablets: Nexus 7 (2013) 32gb, Pipo M9 Pro en Surface RT + touch cover. Alle drie zitten in de prijscategorie 250-260 euro. Het lukt me niet om te kiezen tussen deze 3 tablets. Ze hebben allemaal wel iets wat me niet staat en dat is ook niet verwonderlijk aangezien ik niet meer dan 270 euro wil besteden aan een tablet.
Nexus
Sterke punten:
- stock android
- 1080p en ips beeldscherm
- goede bouwkwaliteit
Zwakke punt
- Klein beeldscherm 7 inch
- Nog niet in Nederland verkrijgbaar
[Pipo]
Sterke punten
- qua specificaties het snelst van de drie genoemde tablets
- 1080p
- Groot beeldscherm 10 inch
Zwakke punten:
- Chinese kwaliteitscontrole bij pipo
- Chinese support
Surface
Sterke punten
- Touch toetsenbord + MS Office
- Flash
Zwakke punten:
- 720p
- verouderd, wellicht binnen 1 jaar al geen support meer.
- microsoft store zwak tov play store
Welke moet ik volgens jullie kiezen? Ik zal een tablet voornamelijk gebruiken om te lezen(pdf), films kijken en browsen. Er zijn een aantal google apps die ik graag gebruik en dat zijn youtube, chrome en google pinyin. Deze native apps zal ik dus niet kunnen gebruiken op Surface. Echter heeft Surface MS Office dus dat hef elkaar op.
Surface op langetermijn een slechte koop? Bekende apps zijn daar afwezig en ik dat er in de toekomst geen verandering inkomt. Nexus en Pipo hebben dat probleem niet.
Mij oog is gevallen op drietal tablets: Nexus 7 (2013) 32gb, Pipo M9 Pro en Surface RT + touch cover. Alle drie zitten in de prijscategorie 250-260 euro. Het lukt me niet om te kiezen tussen deze 3 tablets. Ze hebben allemaal wel iets wat me niet staat en dat is ook niet verwonderlijk aangezien ik niet meer dan 270 euro wil besteden aan een tablet.
Nexus
Sterke punten:
- stock android
- 1080p en ips beeldscherm
- goede bouwkwaliteit
Zwakke punt
- Klein beeldscherm 7 inch
- Nog niet in Nederland verkrijgbaar
[Pipo]
Sterke punten
- qua specificaties het snelst van de drie genoemde tablets
- 1080p
Zwakke punten:
- Chinese kwaliteitscontrole bij pipo
- Chinese support
Surface
Sterke punten
- Touch toetsenbord + MS Office
- Flash
Zwakke punten:
- 720p
- verouderd, wellicht binnen 1 jaar al geen support meer.
- microsoft store zwak tov play store
Welke moet ik volgens jullie kiezen? Ik zal een tablet voornamelijk gebruiken om te lezen(pdf), films kijken en browsen. Er zijn een aantal google apps die ik graag gebruik en dat zijn youtube, chrome en google pinyin. Deze native apps zal ik dus niet kunnen gebruiken op Surface. Echter heeft Surface MS Office dus dat hef elkaar op.
Surface op langetermijn een slechte koop? Bekende apps zijn daar afwezig en ik dat er in de toekomst geen verandering inkomt. Nexus en Pipo hebben dat probleem niet.