Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gratis Cloud server software

Pagina: 1
Acties:
  • 324 views

• Jobb
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-05 21:18
Ik moet voor mijn school een project uitvoeren waarbij ik een cloud storage systeem moet opzetten.
Het gaat om een veilige omgeving waarbij elke student een hoeveelheid data tot zijn beschikking heeft met een gebruiksnaam en wachtwoord. Je kan dan bijvoorbeeld denken aan skydrive en dropbox, alleen willen wij het zelf beheren vanuit een server. De server gaat gebruikt worden om bestanden in de cloud op te slaan en om bestanden te delen met andere gebruikers.

Ik zoek voor dit project een gratis software dat ik kan installeren op mijn server met de volgende mogelijkheden:

- Veilige cloud omgeving
- Meerdere gebruikers met inloggegevens
- Elke gebruiker kan beschikken over een hoeveel data
- Gebruiksvriendelijke software

Optioneel:

- Data dat kan worden gedeeld met andere gebruikers en indien mogelijk mensen zonder account.

Ik heb geen idee of er een gratis software is die aan deze eisen voldoet.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het uitzoeken voor de juiste software voor dit project.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 21:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Wat heb je zelf al gevonden.... :X

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
OpenStack? Is ontwikkeld door de NSA en RackSpace. Biedt naast storage ook compute en networking.

OpenStack is in een aantal Linux distro's beschikbaar, waaronder Debian en Ubuntu.

[ Voor 81% gewijzigd door Turdie op 05-09-2013 15:58 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

In deze vorm is het topic slechts een 'bestellijstje' en dat is niet de bedoeling. Het is op GoT -zeker bij huiswerk- de bedoeling om eerst zelf onderzoek te doen en met een voorstel te komen, voordat je de vraag stelt. Lees ajb Het algemeen beleid #quickstart nog even door.

Dit topic sluit ik, maar open gerust een nieuw topic met wat meer eigen inbreng.

Ga op basis van kort marktonderzoek dus eerst zelf e.e.a. uitzoeken. Dan zal je al wel wat namen tegen komen, met een lijstje functies en voor- en nadelen er bij. Op basis daarvan denken we graag verder mee.

We helpen graag mee, maar dat graag in een nieuw topic met meer eigen inbreng in de topicstart :)

offtopic:
Denk ook even na over de term 'cloud software', die is namelijk wel erg breed.
En denk na over wat wordt bedoeld met 'gratis': denk ook aan kosten voor hardware, hosting, technisch beheer, functioneel beheer, downtime/dataverlies, etc.

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 05-09-2013 16:15 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.