Nieuwe videokaart of wachten? ~€200-250

Pagina: 1
Acties:

• gemezz
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-02 13:18
Hallo Tweakers,

Ik heb hier een redelijke oude pc staan die ik destijds zelf in elkaar gezet heb.
Er zit een nog een hele oude videokaart in en ik wil al een lange tijd een nieuwe, ik wacht al wel zon 1.5 jaar.
Ik stel het kopen van een nieuwe videokaart steeds uit, omdat ik denk dat er over 1-2 maanden wel weer een betere is in de prijsklasse waar ik er een wil kopen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen/bevestigen met het maken van een goede keuze.

Laat ik eerst maar effe aangeven wat ik in mijn pc heb zitten:
-CPU AMD Phenom II x4 955 BE
-MOBO Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
-GPU Asus EAH4870/HTDI/1GD5
-Voeding: CoolerMaster Real Power M520
-Ram : OZC 4gb DDR3 1600MHz
-HDD: 500gb

Ik gebruik mijn pc alleen maar om beetje te gamen. Ik hoef alles niet op de hoogste settings te spelen, maar ik wil wel graag dat het er een beetje "normaal" uitziet en vloeiend loopt.

Ik heb zelf een beetje rond gekeken en wilde al een tijdje geleden de volgdende videokaart kopen: pricewatch: Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) , echter heb ik nu alweer iets meer te besteden en zit ik te twijfelen voor een pricewatch: Club3D Radeon HD 7950 royalKing .

Beide videokaarten zullen mij denk ik weer een flinke boost geven, echter vraag ik mij af of mijn voeding alles wel kan trekken en of ik deze niet ook moet upgraden?

Tevens ben ik ook van plan om nog nieuw ram te kopen aangezien ik het idee heb dat dit niet helemaal 100% meer werkt. Ik zit er aan te denken om deze te kopen: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Ik zou graag jullie advies krijgen over welke videokaart ik moet kopen of dat ik toch nog even moet wachten (op de 9000 serrie?) en of ik een nieuwe voeding moet kopen voor de nieuwe videokaart. Graag wil ik niet meer dan €250 kwijt zijn voor de videokaart.

Owja, ik heb ook geen verstand van overclocken ofzo, dus het liefst wil ik gewoon een kaartje dat het meteen goed doet.

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-02 09:57
Over de videokaarten kan ik weinig melden aangezien ik het niet bij hou maar als je het vermoeden hebt dat je RAM stuk is zou ik Memtest downloaden, op een stickie zetten en runnen. Als het daar doorheen komt zonder errors, is je RAM prima.

Prima.

• gemezz
Ben ik nu mee bezig, ik laat wel effe weten hoe dat afloopt

EDIT:
Tot mijn verbazing geen errors, nou dan hoef ik dus ook geen nieuw ram te kopen :D

[ Voor 44% gewijzigd door gemezz op 05-09-2013 14:39 ]

• gemezz
Ik heb zelf nog een beetje bij nvidea gekeken en daar zag ik de pricewatch: Gigabyte GV-N760OC-2GD (rev. 1.0) en pricewatch: MSI N760 TF 2GD5/OC beide zijn volgens mij sneller (toch?), maar hebben minder geheugen. Ik game gewoon op 1 scherm, kan ik dan niet beter voor de nvidea kant kiezen?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:12

Thomg

Aww yiss

760 is het beste ( tenzij je op 2560x1440 speelt oid ).

Buiten dat, je pusht je processor wel behoorlijk met zoveel grafische kracht, als het weer te traag word is het de processor die een upgrade nodig heeft.

Buiten dat, pak deze.

pricewatch: Gigabyte GV-N760OC-2GD (rev. 2.0)

Had gelezen dat het korter was, van metaal is gemaakt nu ( ipv plastic :o ) en de heatpipes van beter geleidend materiaal gemaakt zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door Thomg op 05-09-2013 20:22 ]

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik zou voor die MSI of Asus gaan ipv de gigabyte ;)

Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/VIVGlx9gnQAD8PQsB9YccrkN/full.jpg?nohitcount=1

• Thomg

Thomg

Aww yiss

SmokingCrop schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:27:
Ik zou voor die MSI of Asus gaan ipv de gigabyte ;)

[afbeelding]
Dit is wel de Rev 1.0, ze hebben het verbeterd. Ik heb geen flauw idee in hoeverre helaas :/
Maar neem niet aan dat het achteruitgegaan is.

[ Voor 13% gewijzigd door Thomg op 05-09-2013 20:29 ]

• gemezz
Thanks voor de reacties, ik denk dat ik voor de MSI versie ga (die is ook iets minder lang en dat vind ik wel fijner)
Met die videokaart kan ik volgens mij wel weer een jaartje vooruit, als ik weer tegen problemen oploop moet ik dus een nieuwe cpu kopen. Ik heb effe snel (heel snel) gekeken en kom dan op deze: pricewatch: AMD FX-8320 Black Edition (ik ben sowieso nog niet van plan om nu een cpu te kopen, dat doe ik over 1/2 tot 1 jaar wel weer). Ik heb nu alleen een socket AM3 en deze is AM3+, past dat dan gewoon op mijn moederbord?
(google: ja)

Owja en die MSI kan ik volgens mij ook wel trekken qua voeding of niet?

[ Voor 6% gewijzigd door gemezz op 05-09-2013 20:43 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Zou gewoon moeten passen. Enigste probleem is dat die 8320 nogal een energievreter is, een goede voeding van 520 watt zou het moeten doen, maar Cooler Master staat hier niet echt bekend om zijn kwaliteit.
Althans, zo luidt de consensus.

• gemezz
Okey, nou dat zie ik tegen die tijd wel weer, er zijn dan vast al wel weer betere, zuinigere CPU's op de markt. Ik overleg nog even met enkele leden van de familie (goedkeuring budget blablabla) en dan koop ik denk ik die MSI, ik kan niet wachten hoe Rome 2 er dan uit ziet :D

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03-2025
Ik zou wachten aangezien je geen al te grote performance zult zien, wat imho het geld niet waard is.
Pagina: 1