Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Al jaren heb ik last van BSOD's, soms een maand niet, maar nu weer een 10tal keer in de week, net zelfs 2x in 5 min.
Er hebben meerdere windows versies op gestaan (xp home, xp pro, vista en 7, allen origineel) maar bij elke versie had ik de bsod's.
Ik heb de videokaart al eens vervangen omdat de bsod's meer leken voor te komen bij het laden/bewerken/bekijken van fotos en video's maar helaas mocht dat niet baten.
Heb al meerder keren diverse checks (memtest e.d.) gedaan waar geen rare problemen uit voor kwamen.
Vorig jaar heb ik eens wat dingen verandert in de bios (opstartvolgorde e.d.ivm nieuwe windows versie, geen crusiale dingen en zeker niet overgeklokt) echter na een paar BSOD's waren die instellingen er weer uit naar de standaard instellingen, iets wat mij erg verbaasde...
Ik heb dan ook redelijk verstand van pc's (instaleren) en netwerken, echter van storingzoeken wat minder dus ik kom er maar niet uit, misschien zie ik iets over het hoofd, hoop dat iemand mij kan helpen.
Het rare is dat je ook geen bijgeluiden hoort vlak voor of tijdens de BSOD, als een ratelende hd of een harder lopende ventilator (wat zou kunnen duiden op oververhitting) maar gewoon inneens het bekende blauwe scherm en zoek het maar uit...

Specs van de pc zijn:
bouwjaar 2008
- intel core 2 duo E8500 3,16 ghz
- 4 gb werkgeheugen
- ATI Radeon HD 4800 series videokaart
- 750 gb samsung sata schijf (hoofdschijf c en opgedeeld in 3 partities)
- 2 IDE schijven (Maxtor en WD), draaien ernaast voor opslag van media
- Verder alleen standaard toetsenbord en muis aangesloten,
geen printer, externe hd, ipod, ipad, weet ik wat meer wat de problemen zouden kunnen veroorzaken.

En uiteraard de dumpfile uit Bluescreenviewer:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-XCVVMH73HKY4.txt

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik ben bijna in staat de pc het raam uit te smijten en een mac te kopen...

Mvg. Jeroen

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als het met meerdere versies van win voorkomt, je alles netjes hebt geupdate en je telkens de laatste drivers voor je hardware hebt geladen,
dan kan de conclusie wellicht zijn dat je een hardware probleem hebt. (met andere woorden: er is wat stuk).
Je hebt meestal een bsod stopcode van 0x1a en 0x4e ; memory en pfn list corrupt naast een aantal willekeurige bsod. verder een 0x403 als parameter2 (google zegt: The page table and PFNs are out of sync . This is probably a hardware error)

Check je HD door de smart waardes te bekijken,
check je memory met memtest en laat dat zo nodig een uurtje of 10 draaien

en natuurlijk, heb je de laatste bios voor dat bord.

[ Voor 4% gewijzigd door Reepje op 05-09-2013 13:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor je reactie.
Ik heb memtest al een aantal keer gedraaid, elke keer zonder problemen, maar ik zal dit vanacht nog eens doen.
Wat bedoel je precies met HD smart waardes bekijken?

• Reepje
  • Niet online
Met bijv hdtune, klik op health voor een betreffende drive. Je krijgt dan de smart waardes. Maak een screenshot en post de waardes (de hele lijst, niet alleen het bovenste of onderste sukje).

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Welke voeding heb je , want dit is het belangrijkste van je hele pc.
Stroom meten met multimeter.
Stroom in bios controleren en temps.
Temps en stroom controleren tijdens zware belasting.
Indien je een voeding kunt lenen, wissel de voeding uit om te testen.

Verwijder zoveel mogelijk hardware, en dan testen.

Controleer alle stekkers, ook aan de binnen kant, misschien los contact.

Misschien moederbord die kortsluiting maakt, pc opbouwen op een stuk karton, met zo min mogelijk hardware.

Instellingen in de bios verloren, wissel de battery uit met een nieuwe.

[ Voor 37% gewijzigd door jan99999 op 05-09-2013 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb HD tune gedraaid, het LIJKT erop dat de 80 GB schijf niet goed meer werkt, deze is ook slecht te benaderen merk ik nu (gebruikte em zoizo weinig) dus die ga ik afkoppelen, echter de schijf heeft voorheen altijd gewoon gewerkt.

Wordt vervolgt, ik laat het weten als er nieuws is... d:)b

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2mg9vtt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2wbvuvr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/n6rh44.jpg

Verwijderd

Topicstarter
@jan99999

Voeding is 600 watt, heb de bios nog niet bekeken wat die aangeeft.
Spanning kan je makkelijk meten, maar hoe meet je de stroom die uit de voeding komt, tussen welke draden?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Eerst dus de hd vervangen, en kijken of de problemen weg zijn.

• Reepje
  • Niet online
Inderdaad , eerst die 2 oude harddisks eruit.

Verwijderd

Topicstarter
Dus...
80 GB schijf losgekoppeld en sinsdien geen bsod's meer gehad, fingers crossed

Hoe simpel kan het eigenlijk zijn... tnx _/-\o_
Pagina: 1