Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Wat ik voornamelijk er mee wil doen is internetten, administratie (office) en zo nu en dan foto's bewerken van de spiegelreflex camers (of wel lightroom).
Wat mag je laptop gaan kosten?
Aangezien ik de laptop zakelijk kan aanschafen hoeft de prijs niet (direct) een belemmering te zijn maar ik vind € 1500,- wel redelijk de max.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Accuduur:
Ik heb nu een acer 3820T.
Dit is een 13" laptop met flinke accu (dus ook redelijke accuduur).
Zelf vind ik dit wel prettig dus een redelijke accuduur is wel wenselijk maar niet noodzakelijk.
Gewicht:
Het gewicht vind ik wel belangrijk. Mijn huidige laptop gebruik ik veel op de bank en zo en dan is 1,8 Kg wel goed te doen (voor een 13").
Maar het liefst een laptop die zo licht mogelijk is.
Scherm:
Zoals ik al in de titel aangeeft heb ik het liefst een laptop tussen de 13 en 15".
Nu ondervind ik vaak het probleem dat mijn scherm (lees resolutie) te klein op mijn huidige laptop.
Alleen vraag ik me af of een 13" laptop met hoge resolutie (lees 1080) alles misschien te klein wordt (of valt dit wel goed in te stellen).
Daarom dat ik wellicht een max. 15" laptop zou willen maar opzich vind ik een 13" wel een prettig formaat.
Touchscreen:
Opzich lijkt touchscreen mij wel handig (voornamelijk bij Windows
.
Maar de vraag is eigenlijk of je het echt gebruikt bij programma's (lees office of zo)?
Schijf(ruimte):
Gewoon een SSD en dan het liefst 256GB of groter.
Processor:
Ja, moet ik wachten op meer Haswell ultra/notebooks, of gewoon voor een oudere processor gaan?
Opzich zou een I5 voldoende zijn maar een I7 mag natuurlijk ook altijd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Opzich niet, alleen apple niet aangezien ik liever gewoon met windows werk.
Welke ik zelf heb gezien zijn de volgende ultrabooks:
Sony vaio pro 13"
Acer S7
Bovenstaande zijn 13" maar wellicht dus ook wat tips voor (lichtgewicht) 15" ultra/notebooks
Wat ik voornamelijk er mee wil doen is internetten, administratie (office) en zo nu en dan foto's bewerken van de spiegelreflex camers (of wel lightroom).
Wat mag je laptop gaan kosten?
Aangezien ik de laptop zakelijk kan aanschafen hoeft de prijs niet (direct) een belemmering te zijn maar ik vind € 1500,- wel redelijk de max.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Accuduur:
Ik heb nu een acer 3820T.
Dit is een 13" laptop met flinke accu (dus ook redelijke accuduur).
Zelf vind ik dit wel prettig dus een redelijke accuduur is wel wenselijk maar niet noodzakelijk.
Gewicht:
Het gewicht vind ik wel belangrijk. Mijn huidige laptop gebruik ik veel op de bank en zo en dan is 1,8 Kg wel goed te doen (voor een 13").
Maar het liefst een laptop die zo licht mogelijk is.
Scherm:
Zoals ik al in de titel aangeeft heb ik het liefst een laptop tussen de 13 en 15".
Nu ondervind ik vaak het probleem dat mijn scherm (lees resolutie) te klein op mijn huidige laptop.
Alleen vraag ik me af of een 13" laptop met hoge resolutie (lees 1080) alles misschien te klein wordt (of valt dit wel goed in te stellen).
Daarom dat ik wellicht een max. 15" laptop zou willen maar opzich vind ik een 13" wel een prettig formaat.
Touchscreen:
Opzich lijkt touchscreen mij wel handig (voornamelijk bij Windows
Maar de vraag is eigenlijk of je het echt gebruikt bij programma's (lees office of zo)?
Schijf(ruimte):
Gewoon een SSD en dan het liefst 256GB of groter.
Processor:
Ja, moet ik wachten op meer Haswell ultra/notebooks, of gewoon voor een oudere processor gaan?
Opzich zou een I5 voldoende zijn maar een I7 mag natuurlijk ook altijd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Opzich niet, alleen apple niet aangezien ik liever gewoon met windows werk.
Welke ik zelf heb gezien zijn de volgende ultrabooks:
Sony vaio pro 13"
Acer S7
Bovenstaande zijn 13" maar wellicht dus ook wat tips voor (lichtgewicht) 15" ultra/notebooks