Toon posts:

monitor geeft na starten pc : "no signal"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi daar,

Ik heb een heel raar probleem. M'n pc deed het van de ene op de andere dag niet meer en het bleek dat de voeding was overleden. Ik heb er een nieuwe voeding ingezet en de pc liep weer (cpu en schijven draaien). Nu geeft mijn monitor echter "no signal".

De videokaart is goed (getest in ander systeem). Wat kan hier het probleem zijn?

Graag jullie reaktie. Het is een BX6 moederbord met een PII 400.

Verwijderd

Heb ook zoiets gehad, nieuwe videokaart erin gedaan (garantie) en probleem voorbij.

Verwijderd

Topicstarter
okee... maar de videokaart deed het goed in een ander systeem (TNT2 Ultra)

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
dan werkt je hele systeem niet
check ff of je dimms en je cpu wel goed in de sloten/socket zitten, laatst was m'n slot 1 cpu ook half uit de socket gevallen en kreeg ik ook geen beeld meer...

Verwijderd

Andere monitor aan die pc, het kan aan de pc liggen.

Anders zou ik de monitor testen op die pc waar je net ook je videokaart mee teste.

en probeer eens met 'ins'ingedrukt op te starten kan ook helpen.

Verwijderd

Topicstarter
ins ingedrukt? hmm... das nieuw voor me... ga het morgen proberen.

Verwijderd

Mobo naar de tering

Verwijderd

Het kan ook dat er een verkeerde frequentie is opgegeven.
Bij mijn pa is het zo dat als je een frequentie > 1024 selecteerd, en de pc opnieuw boot, dan staat hij tijdens het opstarten ineens in de "green" mode.

Doe eens een "save" mode, en delete je videokaart. Dan opnieuw opstarten in gewone modus, en videokaart opnieuw installen.

Laat iets van je horen,

Verwijderd

Sorry, niet goed gelezen.
Ik denk dat iid dat je mobo naar de tering is.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:03
Processorspanning omhoog en alles werkt weer. Toen ik net dat DFI K6BV3+ mobo had, stond ik ook vreemd te kijken toen ik elke keer mijn K6/3-400 moest aanzwengelen door 10x aan en uit te drukken

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

check of je videokaart goed in het slot zit, heb dit namelijk ook wel eens gehad :(

iStockphoto

Pagina: 1