• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04-2025
Hallo allemaal ik moet voor mijn stage een aantal systemen in orde maken maar heb daar wat problemen mee.

2 PCIe sloten aanwezig 1 x16 en 1 x4
W7 ultimate

Mannier 1: 2 PCIe amd kaarten in 1 systeem.
Probleem: 1 van de 2 kaarten is een custom amd kaart voor aansturing van klinische monitoren, de driver (speciaal gemaakte catalyst) ziet de normale amd kaart niet, installeer ik de normale catalyst driver werkt de custom kaart niet.

Manier 2: Een amd kaart op PCIe (custom kaart weer) en een nvidia over PCIe, ik weet overgens niet of dit werkt.

Manier 3: PCI Nvidia en PCIe amd? iemand enig idee of dit kan?

De als-het-niet-anders-kan oplossing: usb naar dvi connectortje daar de normale monitor op aansluiten, maarja dan heb je de "ik weet niet wat het is dus trek het er uit" problemen.

Dracyn

Body mods don't determine skill

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:11
en waarom zou je uberhaupt 2 kaarten nodig hebben?

• Dracyn
aansturing van klinische en diagnostische monitoren (specifieke hardware voor beoordeling van bijv röngte foto's en ct scans) en dat kan alleen via speciale kaarten, hellaas hebben ze maar 2 poorten, en hebben we 3 schermen nodig (en de kaarten voor de klinische en diagnostische schermen zijn grijs tint kaarten en geen kleur wat voor 1 monitor wel nodig is).

[ Voor 22% gewijzigd door Dracyn op 05-09-2013 11:04 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om driver problemen te voorkomen zou ik dan gewoon een Nvidia naast een AMDkaart duwen. Onder Win7 gaat dat zonder problemen, alleen Vista had de eigenwijze eigenaardigheid dat je geen 2 verschillende merken videokaarten naast elkaar kon draaien.

• Dracyn
TERW_DAN schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:07:
Om driver problemen te voorkomen zou ik dan gewoon een Nvidia naast een AMDkaart duwen. Onder Win7 gaat dat zonder problemen, alleen Vista had de eigenwijze eigenaardigheid dat je geen 2 verschillende merken videokaarten naast elkaar kon draaien.
Bedankt! Even kijken of er nog ergens wat PCIe Nvidia kaarten rondzwerven hier ergens :9 zo niet even een stapeltje Nvidia kaartjes bestellen.

[ Voor 15% gewijzigd door Dracyn op 05-09-2013 11:20 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maakt weinig uit. Als je PCI naast PCIe wil draaien kan dat ook.

• Dracyn
mmm vreemd aangezien ik laatst PCI bij de PCIe custom kaart gezet en toen werdt mijn PCIe uitgeschakeld. krijg naar alle waarschijnlijkheid vanmidag te horen of er nvidia kaarten aanwezig zijn voor PCIe dan even testen, helaas als ze er niet zijn worden er geen besteld....

[ Voor 44% gewijzigd door Dracyn op 05-09-2013 12:11 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan heb je misschien je bios niet goed ingesteld staan.

Over welke hardware hebben we het hier?

• Dracyn
op het moment een dell optiplex 790 maar moet waarschijnlijk in een 7010 komen

de optiplex 7010 2x PCIe x16 1x PCI
de optiplex 790 1x PCIe x16 1x PCIe x4 1x PCI

[ Voor 46% gewijzigd door Dracyn op 05-09-2013 12:46 ]

Pagina: 1