Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Receiver die aansluit op boston acoustics

Pagina: 1
Acties:

• Akineyle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-10 21:49
Allereerst ben ik begonnen met mijn speakers aan te kopen. Meerbepaald de boston acoustics A25 met bijpassende center.

Mijn harman kardon avr139 receiver is de volgende die aan de beurt is. Ik weet dat de boston's redelijk wat vermogen nodig hebben om goed tot hun recht te komen. Dus ik zit een beetje met een dilemma.
  • Ofwel ga ik voor een nieuwe receiver, waar de marantz sr5007 op mijn lijstje staat.
  • Ofwel ga ik voor tweedehands zonder HDMI (dat kan eventueel opgevangen worden door rechtstreeks aan te sluiten op TV), daar zit ik te kijken naar een rotel rsx1056, rsx1067 en arcam avr300
Zijn er enige mensen die me advies kunnen geven of deze 2de hands receivers opwegen tegen nieuw? Ik weet dat de rotels redelijk high-end waren voor hun tijd, maar daar stopt het dan ook mee.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

Denk dat het vooral handig is om te weten wat je eisen/wensen zijn en wat je allemaal aan gaat sluiten. Als bijvoorbeeld netwerkstreaming één van je eisen is dan wordt een ouder model al lastiger. Idem met het gemak van HDMI, als dat een eis is (wat ik me zeker voor kan stellen) vallen je tweedehands gekozen modellen al af.

Ik heb mijn A25 op de slaapkamer staan waar ze aan worden gestuurd door een Arcam AVR250 en dat klinkt me echt goed in de oren. De Arcam AVR250 is 95% gelijk aan de AVR300, ik "mis" alleen de Pre-Outs, wat LEDjes op de voorkant en - volgens mij - een DSP instelling. Maar qua voeding zijn ze gelijk: 1200 VA ringkerntrafo. Dat laatste in combinatie met het formaat en looks heeft mij de Arcam doen verkiezen boven de Rotel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Akineyle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-10 21:49
Ik weet niet hoe het komt maar ik zit me vooral te focussen op het gewicht, als ik bijvoorbeeld kijk naar de marantz sr5007 zie ik dat die ongeveeer 10 kg weegt. Bij de rotel rsx1056 is dit 17 kg.

Ik denk dus bij mezelf dat dat extra gewicht wel een reden heeft. HDMI heeft wel gemak, maar dit zou eventueel opgelost kunnen worden door rechtstreeks aan te sluiten op de TV. Voor netwerkstreaming heb mijn mediaspeler.

Ik weet niet hoe het precies zit ivm audyssey mogelijkheden?

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2021 13:34 ]