Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

studielaptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor mijn studie moet ik nog een nieuwe laptop kopen
Ik wil de laptop dus vooral gebruiken voor tekstverwerking en af en toe een filmpje kijken.
De laptop krijg ik als cadeau voor het behalen van mijn diploma, destijds toen mijn zus haar diploma behaalde kreeg ze ook een laptop, die kostte toen iets meer dan700 euro, dus rond deze prijs ben ik nou ook aan het zoeken. De grootte van het scherm hou ik graag op maximaal 15.6 inch, het gewicht maakt me niet zoveel uit. De accuduur moet het wel twee colleges achter elkaar volhouden, maar ik woon in de stad zelf dus een hele dag is niet noodzakelijk. ik heb al een laptop op het oog de ASUS S56CB-XX0059H. Deze laptop heeft echter een 1.7ghz kloksnelheid. Op internet wordt over zo'n kloksnelheid wisselend gereageerd en nu weet het nou ook niet meer, dit lijkt me vanwege de ingebouwde SSD ook een mooie laptop,ook zou ik graag willen weten of de laptop over het algemeen goed is. Als iemand een betere weet hoor ik dat graag, iets duurder kan wel, maar dan moet ik het er zelf bij betalen dus liever niet. Echt een voorkeur voor een bepaalde laptop heb ik niet, ook al hoor ik over Acer en Packard-bell vaak slechte verhalen
Alvast bedankt voor de moeite!

Chris

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2013 13:15 . Reden: gevraagd vanwege LAA-beleid ]

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-11 15:32
De laptop die je daar aanhaalt is best oké. Staar je niet blind op kloksnelheden e.d., daar valt een laptop als deze allang niet meer over.
Het is een i5 low-power, dus zuiniger. Het is een dual core, mét hyperthreading, dus 4 threads totaal. Meer dan voldoende voor alles wat je ermee wilt doen (naar een i7 gaan is echt zonde tenzij het een powerhouse machine moet worden voor serieus werken oid).
Daarnaast heeft de laptop een GT 740M, best een redelijke videokaart, ook voor een spelletje en dergelijke.
Helaas is het scherm bijzonder rampzalig.

Een andere aanrader die vaker langskomt op dit forum is de Dell 15R SE:
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-se-7520/fs

Deze laptop komt automatisch met een 1080P scherm (veel mooier dan de meeste schermen in z'n prijscategorie), een snellere i5 processor en een ongeveer even snelle videokaart voor een nette prijs.
Maak je nog gebruik van de kortingsacties in deze link:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1508648

Dan kom je al helemaal aan een mooie prijs, zo rond de 600 euro. Als je er dan nog voor 100 euro een ssd'tje in zet ben je al helemaal op en top klaar, heb je een snelle, goed gebouwde laptop met een heel mooi scherm die zeker een paar jaar mee kan.

Mocht je toch liever geen Dell willen dan kan ik een Asus N56 aanraden:
http://tweakers.net/price...6vb-s4060h/specificaties/

Deze heeft nagenoeg dezelfde specificaties maar het scherm is iets anders qua kleurweergave, batterijduur is volgens mij iets langer en je zit met een andere buitenkant, wat een verschil voor sommigen kan maken.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Zou je even het LAA beleid kunnen lezen en vervolgens je topic aan kunnen passen? Het is zo makkelijker voor ons om een geschikte laptop te vinden.
Is de accuduur belangrijk? Heb je liever 13,3" of 15,6"? Is gewicht belangrijk? Als wij dit soort informatie weten is het voor ons duidelijker en komen we er sneller uit.

Verwijderd

Topicstarter
De Asus N56VB-S4060H lijkt me een erg mooie laptop, ondanks de iets hogere prijs. Ook las ik in een review dat de HDD simpel te vervangen was door een SSD en dat hierbij de HDD nog te verplaatsen was naar de DVD bay. Ik denk dat ik voor deze laptop ga, bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is helaas nergens leverbaar, behalve bij bol.com en daar is die 100 euro duurder

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Vergeet niet dat de N56 bijna nergens meer te leveren is. En als er nog een te leveren is, betaal je waarschijnlijk meer dan dat hij geweest is.
Lees dus nog even het LAA beleid door en dan zoeken wij een geschikte laptop.

[ Voor 26% gewijzigd door tweegroenethee op 05-09-2013 11:45 ]

Pagina: 1