• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Ik word er spuugzat van.

In een notendop; NAS 2x teruggestuurd, firmware vernieuwd, schijf vervangen etc.

Na 'm de laatste keer teruggekregen te hebben leek het allemaal in orde. Totdat ik weer een beste lading data terugzet op de NAS (Daar is een NAS toch voor?). Wederom geeft de status weer dat schijf 2 niet gevonden kan worden. 't waarschuwingsledje brandt en de melding: "Storage is degraded and data protection is at risk." verschijnt.

Nou zat ik mij te bedenken:

Misschien is schijf 2 te warm geworden en heeft ie zichzelf uitgeschakeld? De NAS staat in een meterkast die nou niet bepaald übergroot is. De temperatuur van de NAS is 56 graden en de ventilator schommelt rond 1050 toeren.

Meer mensen dit? Of moet ik 'm omruilen en een nieuwe eisen. Want na zo'n lange tijd word ik er toch echt een partij gallisch van. 't Heeft me al zoveel uren gekost om die data enigszins veilig te stellen -_-'

Professioneel Heftruck Syndroom

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:46
Zelfde symptonen

In januari 2013 schijf 2 vervangen door een nieuwe wegens tikkende geluiden, zeer trage datatransfers en uiteindelijke niks.
Nu, augustus 2013, weer schijf 2 die lastig begint te doen.

Volgens mij toch echt een hitteprobleem, de ingebouwde ventilator begint pas bij 57-58 graden te draaien, terwijl de temperatuur al oploopt tot 53-55 graden.

Nu, zo'n belangrijke data staat er bij mij niet op en telkens is de harde schijf in garantie vervangen (dikke pluim hiervoor), maar het doet je toch wel denken.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Welke NAS heb jij dan? Ik ga als ik even weer tijd heb, proberen de NAS in een goed geventileerde ruimte te stoppen. Vervolgens hopen dat hij weer goed functioneert, dan bruut kopiëren, en afwachten of ie dan weer problemen geeft... al vrees ik het ergste...

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:46
Zelfde als jij: Iomega Storcenter ix2-200 Cloud Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Gebeld met de webshop (DM me als je het wilt weten). Word er een partij strontziek van. Uitgelegd dat ik het zo niet langer wil, omdat de NAS op deze manier absoluut z'n taak niet kan doen (wat nou backup?!). Maandag even weer bellen en dan hoor ik meer. Zei; of ik wil m'n geld terug, of ik wil een degelijke oplossing want zo kan 't niet langer.

We zullen zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topspinner
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 12:57
Gelijk heb je,en het zijn nog dure apperaten ook.
dan mag je wel verwachten dat het goed werkt.
maar je kunt ook rechtstreeks contact opnemen met iomega heb ik laatst ook gedaan toen ik problemen had met me mediaplayer.
Pagina: 1