Toon posts:

3 monitor set-up

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaand systeem:
AMD FX 8320
ASRock 970 Extreme3 R2.0
2 VGA monitors, 1 DVI-D Monitor
400W voeding

Ik zoek een nieuwe videokaart (of twee) en een nieuwe voeding voor mijn systeem.
Ik vind het erg moeilijk om een goede keuze te maken omdat mijn systeem 3 monitors heeft en dus (waarschijnlijk) 2 videokaarten nodig heeft.
De PC is bedoeld als game-systeem, maar hoeft niet per se in staat te zijn de meest recente titels te kunnen draaien. Neem GTA IV als titel die wel moet kunnen, om maar iets te noemen.
Geluid is geen groot probleem, ik heb altijd mijn koptelefoon op.
Warmte is een belangrijker punt, de pc staat onder mijn bureau in de hoek van een klein, slecht geventileerd kamertje.

Budget: 250,- (+/- 50,-)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:16
Ik zou kijken naar een 7950 of 7970.
Welke versie precies hangt er een beetje vanaf of je gaat overklokken of niet, maar een paar voorbeelden zijn: http://tweakers.net/price...;328943;331927/categorie/

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02 20:45
Tegenwoordig genoeg videokaarten met 3 of meer displayport aansluitingen. Moet je alleen met verloopkabeltjes kloten om daar een VGA monitor op aan te sluiten.
Eigenlijk alle mid en high end AMD kaarten ondersteunen 3 monitoren vanwege Eyefinity.

TheS4ndm4n#1919

• mitsumark
Bedenk je inderdaad wel dat er 'geen' kaarten zijn met twee vga poorten.
Een digitaal naar analoog (VGA) adapter kost vaak 20-25 euro.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02 20:45
mitsumark schreef op donderdag 05 september 2013 @ 02:02:
Bedenk je inderdaad wel dat er 'geen' kaarten zijn met twee vga poorten.
Een digitaal naar analoog (VGA) adapter kost vaak 20-25 euro.
http://www.alternate.nl/X...pter/html/product/781738/
En meestal krijg je ze gratis bij je videokaart.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
Het verloopje is geen probleem, die heb ik wel, en uit nadere inspectie is gebleken dat 1 VGA monitor ook DVI ondersteunt, moet ik gewoon een kabeltje bij kopen.
Ik ben niet van plan te gaan overclocken of andere ongein er mee uithalen, het moet 'gewoon werken.'
200,- voor 1 videokaart is echter wel te veel, gezien ik ook nog een nieuwe voeding wil aanschaffen, zijn er kaarten binnen dat budget die 3 monitors, 1VGA+2DVI of 2VGA+1DVI ondersteunen?
Ik zal zelf eens een goede blik werpen op Eyefinity, maar iedere suggestie is nog steeds meer dan welkom.
bvd

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-02 14:02
Heb hier een triple screen setup met een HD6870. Dit werkt 'gewoon' . Durf niet te zeggen of GTA IV er vlekkeloos op draait. Ik game niet echt met de pc.
Momenteel kost een tweedehands 6870 rond de 75 euro.

[ Voor 25% gewijzigd door mkroes op 05-09-2013 12:41 ]

• mitsumark
Bedenk je dat niet alle DVI poorten ook analoog (VGA) ondersteunen, meestal is er maar 1 analoge poort aanwezig (ivm dure licentie rechten), een simpel verloopje is dan niet voldoende.
Wil je 2 analoge VGA monitoren op 1 videokaart aansluiten heb je in 99,9% van de gevallen een digitaal naar analoog adapter nodig.

[ Voor 26% gewijzigd door mitsumark op 05-09-2013 13:05 ]

Pagina: 1