Bezoek genius bar Amsterdam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:30

Bas90

Addicted2bass

Topicstarter
Tweakers,

Ik ben vanochtend bij de Genius bar geweest in Amsterdam, een ervaring die ik toch even met jullie wil delen.

Ik heb zondag een afspraak gemaakt voor vandaag om 10:10 uur in de Genius bar te Amsterdam. Blijkbaar moet dit zo lang van te voren, want eerder kon niet. Dus, om 07:30 uur de trein genomen vanuit het prachtige Almelo richting Amsterdam. Om 09:45 uur stond ik voor de Genius bar. Nog even een milkshake gehapt en was om 10:00 uur binnen. Ik werd vriendelijk te woord gestaan door een "genius" en kreeg een plekje toegewezen op de tweede verdieping (ondertussen ingecheckt via de Apple Store app). Nog geen 5 minuten later kwam er een andere "genius" naar me toe met een reikende hand en stelde zich voor. Meneer wat is het probleem? Uitgelegd dat mijn top speaker niet werkt en dat ik alleen nog maar handsfree kan bellen. Mijn gegevens werden uitgelezen en ik werd meegenomen naar de bar. De genius vertelde mij dat het binnen een half uur te vervangen was maar ik had vast nog meer te doen. Ik wil U daarom een nieuwe iPhone 5 aanbieden.

Binnen 10 minuten stond ik met een nieuwe iPhone 5 in mijn hand mijn handel terug te zetten.

Kortom: Super service en het is absoluut het reizen waard. Wordt zeer vriendelijk te woord gestaan en ze doen niet moeilijk over een probleem. Vertrouwen de klant op zijn woord (er is niks gediagnosticeerd) en vervangen snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-05 12:18

Hoite

Goed verhaal

Dit lijkt mij meer wat voor een tweakblog.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:30

Bas90

Addicted2bass

Topicstarter
Geeeeeeeeen idee...... Zo vaak post ik niet ;).

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:05

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Inderdaad meer nuttig als tweakblog.

Launching containers into space

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dit is gewoon normale garantieafhandeling. Als ik een kapotte schijf heb binnen de garantie, kan ik hem ook opsturen, en krijg ik een nieuwe toegestuurd. Gaan we dat vervolgens hier allemaal posten?

Alleen moet je hier helemaal een afspraak voor maken en het halve land voor afreizen.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Bartjuh schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:00:
Dit is gewoon normale garantieafhandeling. Als ik een kapotte schijf heb binnen de garantie, kan ik hem ook opsturen, en krijg ik een nieuwe toegestuurd. Gaan we dat vervolgens hier allemaal posten?

Alleen moet je hier helemaal een afspraak voor maken en het halve land voor afreizen.
Maar krijg je wel gelijk een oplossing ipv dagen/weken zonder te zitten en weet je met die afspraak ook dat je op die tijd geholpen wordt en niet je kostbare tijd hoeft te gaan staan verdoen terwijl je wacht op de mensen voor je.

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:19
Zo gaat 't altijd in de Apple Store =) Er is nergens zo een goede service als bij Apple.

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04 10:58
hdtracer schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:16:
Zo gaat 't altijd in de Apple Store =) Er is nergens zo een goede service als bij Apple.
I call BS }:O

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

hdtracer schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:16:
Mwoah, niet waar.

Genoeg simpele Expert/Scheer&foppen/Mediamarkt winkels waar je je kapotte tv direct om kan ruilen voor een nieuwe (zonder afspraak). Of bijvoorbeeld in het Surface RT topic, Microsoft die zeer snel garantie afhandelt, en zonder het halve land door te reizen en afspraken te maken waar de werkende mens geen tijd voor heeft, gewoon snel kunnen verzenden en een gloednieuwe ontvangen.

Er wordt hier gedaan alsof het bijzonder is, maar dit is gewoon normale garantieafhandeling die zelfs Europees verplicht is. Alleen ja, Apple weet het weer in een mooi sausje te gieten, en iedereen trapt erin ;(

Bovendien ken ik iemand met een iPhone, tot 2x toe scherm gebroken (wat een prutskwaliteit btw), werd niets aan vervangen door Apple hoor.

[ Voor 8% gewijzigd door Bartjuh op 05-09-2013 09:28 ]

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Bartjuh schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:22:
[...]

Mwoah, niet waar.

Bovendien ken ik iemand met een iPhone, tot 2x toe scherm gebroken (wat een prutskwaliteit btw), werd niets aan vervangen door Apple hoor.
Goed verhaal! Mijn scherm breekt iedere week spontaan...

Ik ken iemand met een htc die een week oud was en 7 weken op zijn reperatie heeft moeten wachten.

Telefonisch is de garantieafhandeling van Apple ook vrij snel. Mijn eigen ervaring is dat dat maximaal 5 werkdagen duurt. Scheelt een trip naar Amsterdam.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:19
Bartjuh schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:22:
[...]

Mwoah, niet waar.

Genoeg simpele Expert/Scheer&foppen/Mediamarkt winkels waar je je kapotte tv direct om kan ruilen voor een nieuwe (zonder afspraak). Of bijvoorbeeld in het Surface RT topic, Microsoft die zeer snel garantie afhandelt, en zonder het halve land door te reizen en afspraken te maken waar de werkende mens geen tijd voor heeft, gewoon snel kunnen verzenden en een gloednieuwe ontvangen.

Er wordt hier gedaan alsof het bijzonder is, maar dit is gewoon normale garantieafhandeling die zelfs Europees verplicht is. Alleen ja, Apple weet het weer in een mooi sausje te gieten, en iedereen trapt erin ;(

Dat zou dan ook uitstekende service zijn. De ervaring leert overigens al snel dat als je een laptop van een ander merk hebt, en je hebt hier problemen mee, dat je hem zomaar weken kwijt kan zijn. Bij Apple stuur je hem op, of breng je hem langs bij de Apple Store en heb je zo weer een nieuwe of gerepareerde in handen. De service bij de Apple Store is wel velen malen beter dan bij een Apple Reseller.

Dit zelfde verhaal is te vergelijken met andere merk telefoon, waar je bij reparatie erg lang moet wachten.

Overigens ga je echt fout met je toestel om als je het scherm tot twee maal weet te breken. En dit heeft weinig met slechte kwaliteit te maken ;) Logisch dat Apple dit niet conform garantie afhandelt.

Ik heb zelf al twee maal gehad dat er een dode/luie pixel in mijn scherm zat. Een keer in een Macbook Pro en een keer in een gloednieuwe iMac. Het scherm van de Macbook Pro werd direct vervangen, zonder enige gedoe. En de iMac werd direct omgeruild voor een nieuwe. Succes om dit voor elkaar te krijgen bij een Asus/Acer/Hp etc.

[ Voor 16% gewijzigd door hdtracer op 05-09-2013 09:53 ]

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:35
Dus ik kan met mijn iPhone 5 via tmobile aangeschaft naar de apple store in Amsterdam om deze om te ruilen? Heb namelijk last van home button die niet altijd reageert. Moet ik dan een bon meenemen van tmobile? Heb hem in Oktober pas aangeschaft dus valt binnen een jaar garantie.

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ja dat kan. Je hoeft geen bon mee te nemen. Afspraak maken en langs gaan.

[ Voor 73% gewijzigd door BillSpaarbank op 05-09-2013 15:04 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Dannydekr
  • Laatst online: 28-04 12:30
Untouchablezz20 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:03:
Dus ik kan met mijn iPhone 5 via tmobile aangeschaft naar de apple store in Amsterdam om deze om te ruilen? Heb namelijk last van home button die niet altijd reageert. Moet ik dan een bon meenemen van tmobile? Heb hem in Oktober pas aangeschaft dus valt binnen een jaar garantie.
Ja, kan gewoon. Mijn powerbutton was kapot (iPhone 5 van Vodafone). Kreeg meteen een nieuwe mee, zonder bon of wat dan ook. Top service dus _/-\o_ .

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Het verschil hier met de Apple Store en mediamarkt/bcc/anderezaak is dat de Apple Store een store is van Apple zelf, en je daar altijd, ongeacht waar je je Apple product aangeschaft hebt, terecht kan. Als jij een Sony TV bij de Media Markt koopt kan je naar BCC gaan voor support, maar dan lachen ze je vierkant uit. Stuur jij je Intel SSD naar Asus voor RMA, dan ben je hem kwijt en krijg je een mailtje dat ze niks voor je kunnen doen.

Sure, je kan het ook slecht treffen, en bijv. een zaak hebben waarbij het niet 100% duidelijk is dat het aan het apparaat ligt, en dat er ook nog eens een probleem niet gereproduceerd kan worden, en dan heb je kans dat ze je wel een beetje willen helpen, maar je geen gratis vervanger of reparatie geven.
Pagina: 1