Beste allen,
Ik ben een afgestudeerde mediavormgever en op dit moment tweedejaars 3D animatie student. Sinds 2011 heb ik altijd op een MacBook Pro High-Res Early 2011 (2k uitvoering) gewerkt. De laatste tijd ondervind ik echter te veel downtime tijdens het werken met zware software. Ik ben toe aan brute kracht. De laatste tijd ben ik bezig een nieuw systeem samen te stellen. Graag maak ik hierbij gebruik van dit forum voor eventuele adviesen. Dank bij voorbaat!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
3D Animatie / Regie / Motion Graphics / Digital Painting etc. (Maya, C4D, 3DS Max, Zbrush, Nuke, After Effects, Premiere, Photoshop, Illustrator, inDesign etc.)
Gaming (Op dit moment speel ik alleen Dota 2, maar ik wil graag de optie openhouden om nieuwe games in de toekomst optimaal te kunnen draaien.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 1600,- evt meer.
Wat heb je al?
Dell UltraSharp U2412M LED
Steelseries Sensei
Steelseries QcK+ M
Steelseries 6GV2
Wacom Intuos4 M
External 3TB Hard Disk USB 3.0
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Èen van de sterkste processors met veel cores en hz.
Èen van de sterkste moederbords.
Veel RAM. Ik had begrepen dat Photoshop hier enorm van profiteert tijdens het digitaal schilderen op hoge resolutie (5K+).
Degelijke videokaart.
Voeding van 750W.
Goede koeling voor eventuele overclocking.
Snelle SSD van 250/500GB (eventueel twee).
Normale 3TB Hard Disk.
DVD Burner.
Riant aantal aansluitingen.
Stevige Tower.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik ben bang dat ik te weinig kennis hiervoor heb om een keuze te kunnen onderbouwen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Prioriteit is kracht!
Huidige Configuratie (4 sept)
Wat ik mij op dit moment afvraag.
Ik ben een afgestudeerde mediavormgever en op dit moment tweedejaars 3D animatie student. Sinds 2011 heb ik altijd op een MacBook Pro High-Res Early 2011 (2k uitvoering) gewerkt. De laatste tijd ondervind ik echter te veel downtime tijdens het werken met zware software. Ik ben toe aan brute kracht. De laatste tijd ben ik bezig een nieuw systeem samen te stellen. Graag maak ik hierbij gebruik van dit forum voor eventuele adviesen. Dank bij voorbaat!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
3D Animatie / Regie / Motion Graphics / Digital Painting etc. (Maya, C4D, 3DS Max, Zbrush, Nuke, After Effects, Premiere, Photoshop, Illustrator, inDesign etc.)
Gaming (Op dit moment speel ik alleen Dota 2, maar ik wil graag de optie openhouden om nieuwe games in de toekomst optimaal te kunnen draaien.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 1600,- evt meer.
Wat heb je al?
Dell UltraSharp U2412M LED
Steelseries Sensei
Steelseries QcK+ M
Steelseries 6GV2
Wacom Intuos4 M
External 3TB Hard Disk USB 3.0
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Èen van de sterkste processors met veel cores en hz.
Èen van de sterkste moederbords.
Veel RAM. Ik had begrepen dat Photoshop hier enorm van profiteert tijdens het digitaal schilderen op hoge resolutie (5K+).
Degelijke videokaart.
Voeding van 750W.
Goede koeling voor eventuele overclocking.
Snelle SSD van 250/500GB (eventueel twee).
Normale 3TB Hard Disk.
DVD Burner.
Riant aantal aansluitingen.
Stevige Tower.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik ben bang dat ik te weinig kennis hiervoor heb om een keuze te kunnen onderbouwen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Prioriteit is kracht!
Huidige Configuratie (4 sept)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 3930K Boxed | € 504,90 | € 504,90 |
| 1 | MSI Z87 MPOWER MAX | € 225,- | € 225,- |
| 1 | MSI N760 TF 2GD5/OC | € 234,50 | € 234,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 104,40 | € 104,40 |
| 1 | Corsair Obsidian 650D | € 148,10 | € 148,10 |
| 1 | be quiet! Shadow Rock PRO SR1 | € 40,20 | € 40,20 |
| 1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 20,- | € 20,- |
| 1 | Corsair HX750W | € 116,50 | € 116,50 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 152,90 | € 152,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.546,50 | |
Wat ik mij op dit moment afvraag.
- Ik heb nog geen RAM keuze gemaakt (Ik zoek naar 32GB).
- Ik voel mij onzeker over mijn keuzes qua moederbord, videokaart en RAM. Ook weet ik niet of de onderdelen goed met elkaar samenwerken.
- Kan ik beter voor de i7 4770K gaan omdat deze meer hz heeft?
- Is een extra SSD verstandig?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2013 23:07 ]