Toon posts:

[HELP] Vernieuwen van mijn systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Heb 4-5 jaar geleden een schitterende pc in elkaar mogen zetten, lijkt het mij eindelijk weer eens tijd om mijn desktop een flinke nieuwe boost te geven. Laatst mijn Sony Vaio ook een upgrade gegeven en wil nu meer meer meer >:)

Probleem:
Helaas ben ik niet een grote held in het upgraden van mijn PC. Door mijn drukke rooster voor mijn studie heb ik bijna geen tijd om mij écht te kunnen verdiepen in de componenten. Ze te vergelijken en aan te passen.

Daarom wil ik via deze manier proberen om de juiste spullen te vinden voor mijn computer. Hopelijk kunnen jullie mij daarbij helpen!! :) :-( :?

De computer zal veelvuldig gebruikt worden voor mijn studie Bouwkunde. De programma's AutoCAD en DESK zouden hierop moeiteloos moeten kunnen draaien. Daarnaast speel ik tijdens vakanties en (schaarse) vrije uren een computer spelletje. Call of Duty series en League of Legends draaien nu al op High - Ultra dus dat zal geen probleem zijn. Dus een hele dikke "High-end game pc" is niet nodig. Als hij alles maar leuk blijft draaien.

De specificaties van mijn computer zijn:

Windows 7 Professional 64-bit SP1
Intel Core i7 930 @ 2.80GHz
4,00GB Dual-Channel DDR3 @ 533MHz (8-8-8-20)
ASUSTeK Computer INC. Rampage II Extreme (LGA1366)
1024MB ATI Radeon HD 5800 Series (Sapphire/PCPartner)
932GB Western Digital WDC WD10EALS-00Z8A0 ATA Device (SATA)
Cd-rom-station
SoundMAX Integrated Digital HD Audio

Overnemen van mijn oude computer:
Intel Core i7 930 @ 2.80GHz
ASUSTeK Computer INC. Rampage II Extreme (LGA1366)
1024MB ATI Radeon HD 5800 Series (Sapphire/PCPartner)
932GB Western Digital WDC WD10EALS-00Z8A0 ATA Device (SATA)
Cd-rom-station

Ik denk hiernaast dus nog een nieuwe processor, moederbord, geheugen en extra boot SSD schijf nodig te hebben. Ze staan nu bij spullen om mee te nemen, maar indien ik binnen budget blijf kunnen alle componenten vervangen worden.

Heb verder geen voorkeur qua merken en geen verdere wensen. Hij moet weer een beetje bij de tijd zijn. Ik ben weg van een SSD kaart en omdat ik deze erin wil zetten, leek het mij verstandig om de rest van de computer ook een opschoonbeurt te geven.

Mijn wenslijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770 Boxed€ 267,-€ 267,-
1Gigabyte GA-B85-HD3€ 78,10€ 78,10
1Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit€ 81,92€ 81,92
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 62,80€ 62,80
1Samsung 840 EVO 250GB€ 152,90€ 152,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 642,72

Budget:
Mijn budget is zo tussen de 500-600€. Lijkt mij dat dit meer dan genoeg is om mijn computer een goede boost te geven. Hoor graag jullie mening en/of opmerking!

Bedankt voor de hulp alvast! _/-\o_ :)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2013 22:14 ]

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-04 10:01
Nog even iets beter doorlezen.
DAA beleid

ÉÉN van de voorwaarden is je eigen winkelmandje,
hoe je die maakt? Handleiding Pricewatch

Iets meer inzet, dan zul je daar ook meer voor terug krijgen.
Zo vind je eigen research naar een mogelijke upgrade erg matig.

Verwijderd

Topicstarter
rolandos582 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:31:
Nog even iets beter doorlezen.
DAA beleid

ÉÉN van de voorwaarden is je eigen winkelmandje,
hoe je die maakt? Handleiding Pricewatch

Iets meer inzet, dan zul je daar ook meer voor terug krijgen.
Zo vind je eigen research naar een mogelijke upgrade erg matig.
Ik hoop dat het zo een stuk duidelijker is!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
- Je kunt je afvragen of je, zeker bij een workstation-achtige PC, Windows 8 moet willen, je hebt 7 al dus wat is het nut? Ik neem aan dat je er geen touchscreen bij gaat nemen.

- Een Xeon is een goedkoper alternatief voor de i7, ook al is ie nog wel van de Ivy Bridge familie: Scheelt je 60 euro: pricewatch: Intel Xeon E3-1230V2 Boxed
Je hebt de GPU van de i7 namelijk niet nodig en verder is ie vrijwel hetzelfde.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• MitchelDZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-07-2025
Vayra schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:41:
- Je kunt je afvragen of je, zeker bij een workstation-achtige PC, Windows 8 moet willen, je hebt 7 al dus wat is het nut? Ik neem aan dat je er geen touchscreen bij gaat nemen.
Meeste licensie zijn single-use. Als je meer dan drie(?) componenten verandert, ziet je Windows het als een nieuwe PC.
Als er toch een nieuwe licensie aangeschaft moet worden, is de overstap naar Windows 8 niet vreemd.

Tweakers is a temp thing

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Die processor van je is nog best rap toch? Iig goed genoeg voor games en de software die je draait. Ik zou vooral kijken of je er 8 a 16GB ram in kan zetten met een nieuwe GPU en idd een SSD. Ik zou iig eerder geld in de GPU stoppen dan in je cpu. En je kan die CPU nog een OC geven?

[ Voor 10% gewijzigd door maratropa op 05-09-2013 12:59 ]

specs

• MitchelDZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-07-2025
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:23:
Heb 4-5 jaar geleden een schitterende pc in elkaar mogen zetten...
Dat is ongeveer de gemiddelde leeftijd van een voeding. Daarna worden ze vaak onstabiel en kunnen ze zelfs schaden toerichten aan je componenten. Je zou dus ook kunnen kijken naar een nieuwe voeding. Zeker omdat de efficientie van voedingen tegenwoordig veel beter is/kan.

Tweakers is a temp thing

Verwijderd

Topicstarter
MitchelDZ schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:56:
[...]

Dat is ongeveer de gemiddelde leeftijd van een voeding. Daarna worden ze vaak onstabiel en kunnen ze zelfs schaden toerichten aan je componenten. Je zou dus ook kunnen kijken naar een nieuwe voeding. Zeker omdat de efficientie van voedingen tegenwoordig veel beter is/kan.
Excuses, vergeten te melden dat afgelopen jaar een nieuwe voeding geplaatst is! Andere was inderdaad overleden..

Ik zal eens kijken wat ik kan doen met de informatie.

Ik kan dus beter een goede GPU aanschaffen, en mijn CPU overnemen? Of lees ik het nu verkeerd? :F

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MitchelDZ schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:53:
[...]

Meeste licensie zijn single-use. Als je meer dan drie(?) componenten verandert, ziet je Windows het als een nieuwe PC.
En dan bel je even 5 min met de telefonische activatie en kan je weer verder.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 12:20
Ik vraag me af waarom je wil upgraden? Ik vermoed dat alles wat je wil doen, nog goed werkt? Enige wat ik zou doen is een ssd steken en het ram upgraden. Ben je voor 200 euro klaar en dat geld kun je later gebruiken als je echt moet upgraden...

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
skelleniels schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:58:
Ik vraag me af waarom je wil upgraden? Ik vermoed dat alles wat je wil doen, nog goed werkt? Enige wat ik zou doen is een ssd steken en het ram upgraden. Ben je voor 200 euro klaar en dat geld kun je later gebruiken als je echt moet upgraden...
Wellll, ik dacht misschien is het verstandig om alles gelijk grondig aan te pakken, in plaats van alleen de SD en RAM toe te voegen.

Maar zoals ik hierboven lees, kan ik wellicht inderdaad ervoor kiezen om alleen een SSD en RAM toe te voegen. Scheelt me inderdaad een stuk wat centjes..!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan even kijken hoe hard de CPU aan het werk is als je de 3d programma's gebruikt. Een 930 CPU is vandaag de dag nog behoorlijk sterk en vervangen is misschien niet nodig. Ik heb mijn 950 @ 4.2GHz ongeveer 2 weken terug vervangen door een 4770K @ 4.5GHz maar echt nodig was dit niet.

Kijk anders ook gelijk even wat er aan RAM geheugen gebruikt word en of het nuttig is om naar12GB of misschien zelfs meer te gaan. Je hebt een triple-channel moederbord dus in paren van 3 is beter dan in paren van 2.

Met een SSD kan je sowieso heel veel doen qua hoe het systeem aanvoelt. Als de 3d programma's draaien doet een SSD eigenlijk niets, maar voor booten en starten van programma's is het gewoon heerlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dan vooral even kijken naar de RAM! Bedankt ervoor :).

Ja booten en programma's starten is een wereld van verschil haha. Het gaat me ook niet om het draaien maar inderdaad om de snelheid. Niet voor niks dat ik een HDD ernaast behoud!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2013 22:36 ]

Pagina: 1