Win7 Printing Issue

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvstrien
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07-2022
Hi tweakers,

Op het werk kan ik ineens niet meer printen naar welke printer dan ook. Thuis kan ik wel naar mijn lokale printers printen. Mijn collega's hebben dit probleem niet. Na het geven van een printopdracht verschijnen de volgende foutmeldingen in de windows event log (waardes tussen <> heb ik zelf vervangen):

The document Test Page, owned by rvstrien, failed to print on printer <PRINTERNAME>. Try to print the document again, or restart the print spooler.
Data type: NT EMF 1.008. Size of the spool file in bytes: 196608. Number of bytes printed: 0. Total number of pages in the document: 1. Number of pages printed: 0. Client computer: <COMPUTERNAME>. Win32 error code returned by the print processor: 3. The system cannot find the path specified.

Event ID: 372
OpCode: Spooler Operation Failed

Wat ik al geprobeerd heb maar zonder resultaat:

- Printers verwijderen en opnieuw installeren
- Printer driver verwijderen en opnieuw installeren
- Andere Windows user aanmaken en printer daar installeren
- Directory "C:\Windows\System32\spool\drivers\x64" leeggooien en drivers opnieuw installeren
- Google: deze melding "Win32 error code returned by the print processor: 3" komt wel voor in combinatie met Event ID 6161 maar mijn Event ID is 372.
- Technet: Wel info gevonden over Event ID 372 maar niet in combinatie met een Win32 print processor error code 3:
http://technet.microsoft....ry/dd393167(v=WS.10).aspx

Als ik alleen maar te weten kon komen welk pad er bedoeld wordt met "The system cannot find the path specified." dan kon ik tenminste kijken of dat pad bestaat of niet :| .

Ben er nu zo'n 2 dagen mee aan het worstelen maar kom er niet uit. Iemand ideeën/tips? Of iemand die tenminste weet welk pad bedoeld wordt?

Alvast bedankt,
Remco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien terug naar een system restore point van eh....net voor het event?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit je nog wel op het domain? (just asking ;) )
Heb je wel rechten om bij die desbetreffende printer te printen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Path slaat mogelijk op de printer poort. Voeg je de printer toe via lokale TCP/IP poort, of naar een printserver? Heb je je connecties dus ook vergeleken met die van collega's waar het wel werkt?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvstrien
System restore is geen optie omdat ik niet weet sinds wanneer dit speelt en ik intussen applicaties heb geinstalleerd die ik niet kwijt wil. We maken geen gebruik van een domain binnen onze organisatie. Printer is geconnect via een print server. Ik kan de printer wel pingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvstrien
Herinstallatie van de print manager tool heeft probleem verholpen.

*** problem solved ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Print manager? Je bedoelt zo'n vaag niet werkend onzin programma dat bij sommige printer drivers wordt bijgeleverd die semi-verplicht wordt meegeïnstalleerd?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1