Toon posts:

Playstaion 3 blue ray lens, raar probleem

Pagina: 1
Acties:

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-05 00:26
Hoi Tweakers,

Ik heb een heel raar probleem met mijn playstation 3. Allereerst: Ja ik heb zelf onderzoek gedaan, maar kan niks vinden over mijn specifieke probleem.

Het probleem: Mijn ps3 (slim 320gb) pakt soms de game-disc wel en soms niet. Nu zou je denken, lens vies (schoonmaken) of lens (half) kapot (nieuwe lens nodig).

Wat het rare is in mijn specifieke geval: Als hij het wél doet, kan ik het schijfje er 10x in en uit doen en werkt hij 10x. Als hij het niet doet, kan ik hem er 20x in en uit doen, maar hij vertikt het om te laden. Dit lijkt me toch geen toeval?

Is er heel toevallig iemand die hier wel een van gehoord heeft? Of het probleem snapt?

Ik dacht zelf dus eerder aan een software fout, heb m'n ps3 in veilige modus opgestart en al die opschoningen gedaan, maar helaas zonder resultaat.

Met het ''pakken" van de disc bedoel ik overigens: het spel komt tevoorschijn bij 'games' in het playstation menu. Als hij de game pakt heb ik daarna ook nooit last tijdens het spelen van iets.

Bij voorbaat dank!

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:25

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Al eens aan de diks zelf gedacht?
Het kleinste beetje stof kan al roet in het eten gooien, een kras al helemaal.

R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Mitchell-CWD
kuusj98 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:06:
Al eens aan de diks zelf gedacht?
Het kleinste beetje stof kan al roet in het eten gooien, een kras al helemaal.
Ja de disc is goed schoon. Het probleem is er ook gewoon als ik dezelfde disc/spel gebruik. Uiteraard de disc goed bekeken op krassen of stof.

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:25

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik weet niet of dit so slim is, maar eens voorzichtig met wat "lucht" uit zo'n fles in de speler spuiten, misschien dat er toch een stofje op de lens zit, ik zeg voorzichtig en niet te hard :)

R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Mitchell-CWD
kuusj98 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:13:
Ik weet niet of dit so slim is, maar eens voorzichtig met wat "lucht" uit zo'n fles in de speler spuiten, misschien dat er toch een stofje op de lens zit, ik zeg voorzichtig en niet te hard :)
Ja zat ik idd ook aan te denken! Bedankt voor meedenken in ieder geval... Baal hiervan, vlak voor de GTA5 release! :P

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:50

Nemesizz

Untouchable

Merk je ook verschil (of die de disc 'ziet') als de console warm of koud is?

Als het warmte gerelateerd is kan het ook zijn dat de controller-chip op de drive beschadigd is (chipje onderop de drive die de laser en het motortje aanstuurt).

• Mitchell-CWD
Nemesizz schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:26:
Merk je ook verschil (of die de disc 'ziet') als de console warm of koud is?

Als het warmte gerelateerd is kan het ook zijn dat de controller-chip op de drive beschadigd is (chipje onderop de drive die de laser en het motortje aanstuurt).
Hmm dat heb ik nog niet echt 'onderzocht'. Ik speel wel regelmatig games vanuit mn harddisk (ps+) dus dat zou best kunnen. Ik ga het eens testen! Bedankt.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee