Beste mede-tweakers,
Onlanks heb ik een PC overgenomen(hier op tweakers).
Maar nu had ik een raar idee.(maar misschien ook een goed idee
)
In mijn pc zit een voeding met een nieuw prijs van 127 euro.
Be Quiet 580 Watt, 80 plus silver.
En daarmee is de voeding het duurste onderdeel in mijn PC.
Ik heb niet veel verstand van computers, maar wel wat.
En ik weet zeker dat het niet de bedoeling is dat de voeding het duurste is.
Mijn vraag is dus;
Is het verstandig om deze voeding te verkopen, en dan een andere goedkopere kopen?
Zoja, wat zou een deze tweedehands voeding ongeveer kunnen opleveren? En welke voeding zou ik dan eventueel kunnen kopen. (ik weet dat dit weer iets anders is, maar dat geeft me een idee hoeveel geld ik eraan overhou
)
Zonee, waarom niet? (blijft een voeding lang zijn waarde behouden? of heeft mijn systeem per se zo'n dure voeding nodig?
Terinformatie,
Momenteel heb ik mijn grafische kaart overgeklokt(ik besef dat ik daar een goede stabiele voeding voor nodig heb, en ik neem aan dat ik die nu heb?) Maar voor mij is het niet per se nodig om hem over te clocken, want het ligt er een beetje aan hoeveel ik "verdien" aan het verkopen van mijn voeding en een nieuwe te kopen, maar als dat meer dan 50/60 euro is, koop ik een nieuwe videokaart.
Mvg Levi
Onlanks heb ik een PC overgenomen(hier op tweakers).
Maar nu had ik een raar idee.(maar misschien ook een goed idee
In mijn pc zit een voeding met een nieuw prijs van 127 euro.
Be Quiet 580 Watt, 80 plus silver.
En daarmee is de voeding het duurste onderdeel in mijn PC.
Ik heb niet veel verstand van computers, maar wel wat.
En ik weet zeker dat het niet de bedoeling is dat de voeding het duurste is.
Mijn vraag is dus;
Is het verstandig om deze voeding te verkopen, en dan een andere goedkopere kopen?
Zoja, wat zou een deze tweedehands voeding ongeveer kunnen opleveren? En welke voeding zou ik dan eventueel kunnen kopen. (ik weet dat dit weer iets anders is, maar dat geeft me een idee hoeveel geld ik eraan overhou
Zonee, waarom niet? (blijft een voeding lang zijn waarde behouden? of heeft mijn systeem per se zo'n dure voeding nodig?
Terinformatie,
Momenteel heb ik mijn grafische kaart overgeklokt(ik besef dat ik daar een goede stabiele voeding voor nodig heb, en ik neem aan dat ik die nu heb?) Maar voor mij is het niet per se nodig om hem over te clocken, want het ligt er een beetje aan hoeveel ik "verdien" aan het verkopen van mijn voeding en een nieuwe te kopen, maar als dat meer dan 50/60 euro is, koop ik een nieuwe videokaart.
Mvg Levi