Toon posts:

Xenyx 802 met versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaker,

Ik wilde graag een microfoon kunnen aansluiten op mijn audio pc en heb daarom via een vriend gratis een Behringer Xenyx 802 gekregen, echter loop ik tegen wat probleempjes aan met het aansluiten.

Wat ik wil bereiken is het volgende:
Het geluid moet via mijn geluidskaartje (behringer uca 200) naar de Xenyx 802, die het weer doorstuurt naar mijn versterker. Dit wil ik op deze manier omdat de headphone plug van mijn versterker kapot is gegaan.. Of is het al een slecht idee om het op deze manier te doen?

Daarnaast wil ik ook de input van mijn uca200 gebruiken voor een microfoon die ik heb aangesloten op de Xenyx 802.

Het probleem is dat ik dit alleen goed werkend krijg als ik de Main output van de Xenyx stuur naar de Input van mijn uca 200. Echter krijgt de input dan ook de output van de uca 200 weer terug. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar elke keer als het lijtk te lukken, krijg ik ontzettend harde distortion tonen door de speakers.

Dus om mijn hoofdpijn |:( niet erger te laten worden en vooral mijn speakers te sparen, vraag ik maar om hulp..

Lang verhaal kort: enkel microfoon input lukt, echter wil ik wegens een defecte headphone plug op mijn versterker ook de output via de Xenyx 802 laten lopen. Dit lukt mij dus niet.

Hopelijk is hier iemand met dezelfde opstelling of simpelweg genoeg kennis om mij verder te helpen. Hier de foto's van de Xenyx 802:
http://www.partyprovsechny.cz/images/mixak2.jpg
En een foto van de UCA 200:
http://img.swapz.co.uk/swapz/2011-05/big/4de0d76ac1b1b_1.jpg

Beide geen top kwaliteit, maar het zou toch leuk zijn als ik het aan de praat krijg :)

Alvast bedankt (mocht ik iets vergeten zijn te melden dan hoor ik dat graag)

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01 13:58
Hoe heb je het geheel exact aangesloten? Moet het geluid van de microfoon ook opgenomen worden op de computer? In het laatste geval zou ik FX send naar de input van je soundcard sturen en alleen de FX send potmeter van de microfoon opendraaien.

Als je het microfoon geluid NIET wilt opnemen, is het gemakkelijker: uitgang van je soundcard op line 3/4, microfoon in de mic pluggen en de output alleen naar je versterker sturen en je ingang van je soundcard NIET aansluiten.