Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

--- Studielaptop budget 1400 euro ---

Pagina: 1
Acties:

• AJbeats
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05-2021
Hi,

Waar ben ik naar opzoek?
Ik ben van plan om een laptop aan te schaffen die ik elke dag mee te nemen naar school kan nemen. Wat ik voornamelijk doe is verslagen maken, met excel klooien en een beetje gamen met vrienden. Thuis heb ik nog een goede desktop staan dus über zware games hoef ik er niet op te draaien, maar alle programma's (excel, beetje photoshop) moeten gewoon vlot draaien.

Een korte samenvatting van de eisen:
- makkelijk mee te nemen (niet groter dan 15 inch en niet te zwaar)
- stevige body (geen plastic msi rammelbakken)
- lange accuduur (+/- 8 uur)
- ssd
- een goed scherm, het liefste hd
- ik heb voorkeur voor osx maar windows 8 is ook geen probleem
- touchscreen zie ik niet als toetgevoegde waarde voor een laptop.

Wat mag de laptop kosten?
Mijn budget is 1400 euro, minder mag vanzelfsprekend ook

Wat heb ik zelf al gevonden:
- macbook air 13' http://tweakers.net/price...inch-128gb/specificaties/
- hp spectre 14' http://tweakers.net/price...hp-spectre-14-3200ed.html
- sony vaio pro 13' http://tweakers.net/price...svp1321x9e%29.htmlhttp://

Ik ben een beetje sceptisch over de body van de vaio pro. Ik betwijfel of de body even sterk is als die van de macbook of spectre. Ook vind ik het niet fijn dat de onderkant van het scherm wordt gebruikt als steun, dit lijkt mij erg fragiel en voor dagelijks gebruik geen lang leven beschoren. Wachten op de nieuwe macbook pro is ook geen probleem.

Iedereen alvast bedankt,

AJ

[ Voor 3% gewijzigd door AJbeats op 04-09-2013 22:48 ]

• dijstr
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-08-2024
Perfect voor de genoemde doeleinden en binnen het budget vind je de Acer V7 volgens AnandTech een zeer degelijke laptop met goede accuduur die een spelletje aan kan met de gt750m en nog portable is ook.

eventueel de MSI GE40 voldoet eveneens aan de gestelde eisen is echter wat minder protable als de genoemde Acer en heeft helaas een 900p in plaats van een 1080p scherm.

• unglaublich
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03 21:26
Ik gebruik sinds twee maanden de Vaio Pro 13 zonder touchscreen met i7 en 8GB plus een 1080p scherm voor mijn studie.

Pros:
- Programmas zoals Office, Matlab, Labview, SPSS enz draaien zeer snel
- Scherm is bijzonder mooi
- Gaat een hele collegedag mee op de accu
- Zeer prettig keyboard
- Ongekend licht

Cons:
- Touchpad is minder prettig
- Accuduur macbook is altijd nog een stuk langer

Mijn totaal oordeel is dat ik zeer tevreden ben met de laptop. Ik heb hiervoor een MBA 11' gehad (2011) maar deze laptop is echt een grote vooruitgang.

Verwijderd

unglaublich schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:47:
- Accuduur macbook is altijd nog een stuk langer
Met de sheet battery scheelt het niets, en is de pro nog steeds goedkoper en niet zwaarder.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:30
Nevermind

[ Voor 96% gewijzigd door Gynnad op 04-09-2013 19:54 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• AJbeats
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05-2021
Maar de bouwkwaliteit van de pro dan? Het scharnierpunt lijkt mij fragiel aangezien dit als T stuk werkt doordat de onderkant van het scherm als voet functioneert. Dit is voor mij een belangrijke factor en zoals ik eerder zei neem ik de laptop dagelijks mee, dus de bouwkwaliteit heeft bij mij zeer hoge prioriteit.

Daarbij komt dat het verschil in gewicht tussen de air en de pro mij niet veel intereseert. Ze zijn allebij uiters portable. Wat vinden jullie trouwens van de spectre? Hp heeft geen goede reputatie maar geldt dit ook voor de spectre serie? Iemand ervaring?

Verwijderd

De spectre is enorm zwaar, heeft een erg slechte accuduur. Een matig scherm, en is erg prijzig. Ik vind het een miskoop.

Edit: niet prijzig, dus. Maar voor die prijs kun je veel beter de XPS 13 halen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2013 12:24 ]

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-11 14:01

RyuuPro

That Damn Fly

Ook goed om naar te kijken:
De Dell Latitude E6540.
http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/latitude-e6540-laptop/pd
Zit alleen wel W7 Pro op ipv 8.

Met VIP Korting te krijgen voor 1337 euro. (Verbeter me als ik het fout heb Darkstone)

Kaze Ni Nare

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:55
Je kunt volgens mij niet fout kiezen tussen de MBA en de Vaio Pro. Vaio is goedkoper, maar alleen zonder touchscreen en heeft een beter scherm. Is met batterysheet ongeveer even zwaar en gaat evenlang mee op 1 accu als de MBA. MBA heeft een beter touchpad dat erg goed samenwerkt met Mac OS X. Persoonlijk vind ik het toetsenbord van de MBA iets fijner typen. En als je voor de non-touch versie gaat (want dan is ie volgens mij alleen goedkoper, met touch komt er 120 euro bij, even uit mijn hoofd) zul je je touchpad gaan gebruiken en die is dus op de MBA stukken beter.

De programma's die je gaat draaien zullen op een hogere resolutie prettiger werken dan op een lagere (meer ruimte op het scherm), maar ik gebruik mijn MBA ook voor deze programma's en er valt prima mee te werken.
Pagina: 1