• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 20:21
Hallo,

Ik heb deze videokaart nu bijna 2 en een half jaar, en ik heb het idee dat deze kaart langzaam aan het sterven is.
In 2011 (tijdens skyrim, had ik al last van gekke fractals)
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/4a5ca469e00361bcf5ff4b8435ad47a7.jpg
En nu krijg ik na 2 jaar dit:
http://youtu.be/WDO8_aCef7k

Zelf al gedaan:
- bios update mobo
- bios update videokaart
- drivers gedeinstalleerd
- schone install op een andere hdd

Specs:
Core i7 2600k. stock
Samsung SSD 840 Pro
random cd/dvd drive
Corsair 450watt bronze 80.

[ Voor 9% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 04-09-2013 19:14 . Reden: Specs toegevoegd ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:58

Nemesizz

Untouchable

Je screenshot zegt mij zo op het eerste gezicht niet zoveel, voor het zelfde geld is dat een 'normale' plant van de game :P
Maar ik neem aan dat het niet zo hoort te zijn.

Je filmpje zie je af en toe van die kleine spikkels. Videokaart 'glitches' worden artefacts genoemd (geen fractals) .

Gezien je een factory-overclocked kaart hebt verbaast me dit niks, die dingen zijn in veel gevallen binnen no-time instabiel (2,5 jaar zonder fouten vind ik al redelijk lang voor een OC kaart).

Gezien je dus die spikkels krijgt is het eerste waar ik aan denk oververhitting. Bij defect/instabiel geheugen vervormen gehele objecten en krijg je vaak gekke lijnen in beeld. Bij oververhitting blijft het vaak bij gekleurde spikkels.

Dingen wat je nog kan proberen:
1) check de temperatuur van je videokaart eens (bij voorkeur tijdens belasting, dus gebruik een programma die de maximale temperatuur bijhoud en niet alleen de huidige temperatuur)
2) probeer de kaart te "underclocken" naar de normale snelheid van een GTX 560 (wat non-OC kaarten hebben)

In veel gevallen bij factory-oc kaarten is punt 2 voldoende en verdwijnen problemen vaak als sneeuw voor de zon.

• kipsofthemud
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-02 00:03
Als het underclocken helpt, of als de temperatuur erg hoog is (dus boven de 85 graden bij die kaart zou ik zeggen, heb zelf een tijd 2 560 ti's in SLI gehad en die werden soms 80 graden hoewel ze nooit artifacts hebben vertoond) kan je proberen de koeler los te halen en de koelpasta op de GPU te vervangen, die kan na 2,5 jaar OC best wel opgedroogd zijn.

Zorg dan wel dat je geen conductive of capacitive TIM neemt (zoals AS5, die is niet conductive maar wel capacitive) anders is de kans veel groter dat er iets mis gaat. Gelid GC-Extreme is een goede bijvoorbeeld.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 20:21
Wat er gebeurd, als in de fan op 100% zet is dat ie een tijdje stuk koeler word, maar na ongeveer 15 min. klapt de driver eruit, en springt de fan weer in auto modus.

Maximale temperatuur wat ie ooit gehaald heeft met furmark was 70c en dan was er niets aan de hand.

- underclocked gedaan, en dan word me game (tera online) onspeelbaar

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:58

Nemesizz

Untouchable

Onspeelbaar op wat voor manier? Gewoon te traag of constante crashes?

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

De klacjtomschrijving is duidelijk. Als je nog garantie hebt, kaart RMA sturen. Zeker als je t filmpje erbij doet. Doet dit probleem zich bij alle games voor?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Pagina: 1