Rare performance issues na aansluiting 2e beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• Justurion
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-05-2025
Hallo,

Een paar dagen geleden heb ik een 2e beeldscherm aangesloten op mijn computer, omdat er toen een kleine drop in fps was en de games die ik toen speelde met het 2e monitor aangesloten een klein beetje minder soepeler begonnen te lopen heb ik het 2e beeldscherm weer ontkoppeld en de kast ingedrukt.

Het probleem is echter dat ik nog steeds last heb van die drop in performance, en ik krijg nu ook opeens lag ookal draai ik alles op low in spellen zoals Guild Wars II. Dit alles is gebeurd nadat ik het 2e beeldscherm had aangesloten, wat zoals ik al zei inmiddels weer de kast ingedrukt is.

Mijn specs.

Moederbord : Gigabyte GA-880GM-UD2H
Chipset : AMD 880G
Processor : AMD Phenom II X4 965e @ 3400 MHz
Fysiek Geheugen : 4096 MB (2 x 2048 DDR3-SDRAM )
Videokaart : ATI Radeon HD 5670
Harde Schijf : Western Digital WD10EARS-22Y5B1 ATA Device (1000GB)
Monitor Type : Viseo 230Ws - 23 inches
Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium Home Editie Media Center 6.01.7601 Service Pack 1 (64-bit)
DirectX : Versie 11.00
Windows Performance Index : 5.9 AAN 7.9

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-02 13:22
Ik draai zelf ook een tweede beeldscherm. Als ik je verhaal hoor, zit het hem in de GPU driver.
Let wel op dat GW2 op single thread performance leunt (Correct me if i'm wrong), maar als het zich daarvoor niet voordeed, dan is het niet geldig of je moet een aantal updates gehad hebben ?
Probeer eens een nieuwe driver te downloaden of dezelfde opnieuw te installeren. Verwijder de driver wel goed, maar dat zal geen probleem mogen zijn :)

• Justurion
Mosin schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:54:
Ik draai zelf ook een tweede beeldscherm. Als ik je verhaal hoor, zit het hem in de GPU driver.
Let wel op dat GW2 op single thread performance leunt (Correct me if i'm wrong), maar als het zich daarvoor niet voordeed, dan is het niet geldig of je moet een aantal updates gehad hebben ?
Probeer eens een nieuwe driver te downloaden of dezelfde opnieuw te installeren. Verwijder de driver wel goed, maar dat zal geen probleem mogen zijn :)
Updates van? Het is wel zo dat ik Windows updates heb uitgevoerd, en wat bedoel je met niet geldig?

Ik heb nu de nieuwste drivers geinstalleerd, eens kijken wat er nu gaat gebeuren

EDIT: Alles lijkt weer zoals normaal te zijn, blijkbaar heeft driver update tot dusver geholpen.. Na een uur gwII spelen breng ik weer verslag uit!

[ Voor 9% gewijzigd door Justurion op 04-09-2013 18:30 ]

• Justurion
Mosin schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:54:
Het is wel zeer verbeterd na de nieuwe driver installatie, maar het is nog steeds niet zoals het eerst was.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:50

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

wrs word hij een stuk warmer door het 2e scherm aangesloten, idle en daardoor ook wat hoger in de load, mogelijk gaat je vga kaart throttlen waardoor hij eventueel vaker op lagere clocks draait als eerder..

Simpele test, 2e scherm weer even afkoppelen en kijken of je het bemerkt..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Justurion
sain onez schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:05:
wrs word hij een stuk warmer door het 2e scherm aangesloten, idle en daardoor ook wat hoger in de load, mogelijk gaat je vga kaart throttlen waardoor hij eventueel vaker op lagere clocks draait als eerder..

Simpele test, 2e scherm weer even afkoppelen en kijken of je het bemerkt..
Het scherm is allang weer afgekoppelt zoals ik al zei.

Maar er is nog steeds een drop in de performance.
Pagina: 1