Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Hey,

Ik zat even op de V&A en ik kwam wel een verdachte advertentie tegen;
V&A aangeboden: Nintendo Wii U Premium + Nintendoland Zwart

Waarom verdacht?

3 reden;

1. De verkoper heeft zich op 4-9-2013 geregistreerd, op de zelfde dag werd de advertentie ook geplaatst.

2. De prijs is extreem laag, 180 euro voor een Wii U premium kit is echt spotgoedkoop, Ik heb er nog nooit een 2e hands gezien voor 200, zelfs niet op ebay (Voor 200e vind je met geluk de basic Wii U, zonder enige extras)

3. Het plaatje komt van; http://www.techradar.com/...endo-wii-u-1084120/review

De 3 reden op zich zijn geen reden toch argwaan, echter alle 3 deze feiten bij elkaar doen mij vermoeden dat deze persoon niet met de juiste intenties op V&A zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Crotchy op 04-09-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reden 4: op een van de eilanden, zodat afhalen onmogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:22:
reden 4: op een van de eilanden, zodat afhalen onmogelijk is.
Ik was net de TS aan het editen, viel me namelijk ook al op dat de Wii U zogenaamd in Hollum staat.

Ook staan de reacties uit, ik denk omdat tweakers zo elkaar niet in de advertentie kunnen wijzen op deze aparte feiten.

[ Voor 17% gewijzigd door Crotchy op 04-09-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 22:20
Elk verhaal heeft natuurlijk 2 kanten.
Ik trek geen partij maar wil de verkoper wel de voordeel van de twijfel geven.

Je somt inderdaad 4 punten op als zijnde "verdacht". Er is ook een positief punt, hij geeft ook aan dat je de wii U kan ophalen.

Heb je al contact gehad met de verkoper?

Als iemand die het product misschien wel wilt kopen dit topic leest, haakt hij misschien af, dat zou toch teleurstellend zijn voor de verkoper als hij de juiste intenties heeft, waar ik voor alsnog vanuit ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
ictinteresse schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:28:
Elk verhaal heeft natuurlijk 2 kanten.
Ik trek geen partij maar wil de verkoper wel de voordeel van de twijfel geven.

Je somt inderdaad 4 punten op als zijnde "verdacht". Er is ook een positief punt, hij geeft ook aan dat je de wii U kan ophalen.

Heb je al contact gehad met de verkoper?

Als iemand die het product misschien wel wilt kopen dit topic leest, haakt hij misschien af, dat zou toch teleurstellend zijn voor de verkoper als hij de juiste intenties heeft, waar ik voor alsnog vanuit ga.
De verkoper woont zogenaamd op een van de eilanden.

Als ik een oplichter was, zou ik ook aangeven dat mensen het zouden kunnen ophalen, en vervolgens als locatie een van de eilanden pakken. De kans dat daadwerkelijk iemand het op komt halen is nihil.

Uiteraard weet ik niet zeker of het oplichting is, maar ik kan me haast niet voorstellen dat de verkoper hier met goede bedoelingen is.

De advertentie voldoet aan zowat alle criteria van een oplichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De boel is in ieder geval geblokkeerd; we nodigen mensen uiteraard uit om te reageren en met wat onderbouwing te komen, samen met een uitleg waarom we zo handelen.
Pagina: 1