Toon posts:

Barst camera HTC One

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik op zoek was naar een nieuwe smartphone, besloot ik om de HTC One te bestellen. Deze bestelde ik bij Dutchcoms, aangezien deze aan de laagste prijs op Tweakers aangeboden werd.

Op donderdag 22augustus ontving ik de phone aan deur (België, West-Vlaanderen). Bij het openmaken van de doos merkte ik op dat er een barst in het scherm zit van mijn camera. Nee, ik heb het toestel niet laten vallen of ergens tegen aangestoten. Hij kwam letterlijk zo uit de doos. Natuurlijk was mijn teleurstelling groot, aangezien ik zo verlangde naar deze gsm. Het gaat hier niet over een klein schrammetje, maar wel om een 'Y'-vormige breuk, over de hele lens. Als je met je vinger er over gaat, voel je de barst zelfs.
Ik besloot dan toch om hem aan te leggen en deze even te testen. Alles werkt perfect! Maar toen bedacht ik me, door deze barst kan ik geen foto's nemen... Tot ik dit testte. Wonder boven wonder, bij het nemen van foto's is de barst niet aanwezig, en ondervind ik dus geen last bij het nemen van foto's of filmen. Raar, want de barst zit wel degelijk over de lens.

Voor de rest werkt de phone perfect. Maar natuurlijk betaal ik niet zoveel geld, om een GSM te krijgen met een barst in de lens. Dus nam ik meteen contact op met Dutchcoms. Aan de telefoon vertelde de persoon dat ik hen een mail moest opsturen, met enkele foto's van deze barst. Wat ik ook meteen deed. Zo konden ze beslissen wat er nu zou gebeuren.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/9ve7vs.jpg Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/28wmhoz.jpg Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/b7yv87.jpg
(Klik op foto voor groter resolutie)
Helaas beschik ik niet over een professionele camera, waardoor de foto's niet zo scherp zijn om de exacte barst te zien. Maar als je goed kijkt is de barst toch wel duidelijk zichtbaar.

Omdat ik niet meteen reactie kreeg op de mail, ging ik rondvragen in de Belgische gsmwinkels wat zij hierover dachten, Proximus, Mobistar, Telenet, ... Allen kwamen ze met hetzelfde antwoord. Je hebt 2jaar garantie bij hen (niet bij HTC), dit is ZEKER in garantie! Ik heb zelfs recht op een nieuwe gsm, en hoef geen genoegen te nemen met een reparatie aangezien dit duidelijk een geval is van een DOA. Ook meldde ik het probleem binnen de 7 dagen aan hen. (voorwaarden om in garantie te zijn op website van Dutchcoms)
Daarnaast nam ik ook contact op met HTC. Ook zij melden dat dit niet bij HTC lag, maar bij Dutchcoms. Volgens hen moet ik blijven aandringen hiervoor, wat ik dan dus ook deed.
Na nog enkele mails te versturen, want ik kreeg geen response meer, besloot ik vandaag (4 september) nogmaals te bellen naar hen. Ondertussen is het al bijna 2weken dat ik met een gebroken phone zit...

Aan de telefoon vertelde men al dat ze mijn mailtje (= lees mails) nog niet bekeken hadden. (lol?) Na mijn probleem uit te leggen aan 2 personen, overlegde men wat ze er zouden mee doen.

Volgens hun woorden: 'Een barst zit niet in de garantie. Maar we willen er wel eens naar kijken of het nu een fout is door de gebruiker of tijdens de verzending gebeurd. Je mag deze opsturen, maar we kunnen niet garanderen of we deze repareren of een nieuwe krijgt. Je kan ook naar een gsm-winkel gaan, en voor maar €7,50 kan je dit repareren.'
Ook vertelde de persoon dat ik binnen maximum 7 dagen het toestel zou terugkrijgen, indien ik hem opzend naar Nederland. Ik heb hem verteld dat ik hierover eerst wou praten met iemand wat ik nu zou moeten doen.

Dus hierbij mijn vraag, wat moet ik nu doen?
- Moet ik het gewoon zo laten, aangezien de camera het doet, zonder er last van te hebben? (Maar ik kan je verzekeren, als je zoveel geld geeft voor zo'n gsm, doet het pijn om telkens die breuk te zien in je camera)
- Moet ik de gsm opsturen? Zoja, wat met verzendingskosten heen en terug? Moet ik die betalen? Zoja, als ik dat doe, kan ik evengoed dezelfde kapotte gsm terugkrijgen... En binnen maximum 7dagen krijg ik deze terug? Yeah right, zal wel wat langer zijn zeker!
- ... nog opties?

Momenteel ga ik even enkele winkels zoeken die misschien de lens zouden kunnen fixen en hun prijs vragen. Ik vraag mij enkel af, welke winkels kunnen dit? En daarbij, als ik mij niet vergis kan je niet zomaar het schermpje even uithalen van de HTC One.

Meningen? Reacties? Ervaringen?

Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:37
Als jij de telefoon zo defect hebt ontvangen, dan moet dutchcoms de verzendkosten van jou vergoeden. Jij mag geen kosten hebben om nakoming van een deugdelijk product te eisen.
Ducthcoms moet het gewoon repareren dan wel vervangen voor een nieuw toestel zonder dat jij hier te veel hinder van ondervindt.

Heb je het toestel nog geen 7 werkdagen in huis, adviseer ik je 'm onder het mom van 'zichttermijn' te retourneren. Dat de 'seal' van een telefoon is geopend maakt niet uit, immers moet je die wel verbreken voordat je het product kan bekijken.

Maar tevens goedkoop is duurkoop, mocht dutchcoms je niet helpen kan ik ook niets anders zeggen dan eigen schuld dikke bult. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten moet je niet altijd willen. Dan maar een paar tientjes meer neerleggen voor een fatsoenlijke winkel.

Dergelijke woorden als 'een barst zit niet in de garantie' is natuurlijk klink klare onzin. Dit geldt inderdaad niet als je de telefoon zelf laat vallen, maar als deze bij ontvangst er al was, valt dat onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 21:19
Misschien een stomme vraag maar weet je zeker dat dit een barst is en dat er niet toevallig nog een plastic folietje over de lens heen zit waar een diepe kras in zit?

Heb dat nl. wel eens eerder bij een telefoon (iPhone weliswaar) meegemaakt en daar was het probleem opgelost na verwijdering van het plastic folietje...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, maar het is geen folietje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Draakje5 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:29:
Maar tevens goedkoop is duurkoop, mocht dutchcoms je niet helpen kan ik ook niets anders zeggen dan eigen schuld dikke bult. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten moet je niet altijd willen. Dan maar een paar tientjes meer neerleggen voor een fatsoenlijke winkel.
Leg de schuld nu niet neer bij de klant als de winkel hun plichten niet nakomt. Goedkoop zijn staat niet gelijk aan slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:37
Fly-guy schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:25:
[...]

Leg de schuld nu niet neer bij de klant als de winkel hun plichten niet nakomt. Goedkoop zijn staat niet gelijk aan slecht zijn.
De enige manier waarop een winkel kan overleven met een dergelijk goedkope prijs voor een htc one (wees eerlijk, 563 euro is tegen of onder inkoop en dat weet ik) is om geen of slechte aftersales te bieden.
Waarom staat belsimpel.nl altijd als goedkoopste te boek? Als jij bij belsimpel na 1 jaar aankomt met een garantieclaim dan helpen ze je niet verder, been there, done that.

Helaas is het recht hebben iets anders als krijgen, en moet je jezelf vooral bij een duur toetsel van 500+ euro afvragen of je op 2 jaar garantie kan vertrouwen bij een dergelijk amateuristische winkel die zich al niet aan de wet houd door geen thuiskopieheffing te vermelden.

TS inmiddels al reactie van de firma gehad? Je kan altijd nog langs gaan als je geen gehoor meer krijgt of een keurmerk/geschilcommisie inschakelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Draakje5 op 06-09-2013 09:35 ]

Pagina: 1