Toon posts:

Turbo intel core i5 3570k aanzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik ben hier nieuw en heb een vraag over een ASRock Z77 Extreme4 - Moederbord .
Op dit moederbord zit een Intel Core i5 3570K en die wil ik op de turbo functie zetten.
Nu zie ik in de bios de functie Intel turbo boost technology,
Is het voldoende dat ik die op enabled zet of moet ik nog meer instellingen toepassen.

Het syteem is:

Moederbord: ASRock Z77 Extreme4
Processor: Intel Core i5 3570K
Koeler: Scythe Mugen 3 Rev
Geheugen: Kingston HyperX geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins - DDR3 genesis
Grafische kaart: Club 3D Radeon HD 7950 3Gb Royal King

Weet iemand hoe ik dit het beste moet doen? :)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De processor doet turbo standaard al.
Je hoeft er dus verder niets voor te doen, staat automatisch al aan.

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-02 09:16
Even Reepje aavullen:
Ja als je Intel turbo boost technology op enabled zet dan doet de turbo het.

• Reepje
  • Niet online
Trouwens, we zijn allemaal door de war.
De processor die je hebt loopt op 3,4 GHZ, in turbo mode loopt die tot 3,8 GHZ. In idle state 1,6 GHZ.
Dat gaat allemaal automatisch.

Deze processor heeft echter geen Intel Turbo Boost Technology. Aanzetten in de bios heeft dus geen zin.

Edit. Ik heb nog een tip. De Asrock moederbordjes adverteren nogal opzichtig met software pakketjes die je computer enorm versnellen, zoals Xfast RAM, XfastLAN, XfastUSB en Virtu. Het is mijn ervaring dat dit meer toeters en bellen zijn dan werkzame programmas.

Je krijgt er hoogstens een iets langzamer systeem door, en in ieder geval een iets on-stabieler systeem. Niet doen dus.

[ Voor 40% gewijzigd door Reepje op 04-09-2013 17:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp maakt het niet uit of de Intel turbo boost technology ingeschakeld staat of niet in de bios.

Wat bedoelt ytterx dan?

Wat is dan precies Intel turbo boost technology ?

Die software waar je het over hebt is overigens niet geinstalleert.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier wat gevonden over Intel turbo boost technology, dat ga ik maar eens goed lezen. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2013 18:07 ]

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-01 19:42
Turbo mode is volgens mij gewoon turbo boost. Meestal staat dit bij default wel aan in de bios anders op enabled zetten moet voldoende zijn.

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:06:
Ik heb hier wat gevonden over Intel turbo boost technology, dat ga ik maar eens goed lezen. :)
Goed gevonden. Klik je dan door naar de procesoren die het hebben, http://ark.intel.com/search/advanced/?s=t&TBT=true dan zie je dat jouw processor dit niet heeft.

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-01 19:42
Turbo boost voor 3570k is 3.8 GHz. Overigens is 3570k gewoon 3570 maar dan unlocked.

• Reepje
  • Niet online
Inderdaad, turbo boost technology is het zelfde als turbo boost.
Was ik even op het verkeerde been gezet omdat je dit dan in de bios moet instellen, terwijl ik dacht dat die functie gewoon standaard aanwezig was (althans bij mijn asrock bordje).

Maar dan vraag ik wel af, stond de bios op default dan op turbo boost disabled? Want dat zou wel raar zijn dan.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:44
De processor doet het als er ondersteuning voor is, maar als de bios zegt dat hij dat niet moet doen, dan zal hij dat niet doen. Er zijn namelijk scenario's te bedenken dat je geen Turbo wil hebben. En dan kun je in de bios de Turbo uitzetten.

Ik ga er van uit dat de standaard setting wel Turbo aan is. Anders zou dat inderdaad wat raar zijn.

Verwijderd

Topicstarter
De standaard setting was dat hij was ingeschakeld, de pc is van mijn zoon en die bevestigde dat.
Hij speelt voornamelijk games en kijkt films.

Dus de functie Intel turbo boost technology weer aan zetten is dus wel nodig om de turbo te laten werken begrijp ik nu?

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 08:35

henwy

Meh

Kun je deze niet op Auto zetten? En anders zet je hem op Enabled. Ik ben eigenlijk nog geen moederborden tegengekomen waar het met een default bios niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Geen optie van auto, maar ik heb hem op enabled gezet.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor het reageren :)

Verwijderd

White Feather schreef op donderdag 05 september 2013 @ 07:10:
De processor doet het als er ondersteuning voor is, maar als de bios zegt dat hij dat niet moet doen, dan zal hij dat niet doen.
De turbo boost wordt door het bios gecontroleerd. Het verschilt nogal per bios hoe dat is geïmplementeerd. Er zitten exemplaren tussen die pas na 2 seconden full load naar turbo gaan.
Pagina: 1