Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen Tele 2 na verbinding iphone 5

Pagina: 1
Acties:

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:17
Goedendag,

Een vriend van mij heeft sinds zijn zussen beide een iphone 5 hebben problemen met internet. Steeds als EEN iphone 5 verbinding maakt met hun WIFI klapt het hele wifi eruit. Hij heeft inmiddels contact gehad met Tele2 en deze hebben hem een nieuwe modem gestuurd. Nu heeft hij twee dagen de nieuwe modem en zijn de fouten nog niet opgelost.

Hij heeft zelf een iphone 4 en daar heeft de modem geen problemen mee. Ik heb op google al gezegd na problemen wifi met iphone 5 maar toen kreeg ik alleen topic over dat IOS problemen had/heeft met Wifi.

Nu stel ik mijn vraag maar aan jullie omdat ik hier geen logische antwoord op weet. Ik zelf vind het erg apart dat een iphone 5 een modem (met wifi router) een verbinding plat kan leggen. Zelf kan ik niet in de router komen aangezien tele2 geen toegang verleend (had ik al eens geprobeerd en kreeg geen login gegevens los van tele2)

Hij heeft pas weer Wifi als de complete modem gereset word (30 sec stroom eraf en dan er weer op)

Nou wie heeft een mogelijke oplossing? (ze hebben net 2 maanden geleden contract voor een jaar ondertekent dus overstappen is op dit moment geen optie ivm contractbreuk )

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Misschien handig om nog even toe te voegen om welk type modem het gaat. Daarbij, kan je ook niet als 'user' inloggen op de modem? Niet dat je dan heel gek veel te zien krijgt waarschijnlijk, maar je kan het even proberen.

[ Voor 26% gewijzigd door Rupie op 04-09-2013 18:45 ]

Desktop | Server | Laptop

• Jboy1991
Me maat heeft inmiddels contact gehad met Tele2. Tele2 deelde mee dat het niet aan de Iphone kon liggen, ze hebben het wifi kanaal veranderd in de hoop dat het probleem verholpen zou zijn maar dit is dus niet zo. Het steeds bellen naar Tele2 kost een hoop geld maar hij heeft door deze geintjes nu amper internet omdat zijn beide zussen de ""storing"" veroorzaken (niet expres natuurlijk maar het is wel apart dat wanneer een van hun met hun iphone verbinding maakt het hele wifi eruit klapt (sterker nog het hele internet)

Het gaat om Tele2 Davolink dv-2020

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:38
Heeft hij alleen Adsl of met TV en telefonie? Als hij alleen Adsl heeft van Tele2 is het mogelijk om een eigen modem te gebruiken. Hopelijk is die issue dan verholpen.

• Jboy1991
Ze hebben telefoon en Internet van tele2 en tv van ziggo. Het probleem is je kan wel zeggen ik koop een andere modem maar dan word het probleem naar de klant toe geschoven. Ze hebben net (nu weekje geleden) nieuwe modem van tele2 gekregen en dat hielp dus niet. En als je dan weer problemen krijgt is het je eigen risico

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Op de davolink kan je wel met het account 'user' inloggen (dan kan je ook zelf het kanaal aanpassen en dergelijke) maar heel veel kan je dan niet inderdaad. Je hebt dan verder ook geen logs en dergelijke dus echt zoeken naar de oorzaak gaat dan lastig worden.

Met betrekking tot het daadwerkelijke probleem:
http://tele2.gebruikers.e...thread.php?thread_id=2870
http://tele2.gebruikers.e...thread.php?thread_id=2864

Heb je geen problemen met de iPhone op andere wifi netwerken?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Die Davolink heeft een verschrikkelijk brakke wifi. Ik was er zelf al snel helemaal klaar mee en heb achter de Davolink een Linksys router als AP gezet. Probleem opgelost.
Pagina: 1