Toon posts:

This is weird. brom in geluid door monitorkabel ??

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een compaq deskpro 2000 netjes opgebouwd voor een kennis. Ding werkt perfect. is een 200mhz. Heb er een oud geluidskaartje ingedrukt. Hij sluit de bende aan op speakers, blijkt dat er een vette brom doorheen zit. Zet de computer uit, dan is die brom er nog steeds. Ik bezig alle kabels eruit te trekken, trek ik de monitor kabel eruit. plof, brom weg! :?
Ook als de pc aanstaat hetzelfde, als ik de monitorkabel eruit trek is die weg. Of ik de monitor nou uitzet of aan laat staan, dat maakt ook nix uit.
De kabel loopt ook niet dicht bij de monitor ofzo, of andere storende elementen. Ik vind dit dus best wel vaag en vraag me af of iemand een ideetje heeft

ps ik heb meerdere geluidskaarten geprobeerd met hezelfde effect.

Verwijderd

zal wel een aardlus zijn, moet je d'r een filter tussen zetten, dan is 't over.
Weet helaas niet zo hoe dat heet, Conrad verkoopt ze.

Verwijderd

Staat je mic uitgang aan?

Verwijderd

Topicstarter
Euhm, als de pc uitstaat doet ie het ook....dusss, mic heeft er weinig mee te maken.
Maar zal wel aardlus zijn, kun je dat ook anders oplossen dan met een filter?

Verwijderd

Bij mij helpt het om de pc op een ongeaard stopcontact te zetten, alleen dan wordt mijn pc een beetje statisch van

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 13:37 schreef Rtukkers het volgende:
Bij mij helpt het om de pc op een ongeaard stopcontact te zetten, alleen dan wordt mijn pc een beetje statisch :(

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan ik wel es proberen dan. Thanx voor de tip

• im_ik
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2025

im_ik

dat ben ik dus

Op woensdag 06 juni 2001 13:37 schreef Rtukkers het volgende:
Bij mij helpt het om de pc op een ongeaard stopcontact te zetten, alleen dan wordt mijn pc een beetje statisch van
Moet je wel uitkijken hoor !!!
Ik heb thuis een verschil van 110 Volt tussen mijn PC en aarde(verwarming) |:(

Sta je lekker muziek te draaien shoot me aarde kabel los.. :(
1 hand op mengpaneel andere op verwarimg... had het toen meteen warm ... :(

Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ

Verwijderd

Aardlus is gevaarlijk omdat de stroom op kan lopen, totdat iets doorbrandt. ALTIJD een set (HIFI-componenten,PC-componenten etc.) ,die een onderlinge verbinding (buiten het stopkontakt om) hebben, slechts met EEN van de componenten aarden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga wel aan het prutsen

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Mag ik even :)
Persoonlijk zou ik de monitor op een ongeaard wcd aansluiten.

Via de VGA kabel wordt de monitor alsnog geaard dmv de afscherming van de kabel, alleen heb je nu maar 1 aardingspunt nml die via de 220 snoer van de PC.

Eventueel andere geaarde devices dus ook op een niet geaard WCD aansluiten, mits de kabel van afscherming is voorzien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet het nog steeds proberen, maar was idd van plan alles van de aarde af te schoppen.

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 14:12 schreef J.A.M.F. het volgende:
Aardlus is gevaarlijk omdat de stroom op kan lopen, totdat iets doorbrandt. ALTIJD een set (HIFI-componenten,PC-componenten etc.) ,die een onderlinge verbinding (buiten het stopkontakt om) hebben, slechts met EEN van de componenten aarden.
alle pc-stuff kan ik wel aarden, gewoon dmv netsnoer-aarde aan verwarming knopen, maar hoe moet de stereo geaard worden :? Daar zit geen randaarde aan 't netsnoer. Zal niet weten waar te aarden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle aarde eraf geropt en nu werkt ie wel! :)
Bedankt voor de reacties

• kyrill
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01-2025
Op woensdag 06 juni 2001 14:12 schreef J.A.M.F. het volgende:
Beste J.A.M.F. Ik heb al mijn stereo spullen met geaarde voedingsdraad op een Amerikaanse (Chang Lightspeed) Powerline filter gezet, die op zijn beurt wel geaard is. Wordt dar de lus vermeden?
Kyrill
Pagina: 1