[EXCEL / PowerPivot] probleem met opstellen Measure

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 00:38

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik zit met het volgende probleem. Ik maak binnen Excel gebruik van de PowerPivot plug-in waarin ik een tweetal tabellen heb ingeladen vanuit een SQL database : dimProjecten en dimTransacties.
dimProjecten staan alle projecten vermeld met o.a kolommen [Projectnummer] en [Projectnaam].
dimTransacties staan alle facturen die op het project zijn uitgestuurd met o.a. kolommen
[Projectnummer], [Factuurnummer] en [Amount].

Relatie tussen tabellen wordt gelegd op het projectnumer.

Wat ik probeer te maken is een Pivot met daarin alle projectnummers en een overzicht van het totaal van alle facturen dat is uitgestuurd.

Hiervoor heb ik een Pivot gemaakt met rowlabels dimProjecten[Projectnummer] en dimProjecten[Projectnaam] en Measures (binnen dimProjecten) :

=sumx(dimTransacties; dimTransacties [AMOUNT])
=COUNTROWS(RELATEDTABLE(dimTransacties))

Er zijn verder geen filters van kracht.

Het probleem dat ik heb is dat in de huidige weergave alleen de projecten naar voren komen die in dimTransacties voor komen. Ik wil juist een lijst van de projecten waar geen facturen voor zijn uitgestuurd.
Vanuit SQL zou ik een LEFT JOIN maken maar in PP ben ik relatief nieuw en weet even niet hoe dit op te lossen. Kan iemand mij opweg helpen?

Grtz M@D

Edit, weet overigens niet of ik deze vraag hier moet stellen, gaat om client software maar zou ook onder programming DAX kunnen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Maddog McHare op 04-09-2013 16:20 ]

M@Dd09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Topicstarter
Ergens een tweaker die met deze materie bezig is?

M@Dd09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Topicstarter
Kick.....anyone?

M@Dd09

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:40
Ik zou denk ik een calculated column maken in de projecten tabel met iets als =if(COUNTROWS(RELATEDTABLE(dimTransacties))=0, "geen", "wel"). Dan kan je dit veld gebruiken in je pivottable als filter.