Toon posts:

AAARGH bad sector op me seagate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een seagate 20gb 7200tpm, ik heb em sinds vorig jaar oktober. Ik had een film gedownload >:) en heb een stukje gekeken. Deed het prima, ik kopieer hem naar een andere partitie. wil hem een tijdje later even kijken, doet ie het niet meer, HD ratel ratel ratel....
Dus heb ik met een opstartdiskette (heb win2k) met scandisk erop geboot en oppervlakte controle gedraait. Bleek dat ik 1 bad sector heb!

Is dit erg? Of moet ik me niet zo druk maken als het er maar 1 is.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Seagate >:)
maareh, mijn zusje had er dus ook eerst 1 (ook seagate schijf trouwens :) ) en dat ding heeft er nu dus 10

deze aantalen X 1749 of zoiets :)

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 15:56
Op zich niet druk om maken maar a.d. andere kant mag je m daar wel om opsturen. Ik heb ook tijden een schijf gehad met een kb of 60 aan bad sectors en die schijf doet t nogsteeds (3 jaar later). Maar het kan ook een slecht voorteken zijn. :)

Verwijderd

Is nog binnen de garantie-periode van een jaar, je kunt het bij de winkel/bedrijf waar je hem weg hebt proberen om te ruilen voor een nieuwe.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ik wacht ff af. zit 3 jaar garantie op. Als er binnekort nog 1 wegvalt, dan gaat ie trug naar de winkel, wil ik een nieuwe. Wil strax niet al me data kwijt zijn. GB aan films :'(

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

ik heb ook een seagate met 5 bad sectors maar loopt nog als een trein.. naja.. een tsjoektsjoeklocomotief want hijs wel traaaaaaag

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Topicstarter
Die van mij is wel snel :P

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kheb een ouwe WD die heeft ook al een hele zooi Bad sectoren. En ze kunnen niet een gerepareerd worden :?

Kheb met Part. Magic gewoon een stuk van die HD geisoleerd *D

Nergens last meer van :)

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Mijn Seagate is ook aan het lijden momenteel. Mijn pc heb ik in september 2000 gekocht, dus in principe heb ik geen garantie meer. Maar iemand in deze thread zei dat er 3 jaar garantie op zit. Is dit echt zo? In dat geval wil ik een nieuwe, en dan het liefst geen seagate meer!! Wat een pokkeherrie maakt dat ding en hij wordt me toch warm!!

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Op dinsdag 09 april 2002 13:40 schreef Bonkdoos het volgende:
Mijn Seagate is ook aan het lijden momenteel. Mijn pc heb ik in september 200 gekocht, dus in principe heb ik geen garantie meer. Maar iemand in deze thread zei dat er 3 jaar garantie op zit. Is dit echt zo? In dat geval wil ik een nieuwe, en dan het liefst geen seagate meer!! Wat een pokkeherrie maakt dat ding en hij wordt me toch warm!!
Als het goed is heb je drie jaar fabrieksgarantie, wat zoveel wil zeggen dat je hem opstuurt naar de fabriek. Daar zal nagekeken worden of je inderdaad garantie hebt en de krijg je een nieuwe/gereviseerde. Hoe dit met Seagate gaat weet ik niet, maar WD en Maxtor hebben deze service als het goed is wel.
Pagina: 1