Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• paul23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-06-2024
Hallo,

M'n verjaardag komt eraan en het leven zonder smartphone werd steeds vervelender (waarom is er geen nativepc whatsapp client?). Ik heb tot nog toe geen smartphone gekocht (yup at the age of 25 I'm a rare species :P), vooral omdat ik gewoon geen smartphone tegenkwam die ik goed vind - ik zal waarschijnlijk de beste van de slechtsten moeten kiezen.

Ik heb heel veel moeite om iets goeds uit te kiezen aangezien ik nog weinig ervaring heb met wat ik ermee wil/zal doen. Maar mezelf kennende weet ik dat ik 'm veel zal gebruiken. Ik vindt 't leuk om in m'n vrije tijd kleine games te maken & alles uit te testen. Ook vindt ik het extreem leuk om "aan technologie te werken", m'n pc in/uit elkaar halen, een netwerk opzetten & leren wat de proberen zijn is een andere bezigheids therapie voor mij.

Omdat ik het zo belangrijk vindt dat ik de controlle over MIJN spullen heb, en niet afhankelijk ben van een of ander buitelandse policy is denk ik het best geschikte operating system de android OS. Hoewel: het frustreerde me enorm dat ik een keer een vriend moest helpen en android had geen standaard manier om je actuele bestanden op je flash stick te "browsen" - WTF, is het filesystem en de interface daarvan niet de nummer 1 prioriteit van een operating system? 't is alsof alle smartphones meer focussen op de window manager dan de kernel.

Maar, zoals ik zei: ik heb echt een smartphone nodig. Hoe kan ik nu een betrouwbare keuze maken? Ik ben langs verschillende sites geweest maar 't is enorm lastig de juiste informatie te vinden: Welke smartphone laat je 't meeste vervangen (batterij is een obvious ding dat je vaak zult moeten vervangen, net als bij laptops, scherm is iets anders dat snel slijt etc). Wat is de reele baterij levensduur (vergelijkings sites zeggen alleen "good, better" maar wat is goed genoeg?). En wat zijn nu feitelijk de effecten van de specs (iedereen die iets met pcs heeft gedaan weet dat frequency van de processor nauwelijks nog informatie geeft over de totale snelheid). - Wat is de wireless ("lan") snelheid?

Zijn er goede review sites die niet continu praten over de design en hoe "elegant" de ene smartphone eruit ziet in vergelijking met de andere? (Zucht: hoe kun je nu smaak vergelijken).

Of kan iemand me wat pointers geven voor een smartphone wanneer je rekening houdt met de volgende "eisen":

- Ik houdt van een "spelletje", hoewel ik niet veel geef om grafische kwaliteit, en wil zelf graag m'n eigen spellen spelen.
- Een smartphone moet zo lang mogelijk meegaan, als ik een tijd niets anders doe dan bellen verwacht ik zeker dat hij een week zonder oplader werkt. (Kan tricks als helft scherm uitzetten verwachten etc).
- Onderdelen moeten vervangbaar zijn/Gestandariseerd (zodat ik niet van 't zelfde bedrijf afhankelijk blijf)
- Ik ben de baas! - Niet een of ander bedrijft ergens, als ik tegen m'n smartphone zeg: "self destruct" moet hij kapot gaan, en niet eerst aan een bedrijf vragen of dit wel mag.

Ik verwacht niet dat al m'n eisen ooit voldaan kunnen worden, maar ik hoop een zo goed mogelijke smartphone te kopen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:24

Cyphax

Moderator LNX
paul23 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:49:
(waarom is er geen nativepc whatsapp client?).
Omdat WhatsApp aan je telefoonnummer gekoppeld is. Je hebt ook geen WhatsApp op een tablet bijvoorbeeld (het schijnt met wat klooien wel werkend te krijgen te zijn).
Ik heb tot nog toe geen smartphone gekocht (yup at the age of 25 I'm a rare species :P), vooral omdat ik gewoon geen smartphone tegenkwam die ik goed vind - ik zal waarschijnlijk de beste van de slechtsten moeten kiezen.
Ach, ik had m'n eerste smartphone toen ik 27 ofzo was. :P
Omdat ik het zo belangrijk vindt dat ik de controlle over MIJN spullen heb, en niet afhankelijk ben van een of ander buitelandse policy is denk ik het best geschikte operating system de android OS. Hoewel: het frustreerde me enorm dat ik een keer een vriend moest helpen en android had geen standaard manier om je actuele bestanden op je flash stick te "browsen" -
Wat bedoel je hier precies mee? Wat voor flash stick? Je kunt voor bestanden op je SD-kaart een willekeurige filemanager installeren.
(batterij is een obvious ding dat je vaak zult moeten vervangen, net als bij laptops, scherm is iets anders dat snel slijt etc).
Ik heb nog nooit een batterij van een smartphone hoeven vervangen. Ik zeg er wel eerlijk bij dat ik nog niet jaren met een smartphone heb hoeven doen, maar toch: ik geloof niet dat jij bij een normale smartphone de batterij meer dan eens zult moeten vervangen, als die eerste keer al nodig is.
Wat is de reele baterij levensduur
Dat hangt af van je verbruik en daar kan je veel invloed op uitoefenen.
En wat zijn nu feitelijk de effecten van de specs (iedereen die iets met pcs heeft gedaan weet dat frequency van de processor nauwelijks nog informatie geeft over de totale snelheid). - Wat is de wireless ("lan") snelheid?
Wifi-snelheid is afhankelijk van welke standaard de telefoon ondersteunt. Verder hebben CPU, GPU en geheugen natuurlijk veel invloed op de snelheid van je telefoon. Wat je snel genoeg vindt moet je voor jezelf bepalen. Mijn telefoon heeft maar 1 core op 1GHz maar ik vind 'm op zich snel zat.
Zijn er goede review sites die niet continu praten over de design en hoe "elegant" de ene smartphone eruit ziet in vergelijking met de andere? (Zucht: hoe kun je nu smaak vergelijken).
Smaak kan je niet vergelijken ;)
Kijk eens op bijvoorbeeld http://www.gsmarena.com/
- Ik houdt van een "spelletje", hoewel ik niet veel geef om grafische kwaliteit, en wil zelf graag m'n eigen spellen spelen.
- Een smartphone moet zo lang mogelijk meegaan, als ik een tijd niets anders doe dan bellen verwacht ik zeker dat hij een week zonder oplader werkt. (Kan tricks als helft scherm uitzetten verwachten etc).
Scherm gaat vrij snel uit, je kunt de WiFi, GPS en Bluetooth gewoon uitzetten als je 'm niet gebruikt (je hebt alleen GSM nodig eigenlijk, als je alleen wilt bellen)
- Onderdelen moeten vervangbaar zijn/Gestandariseerd (zodat ik niet van 't zelfde bedrijf afhankelijk blijf)
Batterij zal nog wel lukken bij veel telefoons, maar vergeet het maar om andere onderdelen te vervangen. Dat moet ook helemaal niet nodig zijn, en als het dat wel is, dan laat je 'm onder garantie repareren (als ie nog garantie heeft)
- Ik ben de baas! - Niet een of ander bedrijft ergens, als ik tegen m'n smartphone zeg: "self destruct" moet hij kapot gaan, en niet eerst aan een bedrijf vragen of dit wel mag.
Wat bedoel je hiermee? Wat denk je niet te mogen?
Ik verwacht niet dat al m'n eisen ooit voldaan kunnen worden, maar ik hoop een zo goed mogelijke smartphone te kopen.
Je eisen zijn veelal van die dingen waarvan je na een paar maanden zegt "och, het werkt in de praktijk prima, waar maak ik me druk om". :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Fotogravinnetje
  • Laatst online: 29-08 16:50
Wat ik momenteel vooral nog mis: wat is je budget?

Als het budget het toelaat en je wil zo min mogelijk van een fabrikant afhankelijk zijn: neem een nexus-toestel. Geen gedoe met niet-unlockbare bootloaders, niet hoeven wachten tot fabrikant de nieuwste android-versie heeft aangepast, veel vrijheid in het kiezen van een ROM die het beste bij je past.

Qua batterijduur: een week zonder opladen zonder de telefoon te gebruiken? Forget it. Een smartphone leg je in principe 's nachts aan de oplader. Reken op een uur of vijf schermtijd, dat halen de meeste toestellen tegenwoordig wel. En ja, er zijn mensen die wel 5 dagen op een accu halen, maar die hebben dan alle internetverbindingen uit staan, synchroniseren dus niets en hebben uitstekend bereik binnenshuis (telefoon hoeft niet steeds van mast te switchen).

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-11 11:21
Ik denk dat Android inderdaad het meest geschikte OS is als ik jouw wensen zo optel. Welk toestel dan precies, als je een telefoon geroot hebt dan kun je eigenlijk alles besturen en aanpassen. Verschillende mogelijkheden hebben natuurlijk verschillende moeilijkheidsniveau's.

Een Nexus toestel is een optie. Die zijn behoorlijk hackable. Ik heb zelf een Sony Xperia Z. Voldoet aan veel van je wensen, alleen de batterij is niet eenvoudig vervangbaar, hoewel er op internet wel handleidingen zijn te vinden hoe dit wel kan mocht het nodig zijn. En met de stamina mode red ik met gemak een dag of 4 a 5, zolang ik het scherm maar niet veel gebruik. Bellen, SMS, Whatsapp, mail blijft dan gewoon functioneren maar alle andere achtergrondservices worden dan gekilled in standby.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Fotogravinnetje schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:02:
Qua batterijduur: een week zonder opladen zonder de telefoon te gebruiken? Forget it. Een smartphone leg je in principe 's nachts aan de oplader. Reken op een uur of vijf schermtijd, dat halen de meeste toestellen tegenwoordig wel. En ja, er zijn mensen die wel 5 dagen op een accu halen, maar die hebben dan alle internetverbindingen uit staan, synchroniseren dus niets en hebben uitstekend bereik binnenshuis (telefoon hoeft niet steeds van mast te switchen).
Ik zet mijn telefoon 's nachts in airplane mode, dan is ie over de hele nacht misschien 3% batterijtijd kwijt. Dan is het verbruik echt te verwaarlozen. :)
Heb je alleen geen verbindingen.

• paul23
Financien zijn moeilijk te zeggen: omdat ik 25 wordt en m'n bachelor heb gehaald hebben m'n ouders/opa & oma gezegt: "zoek maar iets leuks uit dat je echt fijn vindt, en zelf de prijs waard is". Ik ben of van plan een goede mobiel te kopen die aan m'n wensen voldoet; of een goedkope "whatsapp" ding te halen dat ik puur gebruik om bij m'n vrienden whatsapp mee te volgen.
Wat bedoel je hier precies mee? Wat voor flash stick? Je kunt voor bestanden op je SD-kaart een willekeurige filemanager installeren.
Ik vindt dit de belangrijkste taak van een operating system, hoe kun je anders direct invloed uit oefenen op je mobiel? dat je "'t kan installeren" is bijna offensive.
ik geloof niet dat jij bij een normale smartphone de batterij meer dan eens zult moeten vervangen, als die eerste keer al nodig is.
Op de laptop waar ik nu typ heb ik al 3 keer de batterij vervangen, en de eerste zomer heb ik bijvoorbeeld ook het scherm vervangen (van hoog glans naar mat). Door ervaring veranderen je eisen en het is vreemd als je door deze verandering ineens een geheel nieuwe mobiel moet kopen in plaats van je oude te upgraden. (en upgrading is nog leuk ook bij pcs). Ik heb liever dat een fabrikant me de spullen opstuurt en dat ik ze zelf vervang dan dat ik m'n mobiel inwissel etc; daar leer je niets van. But: so be it.
Qua batterijduur: een week zonder opladen zonder de telefoon te gebruiken? Forget it.
Dat is wel een enorme drawback. Ik ga graag in de zomer wat trekken etc, en dan heb je vaak een paar dagen geen mogelijkheid tot elektrischiteit. Dit zijn echter de enige momenten waarvan ik denk "hey een smartphone is eigenlijk wel nuttig!", in plaats van puur luxe goed (+whatsapp omdat iedereen daarover alles discussierd ipv email).
Hoe doen mensen dat met vakantie?
Geen gedoe met niet-unlockbare bootloaders, niet hoeven wachten tot fabrikant de nieuwste android-versie heeft aangepast, veel vrijheid in het kiezen van een ROM die het beste bij je past.
Wat is dit gedoe met het niet toestaan van een eigen operating system te installeren bij mobiels toch de hele tijd? Je zou er toch ook niet aan moeten denken dat een pc fabrikant je ineens verbied om linux te draaien? Of als je windows installeerd je verplicht wordt om ook internet explorer te installeren? (Hell dat laatste is zelfs illegaal geworden). Waarom is 't dan zo breed geaccepteerd dat je de software van je mobiel fabrikant installeerd?

Ik snap dat gewoon niet.

• Fotogravinnetje
Je kunt een mobiele oplader kopen. Wij hebben er een via ebay gekocht met een capaciteit van 11.1Ah. Daarmee kom je al een heel eind. Of je zet de smartphone zoveel mogelijk uit en gebruikt een dumbphone voor de bereikbaarheid. Maar de meeste mensen kunnen zo slecht zo lang zonder elektriciteit dat ze niet op een dergelijke trektocht gaan ;)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Een week op een batterij is te doen.

Op vliegtuigmodus, en misschien een kwartier het scherm aan per dag.

Wat je iig dus moet zoeken zijn telefoons met vervangbare batterij, dan koop je er gewoon een extra batterij bij.

En de meeste smartphones zijn te rooten, en dus kun je er daarna op flashen wat je wil.

Hoe doen mensen dat met vakantie? Uhhh, gewoon? Hotel met wifi en stopcontacten? En je kunt altijd een filemanager uit de Play Store installeren, bijv Total Commander.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• GH45T
Dus een telefoon mag niet gebundeld zijn met een os maar een os moet wel gebundeld zijn met een file manager?

Dat is nu juist het leuke aan Android. Je installeert een file manager welke je fijn vind werken, een terminal welke je fijn vind werken enz. Ik vind het al vervelend dat er een browser is meegeleverd maar begrijp tegelijk dat veel mensen het anders niet zouden begrijpen.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
paul23 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:41:
Ik vindt dit de belangrijkste taak van een operating system, hoe kun je anders direct invloed uit oefenen op je mobiel? dat je "'t kan installeren" is bijna offensive.
Zo'n filemanager gebruik je bijna niet. Je bent duidelijk nog niet gewend aan een smartphone. ;)
Ik weet dat het snelle computertjes zijn, maar je gebruikt zo'n ding heel anders. Dat Android standaard geen filemanager heeft is niet erg; waar denk je die eigenlijk voor nodig te hebben?

De telefoons worden gevuld met apps, voor Facebook, en dat soort zaken. Maar een filemanager? Ik gebruik de filemanager eigenlijk zelden.
[...]

Op de laptop waar ik nu typ heb ik al 3 keer de batterij vervangen
De batterij van mijn laptop is ook heel snel niets meer waard, dus die ervaring delen we. Toch heb ik dat bij beide smartphones die ik heb (mijn "oude" is naar m'n vriendin gegaan) nog geen batterij hoeven vervangen. Het is toch anders dan bij laptops.
Dat is wel een enorme drawback. Ik ga graag in de zomer wat trekken etc, en dan heb je vaak een paar dagen geen mogelijkheid tot elektrischiteit. Dit zijn echter de enige momenten waarvan ik denk "hey een smartphone is eigenlijk wel nuttig!", in plaats van puur luxe goed (+whatsapp omdat iedereen daarover alles discussierd ipv email).
Hoe doen mensen dat met vakantie?
GPS uit, WiFi uit, Bluetooth uit, en het scheelt al flink. Dan kan je makkelijk een paar dagen met je telefoon doen. Natuurlijk is het ene toestel qua batterijduur beter dan de andere.
Wat is dit gedoe met het niet toestaan van een eigen operating system te installeren bij mobiels toch de hele tijd? Je zou er toch ook niet aan moeten denken dat een pc fabrikant je ineens verbied om linux te draaien? Of als je windows installeerd je verplicht wordt om ook internet explorer te installeren? (Hell dat laatste is zelfs illegaal geworden). Waarom is 't dan zo breed geaccepteerd dat je de software van je mobiel fabrikant installeerd?
Omdat een smartphone niet hetzelfde is als een computer. Computers worden over het algemeen ook met OS geleverd, maar smartphones worden wat meer dichtgetimmerd. Tja, 't is niet anders. De meeste toestellen zijn te rooten, en dan kan je wel een andere versie installeren (ik heb bijvoorbeeld CyanogenMod draaien).

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik zie geen budget, geen merkenvoorkeur, geen grootte, geen resolutie, geen Androidversie, geheugen, RAM, MicroSD of niet, camera belangrijk of niet, frontcam, wil je gaan 'kloten met roms' of niet enzovoort enzovoort.

Oftewel ik kan een Chineesje aanraden van €70,00 die kan WhatsAppen of 'n Sony Xperia Z Ultra van €700,00

Duik zelf de PriceWatch is in en met behulp van je eisen kom je heus wel wat tegen, noem dat hier eens!

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 04-09-2013 16:32 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• paul23
"geen budget" - Heb ik in m'n tweede post aangegeven: is voor mij zeer open, en met wat notes zou ik dat zelf kunnen bepalen.
geen merkenvoorkeur, geen grootte, geen resolutie
"who cares"? Zolang 't niet kapot gaat en je alles kunt zien maakt 't toch niet uit?
geen Androidversie
Ik denk dat 't duidelijk mag zijn uit mijn topic dat ik m'n mobiel 't liefst os-agnostic wil hebben. Ik wil kunnen blijven updaten, en in de toekomst allicht windows phone/firefox os dual booten.
geheugen, RAM, MicroSD
"genoeg" - Ik weet (zonder ervaring) gewoon niet wat ik nodig heb. Ik wil graag wat "simpele" spellen spelen. Alsmede spellen die ik zelf schrijf (niet heel erg geoptimaliseerd, dus traag :P). Dit leidt er ook toe dat ik upgrade-paths belangrijk vind.
maar smartphones worden wat meer dichtgetimmerd. Tja, 't is niet anders.
Ben ik dus letterlijk de enige in de wereld die dit een deal breaker vind? (Heb voor exact deze reden elke keer 't uitgesteld met het idee van "dadelijk komt er wel een linux phone die wel alles toe staat en support"). :'(

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
paul23 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:19:
"geen budget" - Heb ik in m'n tweede post aangegeven: is voor mij zeer open, en met wat notes zou ik dat zelf kunnen bepalen.

[...]

"who cares"? Zolang 't niet kapot gaat en je alles kunt zien maakt 't toch niet uit?

[...]

Ik denk dat 't duidelijk mag zijn uit mijn topic dat ik m'n mobiel 't liefst os-agnostic wil hebben. Ik wil kunnen blijven updaten, en in de toekomst allicht windows phone/firefox os dual booten.
Goed, dan kom je op een ander pijnpunt: drivers. Het is een verschrikking. Je telefoon bestaat uit onderdelen van verschillende fabrikanten die het liefst zo weinig mogelijk vrijgeven.
Ik kan maar 1 telefoon noemen waarvan ik weet dat ie Windows EN Android kon draaien, en dat is de bijna legendarische HD2 van HTC.
(Die overigens nog best mee kan komen vandaag de dag, want de specs van dat ding zijn nog niet zo verkeerd, alleen moet je die 2e hands gaan zoeken)
"genoeg" - Ik weet (zonder ervaring) gewoon niet wat ik nodig heb. Ik wil graag wat "simpele" spellen spelen. Alsmede spellen die ik zelf schrijf (niet heel erg geoptimaliseerd, dus traag :P). Dit leidt er ook toe dat ik upgrade-paths belangrijk vind.
Als je updates van het OS belangrijk vindt, dan zijn de Nexus-telefoons het interessantst en LG-toestellen het minst interessant.
[...]
Ben ik dus letterlijk de enige in de wereld die dit een deal breaker vind? (Heb voor exact deze reden elke keer 't uitgesteld met het idee van "dadelijk komt er wel een linux phone die wel alles toe staat en support"). :'(
Het is geen deal breaker, aangezien je de meeste telefoons kunt rooten. Maar in de praktijk kon het weleens zijn dat je daar maar weinig mee doet.

Maar wat bedoel je nou met "alles toe staat en support"?

Anyway, als je het heel bezwaarlijk vindt dat je wat moeite moet doen (hoeveel moeite varieert enorm per toestel dus doe vooral wat vooronderzoek) om je foon te rooten, dan moet je eens kijken naar Xtreamer's Aiki 5 (what's in a name), die pre-rooted is.
Maar uiteindelijk maak je je nu druk om dingen die helemaal niet zo interessant zijn in de praktijk. Alleen kom je daar pas achter nadat je met een smartphone aan de gang gaat. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Cyphax op 04-09-2013 17:27 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Tevens vind ik jouw houding nogal 'jullie moeten het uitzoeken, want ik vind alles best', niet echt top...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:41
Klinkt alsof je sowieso niet tevreden te krijgen bent, dus beter geen smartphone kopen.
Als je je houding ietwat aanpast, kun je hier terecht voor meer info:

Reviews
Producten selecteren
Verdere ervaringen en discussie Android

Met "volledige" controle moet je waarschijnlijk voor een Nexus gaan.

• GH45T
Cyphax schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:24:
[...]
Ik kan maar 1 telefoon noemen waarvan ik weet dat ie Windows EN Android kon draaien, en dat is de bijna legendarische HD2 van HTC.
Die HD2 wilde ik ook al adviseren, maar volgens mij draait er geen Windows 8 op, de enige interessante versie van Windows phone vandaag de dag. Ik meen dat firefox os er wel op draait.

Maar dan nog, dan heb je inmiddels wel zo'n verouderd toestel.

TS, neem ofwel een Nexus 4, of een telefoon waar veel aan ontwikkeld / gemod wordt. Bij Sony zit je imo ook aan het juiste adres. Neem minimaal 1GB ram wil je wat snelheid en dergelijke, telefoons met 512MB vind ik vaak echt tergend traag. CPU hoeft niet direct een quad core en dergelijke te zijn. Misschien is een Sony Xperia T of V wel iets voor je? Die laatste is ook nog waterdicht :)

• Fotogravinnetje
Mijn Sony Xperia Acro S met officieel 1 GB RAM is bij tijden ook vrij traag. Als ik kijk naar het gerapporteerde geheugen bij de actieve processen kom ik op een totaal van zo'n tussen de 670 en 680 MB uit... Mijn volgende smartphone wordt weer een waterdichte (net als nu), maar dan wel minimaal 2 GB geheugen. Blijft veel langer soepel lopen, ook met updates naar nieuwere versies van Android (mag ik hopen tenminste ;) ). Processor-snelheid boeit een stuk minder dan de hoeveelheid RAM is mijn ervaring.
Ook met de T-Mobile Pulse (een Huawei-toestel, gelanceerd met android 1.5, draaide op het laatst met een custom rom zelfs 2.3) was het probleem op zich niet de CPU (600MHz?), maar het chronische gebrek aan RAM (256MB? kan ook 128MB geweest zijn). Met swap kon je wel een deel opvangen, maar swap is nu eenmaal trager dan RAM en dat merkte je wel.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Koop een Nexus 4 en zet er Ubuntu op als je niet blij bent met Android:
https://wiki.ubuntu.com/Touch/Install

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
tjonge jonge. TS: een smarthphone is wel een soort computertje, maar het is niet te vergelijken met je thuiscomputer. Kom aan zeg...
Ik heb niet eens zin om een advies te geven, sorry...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• paul23
@quacka: uh, waarom wordt de "smartphone als toekomstige vervanging van de pc aangekondigt". Er ZITTEN gewoon general purpose chips in, 't is gewoon een turing's machine die bewust gelimiteerd wordt door fabrikanten.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als je androis gaat koop er in godsnaam een met en boel intern geheugen (niet verwarren met een (interne) sd kaart)

Er zijn genoeg apps die zich niet op de sd laten installeren. je zou niet de eerste zijn die daarmee liep te kutten (vol geheugen)

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 04-09-2013 23:26 ]

Iperf

Pagina: 1