Toon posts:

HardDisk doet raar....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een 60 GB Maxtor udm100 gekocht, deze heb ik als master op ide1 geplaatst. Mijn oude HD een Maxtor 20 GB udm66 heb ik als master op ide2 gezet. Alles wordt prima herkend door mijn Abit kt7a. Fdisk en format gaat perfect en schijven lijken goed te werken. Voor de 60 GB is dat ook zo deze werkt echt zoals het hoort. Maar als ik data naar de 20 GB kopieer, dan hangt mijn PC nadat er ongeveer 200 KB is overgezet. Als ik de 20 GB als slave aan ide1 hang, dan werkt alles perfect. Maar ik wil ivm de ruimte in mijn kast de 20 GB op een aparte kabel. Mijn kabels zijn 80-draads dus daar kan het ook niet aan liggen. Wie helpt mij uit de brand?

mvg
Freddy

Verwijderd

volgens mij moet je je bios updaten!!!

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

is dat alleen bij grote bestanden, zo die 686B bug wel es kunnen zijn :(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 21:56 schreef DR het volgende:
Wat is dat??

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op dinsdag 05 juni 2001 21:57 schreef FreddyTheGunLoader het volgende:

[..]

Wat is dat??
Lees dit maar ff
http://www.viahardware.com/686bfaq.shtm

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 21:56 schreef DR het volgende:
Lijkt mij ook, zo te horen.

Die bug zorgt ervoor datje geen grote bestanden van IDE2 naar IDE1 kan sturen (en/of andersom). Er is een patch voor uit. Kijk even op www.viahardware.com , PCI latency patch heet het.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 22:09 schreef DR het volgende:

[..]

Lees dit maar ff
http://www.viahardware.com/686bfaq.shtm
Volgens mij is dit niet mijn probleem, bij mij doet het zich voor bij het kopieren van kleine bestandjes. B.v. mp3tjes van 4 to 5 Mb.

Verwijderd

Topicstarter
En toch was de Via upgrade de oplossing.
Ik heb kleine bestandjes gekopieerd, maar wel een stuk of 30. Na de upgrade ging dit wel goed, dus vermoedelijk is mijn probleem verholpen.
Ik dank jullie hartelijk voor deze tip!!!
Pagina: 1