Ik zit met de volgende uitdaging.
Ik gebruik op dit moment mijn iPhone 5 voor email. Aangezien ik ook een laptop van mijn werkgever heb zou ik daar ook graag mijn office 365 account op willen instellen.
Het vreemde is dit lukt alleen met IMAP/SMTP. Dit zijn ook de instellingen die ik toegestuurd heb gekregen, geen exchange instellingen helaas. Ik wil echter gebruik gaan maken van Exchange. Dit werkt op mijn iPhone namelijk (uitstekend).
Instellingen iPhone:
Server : outlook.office365.com
Gebruikersnaam: username@domein.nl
Wachtwoord: ******
Domein: leeg
Gebruik SSL: Ja
That's all en werkt uitstekend incl contacten, agenda e.d.
Nu het outlook gebeuren:
Configuratiescherm-->Email-->Profiles-->nieuw profiel aangemaakt.
Invullen Naam
Invullen Email
Wachtwoord
Klaarblijkelijk heeft de "ICT'er" in Spanje de autodiscover niet goed ingesteld. Ik krijg namelijk niet de automatische instellingen. Dit heb ik bij een kennis(met eigen bedrijf) wel voor elkaar gekregen d.m.v. de juiste CNAME records toe te voegen.
Dan maar handmatig,
Ik kies oor Microsoft exchange or compatible service
Server: outlook.office365.com
Use Cached exchange mode staat aan.
Usernam: user@domein.nl
Onder more settings staat op het security tabblad
Enccryption aan
En Logon security staat op Negotiate Authentication
Voor 5 minuten loopt de " zandloper" maar er komt geen verbinding tot stand. Wie heeft een idee? Ik krijg mijn spaanstalige collega(spreekt geen engels) niet aan het verstand wat de autodiscover functie aan gaat. Hij verwijst maar naar de imap pop instellingen. Ben ik nou gek of? Als exchange op de iPhone werkt dan zal het toch ook in Outlook moeten werken?
PS: alle updates zijn geïnstalleerd.
Ik gebruik op dit moment mijn iPhone 5 voor email. Aangezien ik ook een laptop van mijn werkgever heb zou ik daar ook graag mijn office 365 account op willen instellen.
Het vreemde is dit lukt alleen met IMAP/SMTP. Dit zijn ook de instellingen die ik toegestuurd heb gekregen, geen exchange instellingen helaas. Ik wil echter gebruik gaan maken van Exchange. Dit werkt op mijn iPhone namelijk (uitstekend).
Instellingen iPhone:
Server : outlook.office365.com
Gebruikersnaam: username@domein.nl
Wachtwoord: ******
Domein: leeg
Gebruik SSL: Ja
That's all en werkt uitstekend incl contacten, agenda e.d.
Nu het outlook gebeuren:
Configuratiescherm-->Email-->Profiles-->nieuw profiel aangemaakt.
Invullen Naam
Invullen Email
Wachtwoord
Klaarblijkelijk heeft de "ICT'er" in Spanje de autodiscover niet goed ingesteld. Ik krijg namelijk niet de automatische instellingen. Dit heb ik bij een kennis(met eigen bedrijf) wel voor elkaar gekregen d.m.v. de juiste CNAME records toe te voegen.
Dan maar handmatig,
Ik kies oor Microsoft exchange or compatible service
Server: outlook.office365.com
Use Cached exchange mode staat aan.
Usernam: user@domein.nl
Onder more settings staat op het security tabblad
Enccryption aan
En Logon security staat op Negotiate Authentication
Voor 5 minuten loopt de " zandloper" maar er komt geen verbinding tot stand. Wie heeft een idee? Ik krijg mijn spaanstalige collega(spreekt geen engels) niet aan het verstand wat de autodiscover functie aan gaat. Hij verwijst maar naar de imap pop instellingen. Ben ik nou gek of? Als exchange op de iPhone werkt dan zal het toch ook in Outlook moeten werken?
PS: alle updates zijn geïnstalleerd.
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L