Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Office 365 instellen Outlook 2010

Pagina: 1
Acties:

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 11:51
Ik zit met de volgende uitdaging.

Ik gebruik op dit moment mijn iPhone 5 voor email. Aangezien ik ook een laptop van mijn werkgever heb zou ik daar ook graag mijn office 365 account op willen instellen.

Het vreemde is dit lukt alleen met IMAP/SMTP. Dit zijn ook de instellingen die ik toegestuurd heb gekregen, geen exchange instellingen helaas. Ik wil echter gebruik gaan maken van Exchange. Dit werkt op mijn iPhone namelijk (uitstekend).

Instellingen iPhone:
Server : outlook.office365.com
Gebruikersnaam: username@domein.nl
Wachtwoord: ******
Domein: leeg
Gebruik SSL: Ja

That's all en werkt uitstekend incl contacten, agenda e.d.

Nu het outlook gebeuren:
Configuratiescherm-->Email-->Profiles-->nieuw profiel aangemaakt.
Invullen Naam
Invullen Email
Wachtwoord

Klaarblijkelijk heeft de "ICT'er" in Spanje de autodiscover niet goed ingesteld. Ik krijg namelijk niet de automatische instellingen. Dit heb ik bij een kennis(met eigen bedrijf) wel voor elkaar gekregen d.m.v. de juiste CNAME records toe te voegen.

Dan maar handmatig,
Ik kies oor Microsoft exchange or compatible service
Server: outlook.office365.com
Use Cached exchange mode staat aan.
Usernam: user@domein.nl

Onder more settings staat op het security tabblad
Enccryption aan
En Logon security staat op Negotiate Authentication

Voor 5 minuten loopt de " zandloper" maar er komt geen verbinding tot stand. Wie heeft een idee? Ik krijg mijn spaanstalige collega(spreekt geen engels) niet aan het verstand wat de autodiscover functie aan gaat. Hij verwijst maar naar de imap pop instellingen. Ben ik nou gek of? Als exchange op de iPhone werkt dan zal het toch ook in Outlook moeten werken?

PS: alle updates zijn geïnstalleerd.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Werkt het wel als je deze guide volgt? Het gebruikt een ander server adres. http://community.spicewor...o-connect-with-office-365

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Appie Heijn
Die heb ik proberen te volgen
http://community.spicewor...o-connect-with-office-365
Probleem komt al bij stap 1
Als ik op mijn vraagteken klik krijg ik alleen maar:
  • Help
  • Privacyverklaring
  • Feedback

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 16:26

ralpje

Deugpopje

In de nieuwe Office 365 moet je op het tandwieltje klikken voor je instellingen, daar kun je ergens je mailboxservername terug vinden.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Appie Heijn
Heb ik nogmaals doorgenomen maar kom niets tegen.... :(

• Appie Heijn
Nog iemand die mij verder kan helpen?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:54
Vreemd dit. Inloggen op OWA was altijd de manier om het te vinden. Als ik echter inlog op de portal en vervolgens naar OWA ga blijf ik op outlook.office365.com zitten. Log ik echter in via http://mail.office365.com dan zie ik wel degelijk de juiste podXXXXX.outlook.com staan. Een idee om dat eens te proberen?

• Appie Heijn
Ik heb een pod.....outlook.com adres boven water. Ik krijg na de guide gevolgd te hebben zelfs een credentials scherm om in te loggen, helaas accepteerd hij het niet. VOlgens mij heb ik alle settings juist :S

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Dat het op je iPhone werkt zegt niks aangezien daar gebruik wordt gemaakt van het Exchange ActiveSync (EAS) protocol wat niks te maken heeft met een Exchange account type.

Heb je in je credentials scherm je volledige (primary) email adres als gebruikersnaam opgegeven?
Zet ook je Logon network security op "Anonymous Authentication".

Let erop: Ook al kan je op deze manier aanmelden op Exchange, zonder AutoDiscover blijft het een unsupported configuratie, werken er bepaalde functies in Outlook niet (regels en OOF bijvoorbeeld) en kan het zijn dat Outlook ook af en toe "hangt". Je moet dus echt even achter de niet werkende AutoDiscover aan gaan. Meer als een CNAME voor autodiscover welke verwijst naar autodiscover.outlook.com is het niet. Als er gebruik wordt gemaakt van Split-DNS, dan moet het uiteraard in zowel de interne als externe DNS zone geconfigureerd worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Roady81 op 12-09-2013 22:48 . Reden: kleine toevoeging ]

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 19:23

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je mist waarschijnlijk wat updates voor Outlook:
http://www.globalnet.ie/o...for-username-and-password

• Bastiaan
  • Laatst online: 21-11 12:19

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik realiseer me dat het nogal een kick is, maar ik heb er ook even mee zitten stoeien. Achteraf blijkt dat ik niet ver genoeg gekeken heb, dus wellicht zijn hiermee de TS en/of anderen alsnog geholpen:

Onder het tandwiel rechtsboven » Instellingen voor Office365 » Software » Bureaubladinstallatie zit een button met Instellen. Daarmee wordt een tooltje gedownload waarna het direct mogelijk is om met Outlook 2007/2010 de verbinding tot stand te krijgen zoals je wilt.

Of; als je ingelogd bent: https://portal.microsoftonline.com/OLS/MySoftware.aspx
Pagina: 1