Toon posts:

onboard geluid doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen.

Sinds gisteren constateerde ik dat mn onboard geluid het niet doet.
Het rare hiervan is dat windows wel aan geeft dat hij geluid heeft want het balkje voor het volume gaat heen en weer.
Normaal gesproken als ik achter in de computer de stekkers inplug dan geeft hij dat in windows aan dat doet hij dus ook niet.
Ik heb ook in de bios gekeken of onboard wel aanstond en hij stond aan dus dat is het probleem ook niet.
In apparaten beheer ook geen vraagtekens, alles blijkt dus te werken.
Toen heb ik het geprobeerd met nieuwe drivers maar ook zonder succes.
Betekent dit dat mn onboard geluid kapot is.
Mijn voor uitgang geeft trouwens ook geen geluid dus dit zal wel met elkaar in verband staan.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Maarten

Verwijderd

Heb je gekeken of je output per ongeluk op spdif out staat in plaats van analoog? (In het configuratiescherm). Heb je toevallig de windows geluidsmixer en daarnaast nog bijvoorbeeld een Realtek geluidsmixer in je taakbalk staan? Ik heb het vermoeden dat het gewoon een instelling of een brak kabeltje is. Je kan daarna eventueel ook een linux (ubuntu of mint) livecd proberen om te kijken of daar wel geluid uitkomt (ook al pakt die niet altijd alle audiochips).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2013 12:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij zegt dat er niks is aangesloten bij afspeelaparaten -> luidsprekers realtek audio niet aangesloten
Gekeken bij de realtek hd audioconfiguratie daar heb ik het volgende.
Dit stond aangevinkt -> dialoog tonen waarneer aparaat word aangesloten ( maar dit doet hij niet eens )
Dus ik ga dr vanuit dat hij gewoon stuk is.
Heb vandaag contact gehad met de winkel waar ik hem gekocht heb en die concludeerde het zelfde.