Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bootscreen uefi blijft poppen

Pagina: 1
Acties:

• hamoudi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-02-2015
Hi, ik wist niet zo zeker waar ik dit topic moest plaatsten, maar dit leek mij wel ok.

Ik heb vandaag dus voor het eerst een computer uit losse onderdelen gebouwd en dat is aardig gelukt.
Het probleem kwam nadat ik windows had geïnstalleerd, ik geloof dat het het uefi scherm heet, maar als ik de pc aan doe dan kom ik hier altijd op.
Ik heb mijn SSD met windows erop als boot order 1 gezet.

Dit zijn plaatjes van wat ik bedoel.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/M6InLg4.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IIp6klS.png

Alvast bedankt!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:41

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Pc specs zijn handig.

Omdat het hier om een zelfbouw pc gaat is het volgende wrs niet van toepassing. mijn steif pa heeft een laptop en daar zitten 2 power knoppen de 1 brengt je naar je OS en het andere naar UEFi boot OS :) wist ik niet er staat bij beide wel Power.

mmmh zien juist dat je "boot mode select" op legacy en UEFi staat, weetniet wat dat doet maar zou dat eens proberen op legacy te zetten.

Edit: je "boot override" staat trouwens ook op uefi.

[ Voor 6% gewijzigd door Damic op 04-09-2013 02:27 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-11 17:55

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Damic schreef op woensdag 04 september 2013 @ 02:26:
Edit: je "boot override" staat trouwens ook op uefi.
Nee, dat is gewoon een lijstje met opties en geen volgorde op basis van prioriteit. Die lijst staat ook in het exit-scherm, en kun je gebruiken om eenmalig van een ander device te booten.

• hamoudi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-02-2015
Hebben mensen hier nog wat voor?

Edit: heb het zelf al opgelost, toch bedankt.

[ Voor 43% gewijzigd door hamoudi op 04-09-2013 17:35 ]