Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kiezen tussen deze 3 laptops.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers :)

Ik zit momenteel in een dilemma. Ik wil een laptop kopen maar ik kan niet kiezen tussen 3 laptops

Dit zijn ze:

Lenovo Y500 - €650
Direkt leverbaar in NL

-I5 3230m
-8GB
-GT 650M

http://m.cyberport.de/?EV...m&ARTICLEID=380641&APID=4

Lenovo Y580 - €660
Direkt leverbaar, niet in NL(Ken iemand in duitsland waar ik hem eventueel heen kan laten versturen)

- I5 3210M
-8GB
-GTX 660M

http://xxl-deals.de/lenov...0Iiqzi8XBILeB3me0A9NRpG0~

Aspire V3-772G - €800
Leverbaar vanaf 26 September, word verstuurd naar Nl.

- I7-4702MQ
-8GB
-GT 750M

http://m.cyberport.de/?EVENT=item&ARTICLEID=404181

CPU top 3
- Aspire
-Y500
-Y580

GPU top 3
-Y580
-Aspire
-Y500

Zoals je ziet heb ik even een overzichtje gemaakt. Ik wil er enigsinds fatsoenlijk op gamen dus als ik moet kiezen tussen de y500 en Y580 zou de y580, ondanks de iets mindere cpu, een betere keuze zijn. Echter kan deze niet in nl geleverd worden dus dat is weer zo'n gedoe. Dan is er nog de aspire waarbij je voor 140 euro meer een nieuwe generatie i7 krijgt in tegenstelling tot een oude generatie i5 op de lenovos, plus een videokaart vergelijkbaar met de GTX 660M. Die is alleen pas 26 sept. leverbaar.

Een aantal dingen om rekening mee te houden dus en ik kan niet kiezen :(

Wat zeggen jullie ervan?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dat de toetsenborden in Duitsland QWERTZ zijn...
En ik zou gaan voor een Dell Inspiron 15R Special Edition geloof ik zo eerlijk gezegd...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Oh dat van het toetsenbord wist ik niet. Bedankt dat je dat even zegt. Daar zal vast wel iets op te verzinnen zijn toch? En mag ik vragen waarom ik met de inferieure dell zou gaan van 800 euro als ik voor 800 euro ook die aspire kan kopen?

Verwijderd

De dell met i5 kost €550 met kortingsacties. Of €700 met i7. Als je meer wilt uitgeven zou ik voor de asus N56 gaan.

Alle 3 de laptops in de topicstart beschouw ik trouwens als totale miskoop. Reden: voor boven de €600 kan je echt niet meer aankomen met een 768 dan wel 900 pixels hoog scherm. Dat wil je gewoon niet.

Verwijderd

Topicstarter
Van de dell valt de video kaart me nogal tegen en ik zou niet weten hoe ik dan aan die kortingsacties moet komen. Mijn max is 800 euro en voor zover ik gezien heb heeft de aspire die is noemde dan toch wel de beste specs. De resolutie maakt me niet zoveel uit want ik doe het nu met 1280x768 op 15 inch. 768 en 900 zouden dus beiden prima zijn voor mij. Tevens gaan de game prestaties er natuurlijk op vooruit. Iemand die mij kan overtuigen met een goede reden waarom ik een dure, slechtere laptop zou halen in nederland?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Omdat ze hier goedkoper zijn en beter...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Kun je mij dan misschien een Nederlands linkje geven van een laptop van 800 euro die een betere cpu dan de i7 4702QM heeft en een videokaart beter dan de GT 750M? Ik wil niet koppig zijn hoor, t is alleen dat ik er zelf nog geen heb kunnen vinden en ik zou blij zijn als je mij hierbij zou kunnen helpen ;)

Verwijderd

Koppig is niet het juiste woord. Ik denk eerder dat je je bindstaart op de CPU en GPU. Een laptop is meer dan alleen de hardware.

Jij ziet een laptop met een grafische kaart die snel genoeg is om op high te spelen. Ik zie een laptop met een scherm welke zo slecht is dat ik liever op low speel op een laptop met goed scherm. JIj ziet een laptop met i7. Ik zie een laptop met zwaar onderbemeten koeling welke beter af zou zijn met een i3 en SSD dan met een i7.

Niemand kan jou overtuigen een slechtere duurdere laptop te nemen. Maar hopelijk kunnen we jou wel overtuigen dat enkel kijken naar de grafische kaart en CPU geen zin heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei de resolutie maakt mij niet heel veel uit. Ik heb nu ook 768 en daar ben ik content mee. Ook heeft de Y500 bijvoorbeeld geen slechte koeling. Eerder goed. Ik denk dat ik voor die laptop ga tenzij iemand me een laptop kan voorstellen van rond de 650 euro met betere specs dan een 3230M en GT 650M . En dan bedank ik jullie voor jullie hulp :)

Verwijderd

De Y580 heeft geen slechte koeling, maar de acer die jij aanhaalde wel.
Pagina: 1