Sony DVD 400 Changer

Pagina: 1
Acties:

• mkef
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-01 21:10
Een vriend van mij heeft een Sony Sony DVD 400 Changer gekocht uit Amerika.
Het gaat om de serie 'DVP-CX985V'.

In zijn en ook mijn euforie (omdat het een stuk goedkoper was dan de aanbiedingen in Europa), kochten we deze en is het keurig afgeleverd. Tot zover geen enkel probleem. Maar dan komt die vriend erachter dat hij het niet doet. Zou het een toch een kapot apparaat zijn? Nou nee dus. Het apparaat is regio gebonden, deze speelt namelijk alleen regio 1 (Amerika en Canada) af. Behoorlijk balen dus. Want hij doet het wel bij cd's, alleen daar is hij absoluut niet voor gekocht.

We gingen op internet maar eens verder lezen in hoeverre we het probleem konden oplossen. En er blijkt dus een mod chip te zijn die dan ook regio 2 afspeelt.

Maar leken als wij, hebben niets gevonden, en ook een dergelijke monteur of elektronica hobbyist is niet te vinden. Wie kan ons helpen, gidsen of raad geven?

Trouwens, de verkoper neemt niets terug. Wat eigenlijk best logisch is. En verkopen heeft geen zin, want hij is nagenoeg onbruikbaar (zonder ge-mod of ge-tweaked te worden).

Gr.
Melvin

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 16:34
Ik heb een beetje zitten googlen en het enige dat ik kan vinden is dat de US versie alleen ntsc kan afspelen, dus al zou je het voor elkaar krijgen hem regiovrij te maken, dan nog zal hij geen PAL dvd's slikken.

[ Voor 1% gewijzigd door Peenutzz op 04-09-2013 00:26 . Reden: typo ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik denk inderdaad dat PAL / NTSC het probleem veroorzaakt. Ik vond op internet dit:
Other thing often causing B&W is PAL/NTSC setting but as the DVP-CX985V only work in NTSC it should not be the problem.
http://www.justanswer.com...-players/65nvr-rr-gh.html

Ook in de handleiding:
Also, the player cannot play the following discs:
- A disc recorded in a color system other than NTSC, such as PAL or SECAM (this player conforms to the NTSC color system).
Veel meer dan CDtjes draaien zul je hem niet voor kunnen gebruiken. Modchip gaat ook weinig uithalen, zie deze site:
just to clarify this, even if you modify a s Sony NTSC playback only machine to multiregion, if you insert a PAL disc, the player will refuse to read it, saying "incompatible disc" or "this typoe of disc cannot be played".
http://www.avforums.com/f...hack-sony-dvp-cx985v.html

Erg jammer, maar helaas.

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 04-09-2013 00:25 ]