Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Momenteel ben ik een beetje aan het rondkijken naar een aantal certificaten welke ik wil gaan halen, onder andere bij Exin. ITIL Foundation en ISO/IEC 27002 Information Security Foundation heb ik al in bezit en ben nu aan het kijken naar onder andere:
- ISO20000 IT Service Management Foundation
- Business Information Management Foundation (voorheen BiSL)
- TMap NEXT Test Engineer
- Application Management Foundation (voorheen ASL)
- Prince2 Foundation (geen Exin maar APMG)

Nu zijn er op de site van Exin voor een aantal examens wel proefexamens (waar ik bij voor alle bovenstaande examens redelijk goed doorheen kom) en beperkte informatie te vinden, maar kan maar weinig informatie vinden op internet wat nou echt goede stof is om door te nemen voor het doen van deze examens. Uiteraard kan ik van allemaal via de Exin website de complete best practice guides bestellen maar naar mijn idee zijn dit meer boeken om te hebben als naslagwerk en niet direct om even van a-tot-z door te lezen/leren.

Ook zijn alle 'cursussen' te boeken bij bijvoorbeeld de LOI, maar daarbij heb ik altijd het idee dat je veel te veel betaald en volgens mij is al die stof in het Nederlands terwijl ik liever leer en examens afleg in het Engels.

Iemand tips? Bepaalde boeken of andere leerstof aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Persoonlijk zou ik de foundations doen zonder cursussen maar gewoon met de standaard boeken. Voor mij is dat meestal genoeg. Als je collegae hebt met de certificaten kun je misschien ook daar terecht voor ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 15:22
Inderdaad wat Mythio al zegt. Ik haal tot nu toe ook alle Foundations met alleen een boek. de meeste boeken kosten maar zo'n euro of 30-40...

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:06
Ik heb vorig jaar bij Exin ITIL F. Bisl en ASL gedaan. Allen met de door Exin voorgeschreven boeken. Je kan zelf kiezen of je dit in het NL of engels doet. Voor 1 van deze cursussen is een nederlandstalige video te vinden die mij wel geholpen heeft. Prince2 F is zelfde niveau als ITIl F. Dus ook boek doorlezen en zijn zat uitreksels van te vinden. Maar BiSL en met name ASL is gortdroge stof. Mijn ITIL intermediate trainer gaf aan zelfs moeite gehad te hebben met ASL.

Maar overall kan je de foundation examens prima doen met alleen de boeken. En veel is prima te vinden op het web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Voor TMAP gewoon het TMAP boek nemen: http://www.utn.nl/boeken/tmapnextnl/index.html
Wel goed kijken bij Exin naar de preparation guide welke hoofdstukken je moet lezen. Op internet zijn ook wel extra oefenexamens te vinden naast het oefenexamen van de site.

[ Voor 8% gewijzigd door itons op 06-09-2013 13:35 ]