Momenteel ben ik een beetje aan het rondkijken naar een aantal certificaten welke ik wil gaan halen, onder andere bij Exin. ITIL Foundation en ISO/IEC 27002 Information Security Foundation heb ik al in bezit en ben nu aan het kijken naar onder andere:
- ISO20000 IT Service Management Foundation
- Business Information Management Foundation (voorheen BiSL)
- TMap NEXT Test Engineer
- Application Management Foundation (voorheen ASL)
- Prince2 Foundation (geen Exin maar APMG)
Nu zijn er op de site van Exin voor een aantal examens wel proefexamens (waar ik bij voor alle bovenstaande examens redelijk goed doorheen kom) en beperkte informatie te vinden, maar kan maar weinig informatie vinden op internet wat nou echt goede stof is om door te nemen voor het doen van deze examens. Uiteraard kan ik van allemaal via de Exin website de complete best practice guides bestellen maar naar mijn idee zijn dit meer boeken om te hebben als naslagwerk en niet direct om even van a-tot-z door te lezen/leren.
Ook zijn alle 'cursussen' te boeken bij bijvoorbeeld de LOI, maar daarbij heb ik altijd het idee dat je veel te veel betaald en volgens mij is al die stof in het Nederlands terwijl ik liever leer en examens afleg in het Engels.
Iemand tips? Bepaalde boeken of andere leerstof aan te raden?
- ISO20000 IT Service Management Foundation
- Business Information Management Foundation (voorheen BiSL)
- TMap NEXT Test Engineer
- Application Management Foundation (voorheen ASL)
- Prince2 Foundation (geen Exin maar APMG)
Nu zijn er op de site van Exin voor een aantal examens wel proefexamens (waar ik bij voor alle bovenstaande examens redelijk goed doorheen kom) en beperkte informatie te vinden, maar kan maar weinig informatie vinden op internet wat nou echt goede stof is om door te nemen voor het doen van deze examens. Uiteraard kan ik van allemaal via de Exin website de complete best practice guides bestellen maar naar mijn idee zijn dit meer boeken om te hebben als naslagwerk en niet direct om even van a-tot-z door te lezen/leren.
Ook zijn alle 'cursussen' te boeken bij bijvoorbeeld de LOI, maar daarbij heb ik altijd het idee dat je veel te veel betaald en volgens mij is al die stof in het Nederlands terwijl ik liever leer en examens afleg in het Engels.
Iemand tips? Bepaalde boeken of andere leerstof aan te raden?