[USB] Rate verhogen zorgt voor freeze

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 18:09
Als ik de polling verhoog naar 500HZ (of 1000 of w/e) doet die betreffende USB poort na een restart niks meer.
Als ik dan in hardware manager het usb apparaat uninstall (staat geel ! bij) en dan zoek naar hardware changes doet de muis het wel weer.

Heb al andere muis geprobeerd, zelfde probleem...

W7 build 7601

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:43
Wat voor moederbord heb je? Misschien kan je hardware het gewoon simpelweg niet aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:08

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

kon je met een ps2 naar usb verloop niet hetzelfde bereiken, omdat die ps2 port geen polling gebruikt en je hetzelfde effect hebt?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKON
ps2 poort heeft wel een refresh rate van 80 hz of iets in die trent?

Ik heb de Gigabyte GA-990FXA-UD3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 09:25
De PS/2 poort heeft een klok van 10 tot 16kHz, met zo te zien 11 bits per byte, dit betekent dus 16.000 bits per seconde, ofwel 1455 8 bit keys per seconde (sommige toetsen zijn 6 of 7 bytes lang...). PS/2 mag dus geen serieuze belemering zijn voor het gamen :)

En daar komt nog bij dat USB allemaal polling is, terwijl PS/2 netjes interrupts doet. Oftewel, PS/2 verteld je CPU dat er nieuwe toetsen zijn, terwijl je CPU er bij USB iedere keer om moet vragen. Als je dus PS/2 kunt gebruiken en je wilt écht hoge refreshrates van je toetsen dan is er maar één oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Mooie uitleg hierboven Xudonax..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:43
+1

Is die oude techniek toch nog ergens goed voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 09:25
Hehe, het is voornamelijk het combineren van data van Wikipedia's PS/2 pagina en wat rekenkunstjes hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Toch fijn als het eens helder en bondig verwoord wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:08

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Volgende keer me antwoord maar wat onderbouwen.. Wil ook +1's al is het om het snel reageren.. :+)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• IKON
mjah maar ik kan de ps2 poort niet gebruiken en wil toch echt de polling van de usb poort omhoog gooien zonder dat die usb poort stopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Die standaard polling rate zal niet voor niets standaard zijn? Ik weet niet wat de reden is dat je die wilt verhogen? Input lag met gamen kan je zo niet oplossen in ieder geval. Kanje hier een beetje meer uitleg over geven wat je doel is?

Pagina: 1